Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av distortion10000
Du tycker alltså att LAN 10/10 Mbit/s för 310kr/mån är DYRT?!? Större delen av svenska folket som sitter fast med adsl eller kabelmodem med ca 1 Mbit/s upload för omkring 350kr/mån håller nog inte riktigt med.

Du kan få byta ditt Lan 10 Mbit/s för 310kr/mån mot mitt adsl för 349kr/mån, deal?

Visst man blir kräsen tyvärr man vill ha snabbare o snabbare, man blir aldrig nöjd... Nu har jag sagt upp skiten så vi kan nog tyvärr inte byta

Men det jag menar är att det finns bredband som är över 15 gånger billigare än det jag har, även om du tycker att 10Mbit för 310 riksdaler är billigt.

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem

Jag tog tjuren vid hornen och flyttade för att få den uppkopplings/digital-tv leverantör jag ville ha Kass 10/10 uppkoppling (gick i max 6/6) och Tele2 8/1 kabel i gammla lägenheten och 100/10 bbb och comhem 24/8 kabel i den nya

Förvisso flyttade jag inte helt pga ovan men det var en viktig del i val av ny och billigare lägenhet.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

comhems kundtjänst är ett skämt.
har för närvarande kö:at i 52 minuter utan att komma fram

Permalänk
Medlem

Bassebaba akta för att fastna i kön, har hänt mig att man "fastnar" på ett vänte nummer. Om du är för länge på ett nummer så är man ofta fast och enda som går att göra är att ringa igen. Har själv fastnat och blivit kortkopplad på plats 1-3 ett flertal gånger.

Permalänk
Medlem

exakt det som hände! blev bortkopplad efter ~1 timme
ringde upp igen och fick sitta i ~35 min innan jag kom fram.

men vanliga grejen, ingen "chef" på plats, ingen man kunde bli kopplad till och hon tjejjen visste ju ingenting.

blir så jävulskt less :>

har återigen blivit lovad att en "chef" ska ringa upp. men detta är 3:e gången och ingen har ringt.

så har tagit namn på varenda jevla person jag har pratat med nu iaf.
så om denna "chef" nån gång ringer, så har man lite underlag iaf.

jag vet ju redan via phunky att DHCP är ett problem.
men jag vill.
1. höra vad dom planerar att göra åt det
2. slippa betala tills mitt internet slutar fungera 2-3 ggr per dag pga. att jag inte får en ny lease på ett IP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
exakt det som hände! blev bortkopplad efter ~1 timme
ringde upp igen och fick sitta i ~35 min innan jag kom fram.

men vanliga grejen, ingen "chef" på plats, ingen man kunde bli kopplad till och hon tjejjen visste ju ingenting.

blir så jävulskt less :>

har återigen blivit lovad att en "chef" ska ringa upp. men detta är 3:e gången och ingen har ringt.

så har tagit namn på varenda jevla person jag har pratat med nu iaf.
så om denna "chef" nån gång ringer, så har man lite underlag iaf.

jag vet ju redan via phunky att DHCP är ett problem.
men jag vill.
1. höra vad dom planerar att göra åt det
2. slippa betala tills mitt internet slutar fungera 2-3 ggr per dag pga. att jag inte får en ny lease på ett IP.

Han jag snackade med visste inte ett jota om DHCP problemet, och enligt honom visste ingen annan där heller något för han var "kungen" över kundtjänsten tydligen, riktigt käftig jävel, tack vare det så sa jag upp min tjänst (sam sagt), säkert en sommarjobbare..

Ska bli så kul när alla i stockholm (fambo svebo, stockholmshem) kan få riktigt bredband, då kan comhem hälsa!

Vet har sagt det några gånger nu...

Ingen som kan länka till den där DN artikeln?

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
exakt det som hände! blev bortkopplad efter ~1 timme
ringde upp igen och fick sitta i ~35 min innan jag kom fram.

men vanliga grejen, ingen "chef" på plats, ingen man kunde bli kopplad till och hon tjejjen visste ju ingenting.

blir så jävulskt less :>

har återigen blivit lovad att en "chef" ska ringa upp. men detta är 3:e gången och ingen har ringt.

så har tagit namn på varenda jevla person jag har pratat med nu iaf.
så om denna "chef" nån gång ringer, så har man lite underlag iaf.

jag vet ju redan via phunky att DHCP är ett problem.
men jag vill.
1. höra vad dom planerar att göra åt det
2. slippa betala tills mitt internet slutar fungera 2-3 ggr per dag pga. att jag inte får en ny lease på ett IP.

