Hopp för MMO efter wow ?

Permalänk
Medlem

Hopp för MMO efter wow ?

Ja, jag har nyligen "slutat" spela wow. Jag har sedan dess försökte lira massa singelplayer spel osv... visst är det kul men jag saknar multiplayer.
Nu skulle jag villja ha lite tips på något annat MMO som man kan övertala polarna att börja spela

*Spelet ska helst vara enkelt att sätta sig in i.
*Om det inte kostar är det ett STORT plus.
*Inte lika slukande/tidsödande som wow tack :).
*Går att ha kul med om man är säg 5 pers.

Så har ni något som passar in här så tipsa mig!

Visa signatur

[Abit KN8 SLi] [AMD64 Winchester 3200+@2400mhz] [2x512 KHX 2,5-3-3-7] [XFX 7800 GT@450/1100] [Tagan 480W] [X-fi XtremeMusic]

Permalänk
Medlem

Inte så likt WoW kanske, men D2 LoD är riktigt kul. Det enda du behöver betala är en CD-nyckel och resten av din fritid! Nej men seriöst, det går att fastna rejält i men är kul oavsett om man är jättefast eller bara lirar lite för skojs skull.

Permalänk
Sötast

The Saga of Ryzom är ett trevligt MMO.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
The Saga of Ryzom är ett trevligt MMO.

Yeah baby, Ryzom är inte bara ett trevligt MMORPG men också ett riktigt...till skillnad från *host* andra.
Värt att prova.

Permalänk
Medlem

Ryzom skulle jag också rekommendera, väldigt unikt.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Jag spelar FFXI, Final Fantasy XI online. Det är grymt, måste bara ha lite tålamod och vilja

Visa signatur

Antec p150, AMD3700 2.6GHz, 2GB DDR, Gainward GF7950 1GB, 380GB HDD!

Permalänk

Testa Planetside, gratis fast med lvl cap 6 om du inte vill köpa. Kan vara många dödsfall i början.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
Testa Planetside, gratis fast med lvl cap 6 om du inte vill köpa. Kan vara många dödsfall i början.

Testa planetside för ganska läge sedan, fattade ingenting

Visa signatur

[Abit KN8 SLi] [AMD64 Winchester 3200+@2400mhz] [2x512 KHX 2,5-3-3-7] [XFX 7800 GT@450/1100] [Tagan 480W] [X-fi XtremeMusic]

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leonard
Testa planetside för ganska läge sedan, fattade ingenting

Tänk på att dom flesta MMO's har mycket högre inlärningskurva och svårare start än wow, det var tack vare den sköna starten i wow som jag fastnade i träsket, och så många andra för den delen.

En stor del av dom bättre MMO's kanske är tråkiga i 1-5 timmar i början, kanske en hel dag... men efter det så kanske man kommer in i systemet och ser hur allt öppnas upp, och om det passar dig (då är det underbart)

Permalänk
Medlem

måste nog säga d2 lod jag med, sjukt kul att döda de nya uberbossarna!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Testa auto assault
Byggt för att du ska kunna hoppa in en timme här coh dåär men ändå få något gjort. En hel del action och det är faktiskt inte bara att ta sig fram till en mob och trycka på 1234567890 osv.
Har tyvärr inte så mycket till endgame content men trevlig community och kul upp till lvl 80 och ett bra tag till

Permalänk
Inaktiv

Guild wars äger sönder wow.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Guild wars äger sönder wow.

Guild Wars är inget riktigt MMORPG.

Edit: Smaken är som baken.

Permalänk

Guild Wars vore perfekt för en liten skara. Ingen månadsavgift heller. Sjukt bra spel.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem

Guild Wars låter perfekt för dig.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Jo det är de spelet som känns mest lockande just nu,
får väl ta en närmare titt på det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Guildwars eller Guildwars factions är helt klart rätt spel för dig. Skitkul om man är ett litet gäng och gör quests och missions

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Guild Wars är inget riktigt MMORPG.

Edit: Smaken är som baken.

Guild Wars är inte, och har aldrig varit ett MMORPG, det är ett CORPG (Competitive/Cooperative Online Role-Playing Game).

