Vad är det mest udda du har klockat eller moddat?

Permalänk

Vad är det mest udda du har klockat eller moddat?

Vad är den mest egna eller uddaste klockning du gjort?
Eller kanske har du moddat någonting elektroniskt för att få ett udda resultat?

Låt oss få höra!

Permalänk
Avstängd

Jag har klockat en Commodore PET (6502 1@2 MHz), en TI-82 (runt 5-7 MHz, RC-osc) och en TI-57, 180@430 kHz, en Tandy 200 (8085 4,9@8 MHz (den går _mycket_ högre [> 20 MHz], men då fungerar inte grafiken)), och några till...

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk

har klockat hur lång tid det tar innan man blir pissnödig efter 3 turbo öl!

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats klocka en intellivision till ~1,1Mhz (894.886 kHz orginal).
Ingen enorm klockning, men jag ville heller inte riskera att ha sönder systemet ^^

Har också lyckats klocka min Ti-86:a, men hur mycket fick jag aldrig fram...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

* Ta bort det här inlägget*

Vill ha en renare tråd.

Permalänk
Hedersmedlem

Ni som skriver TI-XX kan berätta att det är miniräknare för alla som inte vet :p. Jag tror det är miniräknare iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Ni som skriver TI-XX kan berätta att det är miniräknare för alla som inte vet :p. Jag tror det är miniräknare iaf

Ja visst är det miniräknare.

Permalänk

Mitt megadrive från 7.6 till 13.4Mhz. Gick äntligen att spela sonic 2 split screen utan lagg!

Visa signatur

your lichen-covered corpuscles are filthy to my fist
infection is your finest flower mildewed in the mist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shibuya-Kei
Mitt megadrive från 7.6 till 13.4Mhz. Gick äntligen att spela sonic 2 split screen utan lagg!

vafan går d..WTF..d laggar med sonic 2 ja när man har multiplayer..:P helffe bitte^^

Permalänk

*Ta bort mig*

Mer OT

Permalänk
Medlem

Ett Nes

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860