Tyvärr kan det nog dröja länge innan du blir uppringd av någon "Chef".
Jag har en känsla av att väldigt många frågar efter chefen, så det har blivit en lååång kö-lista på dem som vill bli uppringda.

Tror att det är bättre att be att få tala med kundtjänstansvarig/gruppchef som troligtvis inte är samma person som chefen och är därför lättare att få tag på.

Visa signatur

// QuInT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuInT
Tyvärr kan det nog dröja länge innan du blir uppringd av någon "Chef".
Jag har en känsla av att väldigt många frågar efter chefen, så det har blivit en lååång kö-lista på dem som vill bli uppringda.

Tror att det är bättre att be att få tala med kundtjänstansvarig/gruppchef som troligtvis inte är samma person som chefen och är därför lättare att få tag på.

Fy fan vad tjatig och tjurig jag känner mig nu, men jag har aldrig fått prata med någon annan på kundtjänsten överhuvudtaget när jag har bett om det..

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s____87
Fy fan vad tjatig och tjurig jag känner mig nu, men jag har aldrig fått prata med någon annan på kundtjänsten överhuvudtaget när jag har bett om det..

Jag har själv suttit i kundtjänst tidigare, dock inte hos comhem, men du ska få ett litet tips som kan hjälpa dig vidare i kundtjänst-kedjan.

För det första, ring under kontorstid, för de du vill prata med jobbar inte på kvällen/helgen.

Ring in och var trevlig mot personen som svarar (nämn inte låna kötider etc.)
diskutera ditt problem med denna personen och gör som denne säger (eller tja, låtsas att du gör det, för startat om modemet hur du nog gjort några gånger tidigare)
Se till att personen i fråga inte lägger på medans du gör det som de ber dig om. Konstatera sedan för personen du pratar med att det hjälpte inte.
Be sedan vänligt om att få prata med någon på second line support, för du tror att det är något komplicerat fel.

De kommer troligtvis bli koppla dig vidare...

Tänk på att alltid vara trevlig och att målet med samtalet är att den som svarar ska tycka synd om dig och hjälpa dig vidare.

Är man otrevlig när man ringer tycker de att det är lika gott åt dig att ditt internet inte fungerar som det ska, för du är så j***a otrevlig och du får till svar att någon ringer upp dig och när samtalet är avslutat är du bortglömd eller blir du fikapausens roliga historia.

Visa signatur

// QuInT

Permalänk

att comhem inte gör nåt åt sin kundtjänst??? har dom i ett annat ärende och de är lika dåliga på att svara och att svara på alla frågor som ställs i förfrågan....... tur man har stadsnät, puh!!!!!!

Permalänk

Wohoo.. Har ÄNTLIGEN fått 64 QAM i upstream. Har såklart ingen aning om när jag kan få 8 i upload men det händer ju saker iaf..

Permalänk
Medlem

Tog "bara" 2 månader från det att jag fick 64 QAM i uppström tills att jag fick 8 m/bit anslutet.

Permalänk
Medlem

frostfield: Hehe, då vet jag iaf i vilket bostadsområde du bor... gjordes arbete på detdär inatt. Har du kollat hemsidan? Borde gå direkt men förvisso kanske det är en manuell hantering att "klarställa" för 8mbit upload i deras kundsystem. Under semestrarna kan det ta lite tid men nu tror jag nog de har folk som gör detta tillbaka så borde gå rätt snabbt.

QuInT: Gruppchef kan han nog få tala med men 2nd line som vi tekniker talar med hinner knappast tala med slutkunder i normalfall...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta nämnts men som läget är just nu så testar Com Hem DOCSIS3 i stockholmsområdet (vet inte exakt vart) och pratar om 100mbit för internet och 200mbit för HDTV. Så onekligen lär det röra på sig.

