Corema NeMo Modem, Vad gör man?

Permalänk
Medlem

Corema NeMo Modem, Vad gör man?

Hittade ett gammalt NeMo modem från min gamla ComHem tid. Finns det inte någon rolig mod man kan göra med detta? Så fort man kopplar upp det så laddar det ner sitt operativsystem, Skulle man inte kunna göra något roligt med detta? Inte köra Doom3 men kanske något lite roligt som ett program som kör någon show med lysdioderna på den?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Hm, finns det ingen serieport på NeMo, har för mig det fanns det på det jag hade förut men det blev utbytt mot ett imo sämre modem.
Skruva upp och kolla, kanske finns nått eeprom man kan bråka med.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6000 @ 2.54Ghz | Corsair XMS2 2x512MB 5400C4 | Asus P5B | Radeon X1900XT | Raptor 74GB | 2x WD 320GB| Creative X-Fi
Fujitsu Lifebook P1032 | Transmeta Crusoe 700MHz | 6h Full load

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaustic_Overburn
Hm, finns det ingen serieport på NeMo, har för mig det fanns det på det jag hade förut men det blev utbytt mot ett imo sämre modem.
Skruva upp och kolla, kanske finns nått eeprom man kan bråka med.

Finns en seriell port på den men tråden känns inte så bra nu när jag är nykter och pigg. Men visst vi låter den leva ett litet tag till

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Även jag har ett gammalt NeMo-modem som blev över när vi uppgraderade till 8 Mb och fick ett Motorola-modem istället.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.