Permalänk
Medlem

Geforce 7950GX2

Geforce 7950GX2

Är det ett spel grafikkort ?

Priset är bra

men kan jag köpa ett SLI redo mordekort så kan jag ha 2 st Geforce 7950GX2 eller måste det va nåt speciellt?stog nåt fore SLI men fattade inte vad det menades!

Permalänk
Medlem

Ja det är ett spel grafikkort, det bästa på marknaden just nu också.

Du kan köpa ett av dom moderkorten på den här sidan http://www.nvidia.com/content/geforce_gx2_sbios/us.asp Som är kompatibla med kortet.

Måste inte vara SLI på moderkortet egentligen och söker du lite så får du fram infon om Quad sli (2 st 7950gx2 kort.)

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Medlem

xide.swe!

Har du pengarna till att köpa detta kort, så gör det!

Hade jag varit du så hade jag valt något "lättare" kort!

Typ 7900GTX eller ATis 1900XTX!

Sett olika tester som körts med 7950GX2, kortet var inte ens bättre än 7900GTX i SLi!
Knappt någon skillnad mellan 7900GTX och 7950GX2, när dom kördes i "singelmode"

Detta är självklart i "dagsläget", Nvidia kanske kommer med en drivrutin så man kan klämma ut mer effekt ur 7950GX2!!

Den som väntar få se...

/blomman

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Medlem

Haha, va? Kortet var knappt bättre än 7900gtx i SLI (som f.ö kostar runt 10.000:-) Det låg strax under i många tester och det är riktigt bra för ett kort för 5-6k. Sen har jag inte sett ett enda test när dom kör 7950 i "singelmode" vart har du sett det nånstans? Och varför skulle man ens vilja köra kortet så. Om du nu menar att dom skulle stänga av en av kärnorna på dom båda korten.

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Medlem

asså jag har inte råd att köpa 2 st direckt utan skall köpa ett ruggigt grafiskkort sedan när priserna sjunker så köper jag ett till!

Permalänk
Medlem

NH ska ju köra 2st sådana i SLI och få Quad SLI, på dreamhack nu i dagarna. Jag tänker i alla fall holla kollen för att se vad resultatet blir

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

SILEN!

Länk:

http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=554&page=5

Jag menade att man kör med ett 7950GX2 kort, inte att man stängde av en utav kärnorna...

Hur tänkte du, när du sade att man skulle stänga av en utav kärnorna?
________________

xide.swe

Du frågade vad vi på forumet ansåg, om 7950GX2 är ett bra köp?!

Det tycker inte jag, iaf inte i dagsläget! Då kortet inte ger den effekt som jag tycker att den borde ge, med dessa kretsar!

Tänk själv, kortet borde vara 30-40 % snabbre än 7900GTX...
...det är den inte i dagsläget! Kanske 5-10 %, som MEST, i "vissa" tester!

Rent teoretiskt ska detta kort knäcka alla andra korten på marknaden, men det verkar den inte göra rent praktiskt!

Det jag menar är att kortet utger sig att vara Dagens "MONSTER-KORT", men enligt tester så verkar den inte ge mer kraft än ett 7900GTX!

Xide.swe, det är dina pengar, ditt val!

Vänta och se vad nordichardwares test på detta kort ger, då får vi se om kortet är prisvärt!

Min tanke är inte att skälla, eller vara den elaka pappan, som aldrig låter sin son köpa det han vill ha!!!

Jag vill vara här som ett bollplank, som du skjuter din boll på! Du får kanske tillbaka bollen, eller så skjuter du snett och du får hämta bollen själv!

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Hedersmedlem

I dag är det bara Fear och BF2 som det fungerar att köra med två 7950GX2 men oj vad det gör susen för dom spelen.

Kan finnas mer spel som det fungerar med men inte vad jag vet.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blöm
SILEN!

Länk:

http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=554&page=5

Jag menade att man kör med ett 7950GX2 kort, inte att man stängde av en utav kärnorna...

Hur tänkte du, när du sade att man skulle stänga av en utav kärnorna?
________________

xide.swe

Du frågade vad vi på forumet ansåg, om 7950GX2 är ett bra köp?!

Det tycker inte jag, iaf inte i dagsläget! Då kortet inte ger den effekt som jag tycker att den borde ge, med dessa kretsar!