Edit: Kan vara värt att förtydliga, tester pågår alltså men inget säger att de kommer uppnå önskvärd stabilitet eller så inom en snar framtid. Tekniken för hastigheten finns dock och utvärderas.

Permalänk
Medlem

Nu blir jag avis Betyder det att resten av Göteborg är på gång med?

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Medlem

koSmiQ: Testerna görs i uppsala tydligen.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem

frostfield din gris , ja som ja sa, jag ute i boskapsgården lär ju inte få 64 QAM
innan jul (kan ju som sagt tidigare inte kolla det då dom sabbade mitt modem med firmwaren... =(

Men men man ska ju va glad för andra (ikke)

Trevligt för dig frostfield.

//Snabben

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Hur ser man om man har 64 QAM?

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem

jaha... då var det enligt supporten driftstörningar i borås på bredband och tele. internet går som sirap och tptest klarar inte av att skicka ens 50kbit. Fan jag som fick mitt nya modem igår efter att ha haft ett packet loss modem i tre veckor. Fick bara nosa på min nya 24/8speed lite i morse...

Permalänk

Phunky: Hehe, kul för dig.. Vill minnas att jag har skrivit tidigare i tråden vilken stadsdel jag bor i.. Angående högre upload så har jag inte lösenordet så jag kan inte logga in, men jag har sökt på min adress och enligt den så kan jag inte få högre upload. Ringde till comhem och samma svar där tyvärr. Du tror alltså att jag kan få högre ull snart alltså?

jamie_84, snabbis: Eftersom att jag har fått 64 QAM alldeles nyligen så borde det ju tyda på att de betar av hela GBG successivt.

Flash01: Du surfar in på ditt modem: http://192.168.100.1/signal.asp

Permalänk
Medlem

Ja, då är jag ett steg närmare att säga upp mina 3 abbonemang hos comhem.

Orkar inte med detta längre, internet går ner, seg internet & sidor kan inte visas osv. Ganska irriterande speciellt när man sitter och jobbar hemma ofta. Bättre verkar det ju inte bli heller, snarare sämmre.

Funderar på Telias 24/1 tjänst utan telefonabbonemang. Jag har Telias 2Mbit på jobbet och det har aldrig krånglat.

Nu får det fan i mig bli en ändring! Ända sen i december förra året när jag fick min 24/1 tjänst har det krånglat av och till. Det hjälper ju inte att ringa och felanmäla heller.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Det där med långsamma sidvisningar och liknande hade väl med dns:erna att göra? Jag hade det problemet för drygt en vecka sen, vissa sidor (deviantart, last.fm m.m) funkade inte alls. Ändrade dns och sen gick det jättesnabbt igen.

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jamie_84
Det där med långsamma sidvisningar och liknande hade väl med dns:erna att göra? Jag hade det problemet för drygt en vecka sen, vissa sidor (deviantart, last.fm m.m) funkade inte alls. Ändrade dns och sen gick det jättesnabbt igen.

Ja.. Det är Comhems DNSer som flippar ur ibland :D..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Hursomhelst så har ju comhem problem ikväll och även flera kvällar tidigare i veckan här i området. Kollade på comhems hemsida men hittade inget om att ändra dns och vad man ska ändra den till.

Edit: Detta va det enda jag hittade på deras sida:

Vilka är adresserna till Com Hems DNS:er?

Com Hem har ingen fast DNS. Vilken DNS du får styrs av var i landet du bor.

Edit2: Det verkar som de har fixat problemen nu. För nu flyter det på igen.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Jag bytte ut en DNS mot en från KTH, funkar betydligt bättre nu.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

okej, tack för tipset.. provar DNS från KTH jag med nu. Verkar fungera fint.

Edit: Det känns som att det är ännu mer responsivt nu med den nya DNSen.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Ja precis toffe, den känslan får jag med. Sidor som gick aningen långsamt tidigare går till och med snabbare sedan jag bytte

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Medlem

Samma för mig :).. Fast jag kör på SUNETs tror jag..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

vore kul om ni delade mer så andra kan pröva med andra dns servrar

Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Permalänk
Medlem

Ja skriv adresserna till dessa dnser.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080