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Silkroad Online. helt gratis. väldigt snyggt

Permalänk
Medlem

Känns som att denna tråd ligger lite fel men instämmer med resten Guild Wars är perfekt för dig.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Finns risk för att du blir besviken på GW eftersom du har spelat WoW, det blev iaf jag... Jag jämförde ofrivilligt det hela tiden med WoW och efter ett par dagar insåg jag att WoW är roligare/bättre på i princip alla punkter:

PvE delen är fruktansvärt linjär och tråkig.
Det som störde mig allra mest i början var att man inte kan hoppa; du spelar som en hjälte med massor med feta magier och skinande vapen men du kan tamefan inte ens ta dig över ett dike...

Det andra som störde mig är att man bara kan "ta med sig" 8 (tror det var 8 ) magier/skills när man ska lvla/PvP'a. Detta kan förvisso kännas utmanande men jag tyckte att det bara gjorde det mer enformigt och jag kände mig inte särskilt flexibel.

Uppdragen ser ungefär likadana ut som i WoW: "samla 20 spindelben, döda 14 goblins" men vägen till uppdragen är spikraka och de i WoW känns på nått sätt roligare även fast de är så lika.

En annan sak som är dötrist i GW är att man aldrig möter någon annan spelare när man är ute och expar/grindar. Detta gör att det känns som ett vanligt SP-spel och verkligen inte som ett MMORPG som vissa tror att GW är.
I och med detta blir det knappast någon ganking, något som jag tycker är bland det roligaste i WoW (inte att ganka, utan att BLI gankad), d.v.s; inga oförväntade och spännande strider.
Om man nu inte gillar sånt kan man ju alltid spela på en PvE server i WoW.

Vad jag vet så finns det inte heller några 5/10/20/40 manna instancer i GW vilket jag saknade.

PvP delen är sådär, 8 spells/skills kan du leka med mot ett par olika klasser, de flesta tenderar att använda i princip samma skills. I WoW har klasserna samma skills förstås men talent-träden, gearen, trinkets, bomber, gadgets, pots, etc gör det lite mer varierat. Jag föredrar iaf BG's och outdoor pvp i WoW, där fler oväntade saker händer och så blir det en del underbar ganking som kan leda till dom roligaste striderna någonsin.

Grafiken är väll snygg, men jag gillar också WoW's lite mer orginella grafik.

Men jag HATAR de cape's man kan skaffa, ser ut som en jävla planka på ryggen...

Nåväl, detta är MINA EGNA åsikter om GW, vissa grejer har säkert ändrats med de nya expansionerna och andra grejer kanske inte stämmer. Somliga tycker att man inte kan jämföra spelen men det gjorde jag, ofrivilligt.

Kan ju vara värt att testa ändå, smaken är som baken. Gillar du det inte kan du alltid vänta på de nya MMORPG's som kommer och spela lite BF2 med dina polare medan du väntar. Finns inget roligare än att spela i en väl fungerande squad

*Gömmer mig för alla GW fanboys*

Permalänk
Medlem

när PlaneShift går ur alpha/beta kan det bli ganska rolig (servern hänger sig varanan timma)
http://www.planeshift.it/

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Dark age of camelot har du ju också eller varför inte Anarchy online

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjCad
Rekommenderar Silkroad Online. helt gratis. väldigt snyggt

Citerar mig själv

Citat:

Swedish_Phoenix
Silkroad blir tyvärr tråkigt och enformigt efter ett tag.

Kolla in Wurm Online istället, finns gratis accounts och premium accounts.
Det är en medeltids(fantasy)-simulator där man kan göra i princip allting som i verkliga livet. Smida vapen, bygga hus m.m. Hela kartan (världen) byggs upp av spelare och man kan gräva och släppa jord för att ändra landskapet. Sen kan man göra gruvor och gräva efter guld, järn och andra metaller. Sen kan man smälta ner malmen man gräver fram och göra vad fasiken man vill ^^ Alltid värt ett försök, kan aldrig misslyckas med wurm
(http://www.wurmonline.com)

Våran swec-by tråd på swec: http://www.sweclockers.com/forum/sh...threadid=592661

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Ryzom. Ap coolt

Det som är specielt med det är att spelet har en levande story

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Bara att inse, det finns inget "efter WoW". Slutar man spela WoW så är det bara mörker...

Permalänk

kommer förhoppningsvist ett efter wow nästa år i warhammer online

Permalänk
Medlem

Lineage II.
Vill du inte betala för att spela Retail så finns det ett otal privatservrar, väldigt många dåliga men även en del extremt bra.

www.lineage2.com

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk

Vänta på Stargate: The World ! lär bli grymt som fan! bättre än wow på 100 punkter. Speciellt att det inte kommer finnas några 10-12 åringar

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.