Permalänk
Medlem

Första eller andra kvartalet 2007 hörde jag. Alltså som tidigast mellan nu och slutet av mars. Som senast mellan april och slutet av juni.

Tror de vill få bort alla belastningar de har kvar i både gamla comhem och upc-nätet innan lansering. Ingen idee att lansera 24/8 om de inte kan leverera 24/1 överallt ännu liksom. Tror också de vill få till strulet med e-posten som varit sedan upc fick comhem.se adresser och byta ut alla upcboxar (sker under feb/mars) innan de påbörjar en sådan lansering. De har inte haft en lugn stund sedan uppköpet av upc vilket ju har märkts på deras telefonköer.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Hörde att comhem kör med docsis 2 nu. Stämmer detta?

Permalänk
Medlem

nu ? de vill väl uppgradera till det? eller börjar de blir klara?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Det var en tjej i supporten som sa att comhem gick över till docsis 2.0 iom lanceringen av 24Mbit. Har givetvis ingen aning om detta stämmer eller ej?

Men det kanske vårt orakel Phunky har?

Permalänk
Medlem

va ja förstått så har dom hållit på att uppgradera stationerna till det så vi får väl hoppas dom snart e klara

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

låter lovande då! kanske delvis därför som de har haft problem då ...

då är det inte så många månader kvar till 8 upp då .. förhoppningsvis

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

näpp, ingen docsis 2 än.

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s0Ma
näpp, ingen docsis 2 än.

Hur vet du det? Källa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Hur vet du det? Källa?

just trust me.

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s0Ma
just trust me.

Inte en chans..

Permalänk
Medlem

Det är nog ingen Docsis 2.0 än... Det krävs väl att dom släcker hela nätet då:D.. Och det är inget jag har märkt av :D!

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Det är docsis 1.1 fortfarande, nätet uppgraderas och har uppgraderats en tid för att palla med docsis 2.0... Bland annat så måste man gå igenom näten där det är lite högt brus (störningar) osv. Detta pga att tjänsten blir lite känslingare för störningar med nästa docsisrevision. Det främsta som är kvar för docsis 2.0 och 24/8 lansering är egentligen att se till att alla som inte fått 24/1 får detta.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

ingen ETA?

Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Permalänk
Medlem

Hörde rykten om mars/april, så det kommer till våren verkar det som.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belsebub(1)
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=558998&rss=140...

Till hösten?

Trodde också att det var en aktuellt artikel men om du tittar noga ser du att den är publicerad den 12:e juli.

Permalänk
Medlem

Ptja, men dom talade om höjning redan förrförra hösten...ca Sept 05...
Tror numera aldrig ett dugg på vad de nötterna yrar om..

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Trodde också att det var en aktuellt artikel men om du tittar noga ser du att den är publicerad den 12:e juli.

Lol, du har så rätt så!!!

Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk
Medlem

Sådär

Nu damp ytterligare ett bred ner med posten, ang att Comhem skall uppgradera till ett sk bredbandigt antennät i min byggnad. De vill ha tillgång till lägenheten mellan 08.00 och 20.00 onsdagen den 31/1. Nästa vecka alltså.

Efter det bör ju man kunna beställa bredband via dem?

Bredband Large 24 Mbit/s:
Pris: 369:-/mån
Nedström: (Upp till) 24576 kbit/s
Uppström: (Upp till) 1024 kbit/s (8 Mbit/s + 60:- **)
Hemsidor: 5 st à 100 MB ***
E-postadresser: 5 st med totalt 70 MB utrymme ***
Leveranstid: Max 1 vecka

Varför kan man bara köpa till 8Mbps upp om man bor i ett f.d. UPC-hus?

Tajmingen nu är som sådan att i februari ska ja antingen förlänga mitt Telia ADSL, som jag idag får 16Mbps och 2,5Mbps upp för lägre pris som Comhems 24Mbit tjänst. Dessutom ingår det i erbjudandet en trådlös Zyxel router + trådlöst USB kort. Jag vet att koaxialnätet erbjuder mer troligt runt 24Mbps jämfört med telenätet, där jag i mitt fall förlorar 8Mbps på 700m avstånd.

Men samtidigt med tanke på att jag har 2Mbps+ uppströms, så vill ja definitivt inte ha 1Mbps uppströms som Comhem erbjuder, alltså offra de för snabbare nerströms.

Hade Comhem erbjudit säg 2, 3, 4 lr 8 som i ovan fall så hade det varit nice!

Visa signatur

Phenom II X3 720 BE 2,8ghz || Asus M4A785TD-V Evo || 4GB Corsair XMS3 DDR3 1600mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dulemis
Sådär

Nu damp ytterligare ett bred ner med posten, ang att Comhem skall uppgradera till ett sk bredbandigt antennät i min byggnad. De vill ha tillgång till lägenheten mellan 08.00 och 20.00 onsdagen den 31/1. Nästa vecka alltså.

Efter det bör ju man kunna beställa bredband via dem?

