Problem med att montera nätaggregat!?

Permalänk

Problem med att montera nätaggregat!?

Hmmm...snart får jag hem mina datordelar och bland dom finns chassit Cooler Master Centurion 5 och nätaggregatet Hiper HPU-4M580.

Hur monterar men nätaggregatet med tanke på att det skall sitta högst upp vilket borde göra att fläkten på aggregatet är mot "taket" i chassit? Kan man vända nätaggregatet upp och ner? Suger inte fläkten in varmluft som kylluft?

Skall man se sig om efter ett annat chassi och/eller nätaggregat?

Visa signatur

"I, the undersigned, shall forfeit all rights, privileges, and licenses herein and herein contained," et cetera, et cetera... "Fax mentis incendium gloria cultum," et cetera, et cetera... "Memo bis punitor delicatum"! It's all there, black and white, clear as crystal! You stole fizzy lifting drinks! You bumped into the ceiling which now has to be washed and sterilized, so you get nothing! You lose! Good day sir!

Permalänk

ägen inget hiper då men oftast så footar man nätagget upponer för att visa fläkten.. du kan inte vända nätagget utan smärre modifikationer .. går bara sätta på ett vis.. men om det skulle vara så att fläkten hamnar uppåt så kan man ju försöka leta efter ett chassi som kan ha nätagget både uppe o nere tex stacker..

men jag tror att fläkten kommer hamna ner mot prollen så det ska nog inte vara någon fara

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

jag har ett hiper type-r 480 w med en 120 mm fläkt och den sitter nedåt, alltså mot cpu'n.. så det ska nog inte vara ¨några problem..

Permalänk

Du kan bara skruva i agget åt ett håll, annars passar såklart inte skruvhålen i chassit med gängorna i agget

Visa signatur

CoolerMaster Centurion 532 | Tagan 430W EC | DFI LP UT NF4 Ultra-D | AMD64 3700+ SD BN @ 2915Mhz (Zalman CNPS7000B-Cu) | 2x512MB Kingston DDR400 | Asus Radeon X850PRO PCI-E (Zalman VF700-Cu) | 280GB IDE HDD | SuperPI 29s

Permalänk
Medlem

Fläkten är vänd så att den blåser luften ur lådan, fläkten ska alltså peka neråt i lådan, inte mot taket.

Mao, nätagget på bilden ligger upp och ner.