Tänk själv, kortet borde vara 30-40 % snabbre än 7900GTX...
...det är den inte i dagsläget! Kanske 5-10 %, som MEST, i "vissa" tester!

Rent teoretiskt ska detta kort knäcka alla andra korten på marknaden, men det verkar den inte göra rent praktiskt!

Det jag menar är att kortet utger sig att vara Dagens "MONSTER-KORT", men enligt tester så verkar den inte ge mer kraft än ett 7900GTX!

Xide.swe, det är dina pengar, ditt val!

Vänta och se vad nordichardwares test på detta kort ger, då får vi se om kortet är prisvärt!

Min tanke är inte att skälla, eller vara den elaka pappan, som aldrig låter sin son köpa det han vill ha!!!

Jag vill vara här som ett bollplank, som du skjuter din boll på! Du får kanske tillbaka bollen, eller så skjuter du snett och du får hämta bollen själv!

Alltså, vad har du hittat för tester!!?

Helt seriöst så är det ju bara ett par % långsammare än 7900gtx i SLI. Och det är väl otroligt mycket snabbare än ett ensamt 7900gtx.

Fast givetvis måste man upp i rejäla upplösningar och massa AA och AF för att det skall vara stor skillnad, annars är det ju bara massa annat som begränsar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Alltså, vad har du hittat för tester!!?

Helt seriöst så är det ju bara ett par % långsammare än 7900gtx i SLI.

Haha, jag vet inte heller vad killen yrar om..

Det var det här jag isf misstolkade "Knappt någon skillnad mellan 7900GTX och 7950GX2, när dom kördes i "singelmode"

Iaf, vi får se vad kortet går för ikväll, har packat upp det och ska börja bygga ikväll.

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Medlem

Om detta skulle vara dagens monster kort, så borde den knäcka ett par 7900GTX i SLi...

Jag tror mer på detta kort när man kopplar in det i QuadSLi, då borde det hända lite mer...

Än så länge har ju 1900XTX rekordet i 3Dmark, vad vi har sett utav 7950GX2 så är den inte ens i närheten! Ändå har detta kort två st kärnor, 1900XTX har bara en...

__________

SILEN

Yrar om? Tycker du att jag verkar dement

Tycker att om man tar fram en ny produkt och säger att detta är dagens monster-kort, så ska den ju vara det!

Så du har köpt kortet, SILEN?!

Du får ordna en snygg recension och övertyga mig!

Grabbar, jag hoppas inte att ni tycker att jag är jobbig eller dum i "hela huvudet"... Det är bara grymt kul att diskutera, iaf när man får lite feedback!

SILEN, hoppas att installationen går bra! Hörs ikväll!

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Medlem

Det är klockat lägre, men med tanke på att 2xt 7900gtx kostar runt 9k och det här kan fås för ungefär 5k så.

Permalänk
Medlem

Semjonov!

Där övertygade du mig, när det gäller ekonomi, så ger jag mig direkt!

Helt klart att kortet är prisvärt, i detta läge!

__________________

Är grymt nyfiken och höra utav SILEN, hur kortet fungerar...

Om fläktarna låter som en hårtork eller om dom är "tysta"?!

Nyfikenheten sträcker sig även till vad kortet ger för resultat, när det gäller prestandan!

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Medlem

Köp ett X1900XTX Master och köp ett till i höst, inget går upp mot 2st X1900XTX i CrossFire ;D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinyfish
Köp ett X1900XTX Master och köp ett till i höst, inget går upp mot 2st X1900XTX i CrossFire ;D

jo, 2st 7950GX2 i SLi

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Hehe kan knappt hålla mig, Ska bli kul att se om mitt ocz 450w med 26A på 12v klarar kortet också (kravet är 400w och 27A på 12v) Har ett hiper 525w med dubbla 12v linor annars om det inte funkar. Recensionen.. har funderat lite på den men jag vet inte om jag orkar med bilder osv.. kan skriva några rader här sen. Stor kartong var det iaf. och tungt/tunga kort

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Medlem

Asus brukar alltid ha stora kartonger

Lite ballt och bära kartongen med handtaget...

Som sagt, jag kommer vara online kl 01.00 ikväll!

Då vill jag se lite text från dig, så man får bli övertygad!

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SILEN
Hehe kan knappt hålla mig, Ska bli kul att se om mitt ocz 450w med 26A på 12v klarar kortet också (kravet är 400w och 27A på 12v) Har ett hiper 525w med dubbla 12v linor annars om det inte funkar. Recensionen.. har funderat lite på den men jag vet inte om jag orkar med bilder osv.. kan skriva några rader här sen. Stor kartong var det iaf. och tungt/tunga kort

klart du ska lägga upp bilder, vi e på SweC:P

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Wtf pics roflwaffles !

Lite mer ontopic så är detta ett monsterkort ;o

Visa signatur

AMD Athlon Venice 3200+, Asrock MATX ALI1689 SATA / Raid / Lan,
512MB DDR PC3200 400MHz x 2
Sapphire x1600pro 256mb AGP, 40gb 7200rpm, 200gb 7200rpm

Permalänk

dEt kortet ser grym ut, men stöder det Dx10?

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Medlem

Visst vore kortet kul att ha. Men jag kör mitt 7800GTX i 1600x1200 med max AA/AF i BF2. Det räcker för mig. Ett 7900GT ligger i samma klass just nu. Det skulle vara ifall man känner behovet av att köra Oblivion i 1600x1200 med allt på max som man skulle köra Quad SLI. Dock känns det i mina ögon vansinnigt, även om pengarna finns.

Men känner man att man vill lägga 35k+ på en dator så visst...

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Visst vore kortet kul att ha. Men jag kör mitt 7800GTX i 1600x1200 med max AA/AF i BF2. Det räcker för mig. Ett 7900GT ligger i samma klass just nu. Det skulle vara ifall man känner behovet av att köra Oblivion i 1600x1200 med allt på max som man skulle köra Quad SLI. Dock känns det i mina ögon vansinnigt, även om pengarna finns.

Men känner man att man vill lägga 35k+ på en dator så visst...

men och andra sidan så är inte BF2 speciellt krävande för grafikkortet, mer minne som spelet suger.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
men och andra sidan så är inte BF2 speciellt krävande för grafikkortet, mer minne som spelet suger.

Mjo visserligen. Men det är få spel som ett 7900GT inte klarar bra i dagens läge. Oblivion och FEAR är det väl i stort sett? De är de enda spel jag inte kan spela i 1600x1200 av det jag har testat.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Man borde ju kunna köpa en riktig värsting burk med Quad-sli för runt 20k utan skärm och sånt tjafs? Så 35k kanske är att ta i.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Mjo visserligen. Men det är få spel som ett 7900GT inte klarar bra i dagens läge. Oblivion och FEAR är det väl i stort sett? De är de enda spel jag inte kan spela i 1600x1200 av det jag har testat.

ja oblivion fixar inte X1900XTX i 1600*1200 heller max ingame samt godis..

fear är det inga problem. Tycker inte fear kräver så mycket.

Condemned-criminal origins kräver mer än vad oblivion gör enligt mig.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

kort o gott jag hade inte köpt nåt kort alls i dagens läge, bättre vänta på G80 och dx10

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

behöver tips om överklockning till prollen.

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinyfish
Köp ett X1900XTX Master och köp ett till i höst, inget går upp mot 2st X1900XTX i CrossFire ;D

well CF är inte alls lika utvecklat som SLI och definitift inte hetare än 7900GTX i SLi.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
well CF är inte alls lika utvecklat som SLI och definitift inte hetare än 7900GTX i SLi.

Rent prestanda mässigt skulle jag inte vilja sätta två 7900gtx i sli mot två xtx i cf. Brukar bli pinsamt då man drar upp inställningarna rejält då...

Edit: Och då menar jag superhög upplösning och massor med AA och AF,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Rent prestanda mässigt skulle jag inte vilja sätta två 7900gtx i sli mot två xtx i cf. Brukar bli pinsamt då man drar upp inställningarna rejält då...

Edit: Och då menar jag superhög upplösning och massor med AA och AF,

Man kan lätt tro det, men Nvidias SLI är MYCKET mer optimerat och slår ut x1900 CF i det mesta, I höga upplösningar och inställningar. Bara att kolla massa tester och bilda en uppfattning. Däremot tål man Atis pissiga drivare och bara ska köra ett kort så är x1900xt riktigt jävla bra och prisvärt tycker jag.

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839