Bredband Large 24 Mbit/s:
Pris: 369:-/mån
Nedström: (Upp till) 24576 kbit/s
Uppström: (Upp till) 1024 kbit/s (8 Mbit/s + 60:- **)
Hemsidor: 5 st à 100 MB ***
E-postadresser: 5 st med totalt 70 MB utrymme ***
Leveranstid: Max 1 vecka

Varför kan man bara köpa till 8Mbps upp om man bor i ett f.d. UPC-hus?

Tajmingen nu är som sådan att i februari ska ja antingen förlänga mitt Telia ADSL, som jag idag får 16Mbps och 2,5Mbps upp för lägre pris som Comhems 24Mbit tjänst. Dessutom ingår det i erbjudandet en trådlös Zyxel router + trådlöst USB kort. Jag vet att koaxialnätet erbjuder mer troligt runt 24Mbps jämfört med telenätet, där jag i mitt fall förlorar 8Mbps på 700m avstånd.

Men samtidigt med tanke på att jag har 2Mbps+ uppströms, så vill ja definitivt inte ha 1Mbps uppströms som Comhem erbjuder, alltså offra de för snabbare nerströms.

Hade Comhem erbjudit säg 2, 3, 4 lr 8 som i ovan fall så hade det varit nice!

För att comhems stationer inte är uppbyggda med docsis 2 vilket UPC har.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

dulemis: Comhem har ju som plan att leverera högre upload till alla så om jag vore dig hade jag sketit i telia och kört med comhem. Om nu uploaden är viktig

Permalänk
Medlem

Jag har Comhem och tycker inte att det fungerar särskilt bra. Jag är dock av åsikten att deras kundservice och support är under all kritik och att det i regel är nötter man kommer till som inte har en aning om vad service är.

De är nämligen av åsikten låt kunden göra allt jobb, alla fel är hos kunden aldrig med vårt nät.

Permalänk
Medlem

"Nu damp ytterligare ett bred ner med posten, ang att Comhem skall uppgradera till ett sk bredbandigt antennät i min byggnad. De vill ha tillgång till lägenheten mellan 08.00 och 20.00 onsdagen den 31/1. Nästa vecka alltså.

Efter det bör ju man kunna beställa bredband via dem?"

Räkna med minst en månad efter uttagsbytet innan du kan beställa bredband från comhem. Det är inte när de bytt ditt jack du kan beställa utan när de bytt alla jack i en bunt fastigheter som de aktiverar allting.

RoleX har rätt ang uploaden, förhoppningsvis kanske comhem får högre upload i mars/april om docsis 2.0 är implementerat vid det laget.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Första eller andra kvartalet 2007 hörde jag. Alltså som tidigast mellan nu och slutet av mars. Som senast mellan april och slutet av juni.

Tror de vill få bort alla belastningar de har kvar i både gamla comhem och upc-nätet innan lansering. Ingen idee att lansera 24/8 om de inte kan leverera 24/1 överallt ännu liksom. Tror också de vill få till strulet med e-posten som varit sedan upc fick comhem.se adresser och byta ut alla upcboxar (sker under feb/mars) innan de påbörjar en sådan lansering. De har inte haft en lugn stund sedan uppköpet av upc vilket ju har märkts på deras telefonköer.

Är det någon som ahr hört något mer om upcbox utbytet?
Jag hoppas att det ska lösa mitt problem med att jag tappar koplingen till nätet när jag maxar min lina.

Visa signatur

Mvh Adam
Laptop MacBook Pro, Htmac Mac mini, Barndator iMac G5, iPod mini, iPod Nano
"They have the Internet on computers, now?" Homer Simpson

Permalänk

Phunky : När kommer ComHem att fixa gammla UPC nätet + koppla in oss på deras backb0ne ?

jag har 24/1 läste att alla med UPC 24/1 fick 24/4 men det värkar som ett ljugande moment.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toxi
Ja coax nät är ju inte direkt framtidsteknik oavsett docsis version, det är definitivt bra nyheter att man kommer satsa på öppna stadsnät.

jag har förövrigt 100/100 för 320:- ... usch va dyrt

De va ju ändå lite i överkant, själv så betalar jag bara 260:-/mån för 100/100

Visa signatur

Moderkort: Asus X570-E Gaming, CPU: Ryzen 5800x, Kylning: Noctua D15S.chromax, Minne: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32 GB 3600 MHz, PSU: EVGA 750W G2, Lagring: Sandisk 256 GB SSD (Systemdisk), M.2 Samsung 980 PRO 512GB (Spel), 4 mekaniska i olika storlekar + 4 externa usb diskar.
Chassi: Cheifetc Mesh ca-01b-bl-b Full Tower.
Skärm: Innicn 27M2V

Permalänk

har en pollare som betalar 99 kr / månad för 100/100 Blixtvik

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Har lite info.. Vet inte om det har nämnts förr.... men

http://kindstrom.net/upload/uploads/matte563/comhem.rtf snackade lite med en kille..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Nice Matte hoppas på detta oxå...

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

"XXXXX säger:
vi har redan konfat upp ca 10 städer men inte slagit på för visa modem måste bytas ut först"

Det är rätt intressant..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold