Köparens guide till nätaggregat

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fesen:

Vad är det för problem som uppstår? Har du testat med oklockad dator? 520w ska räcka då jag vet folk som kört HD4870x2 på samma nätagg och det drar mer ström än GTX 480.

Såg ditt inlägg först efter jag skrev mitt Fesen Håller med dig i sak. Jag tror killens problem beror på kombon mycket 12V för cpu pga oc samt att den inte är super snål från början (tdp på 105w). samt rätt stygg A på gpu också, 215w till för gtx470 vilket iofs precis som du säger inte är i närheten av 4870x2 tdp på 300w.

En kille jag känner lite har kört på VX550W med 4870x2, Q9550 och ett par diskar med då var hela hans system oklockat. Det funkade helt ok för spelande etc men det märktes att agget fick jobba rätt hårt (varmt och rätt mycket mer liv på fläkten) när han körde benchmarks.

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Avstängd

vart avstängd för en liten halvdryg kommentar så jag har inte kunnat svara
så kan det gå

jag är 100 på att det är nätagget nu när jag har testat lite mer
klockar jag ner CPUn till 3.2Ghz och kör med org volten DÅ kan jag klocka upp 470 kortet över
480 hastighet
drar jag på med mer volt på CPUn och ökar den till 3.4Ghz så får jag pixelfel och bilden låser sig om jag
överklockar kortet
med andra ord så får inte kortet den ström det behöver
ska fixa ett nytt nätagg antingen ett Corsair 1000w så man är safe för ev SLI eller ett 750W agg just nu
har även på gång vattenkylning till 470 kortet
1300:- för ett vattenblock..det kostar att ligga på topp

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

vart avstängd för en liten halvdryg kommentar så jag har inte kunnat svara
så kan det gå

jag är 100 på att det är nätagget nu när jag har testat lite mer
klockar jag ner CPUn till 3.2Ghz och kör med org volten DÅ kan jag klocka upp 470 kortet över
480 hastighet
drar jag på med mer volt på CPUn och ökar den till 3.4Ghz så får jag pixelfel och bilden låser sig om jag
överklockar kortet
med andra ord så får inte kortet den ström det behöver
ska fixa ett nytt nätagg antingen ett Corsair 1000w så man är safe för ev SLI eller ett 750W agg just nu
har även på gång vattenkylning till 470 kortet
1300:- för ett vattenblock..det kostar att ligga på topp

1000w är onödigt, köp Corsair 750/850w bland det bästa du kan köpa speciellt med tanke på att priset brukar springa iväg på 1kw agg.

Permalänk
Medlem

Det verkar som om min psu är den nuvarande flaskhalsen i min jakt på en trevlig överklockning.
Eftersom jag inte har varit intresserad av en ny psu så är jag lite lost.
Är detta ett bra köp om jag vill ha kraft samt tystnad

Cooler Master Silent Pro Gold 1000W - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Nätaggregat
recension av 1200 w versionen.
Cooler Master Silent Pro Gold 1000W review - Sök på Google

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Hejsan!
Jag tänkte bygga en ny dator men har ingen aning om hur kraftig psu som behövs. Jag kommer spela en del spel men är inte intresserad av att överklocka den. Tänkte köpa följande komponenter:

- Asus P6T SE - moderkort
- Radeon HD5770
- 8 GB DDR3, 1333Mhz
- Intel Core i7 930, 2,8 GHz processor
- 3 vanliga SATA-diskar

Räcker det med 650W eller ska jag satsa på ett starkare?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av astrob0y:

Det verkar som om min psu är den nuvarande flaskhalsen i min jakt på en trevlig överklockning.
Eftersom jag inte har varit intresserad av en ny psu så är jag lite lost.
Är detta ett bra köp om jag vill ha kraft samt tystnad

Cooler Master Silent Pro Gold 1000W - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Nätaggregat
recension av 1200 w versionen.
Cooler Master Silent Pro Gold 1000W review - Sök på Google

Om du bara har ett av grafikkorten i din sign så kan jag inte tänka mig att det skulle vara pga av din psu du inte kommer vidare i klockningen. Mitt är att du går och köper en Clas Ohlson Internetbutik så ser du vad hela ditt system drar från väggen sena räknar u av ca 10-20% som försvinner i värme så vet du vad dina komponenter drar ihop

Skrivet av Vott:

Hejsan!
Jag tänkte bygga en ny dator men har ingen aning om hur kraftig psu som behövs. Jag kommer spela en del spel men är inte intresserad av att överklocka den. Tänkte köpa följande komponenter:

- Asus P6T SE - moderkort
- Radeon HD5770
- 8 GB DDR3, 1333Mhz
- Intel Core i7 930, 2,8 GHz processor
- 3 vanliga SATA-diskar

Räcker det med 650W eller ska jag satsa på ett starkare?

En kvalitets psu på 500W och uppåt räcker till det systemet. Däremot är jag rätt tveksam till dit val av komponenter.

Om det är en speldator du vill bygga så har du lagt väldigt mycket av din budget på cpu och i sammanhanget rätt lite på grafik. Om du tänkt köra på 2st 5770 eller en vassare gpu så blir balansen mer rätt.

Sedan har du nog tänkt lite fel med minnen, socket 1366 (din 930 cpu) har trippel chanel för minen så du får köra 3 stickor lr 6 stickor på 3-6-12Gb etc på minne ifall du skall ha en 930 (ett kit på 3x2gb är det jag skulle rekommendera)

Hör av dig via pm med vad du tänkt att köpa så kan jag hjälpa dig med ett förslag

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av MichaSWE:

Om du bara har ett av grafikkorten i din sign så kan jag inte tänka mig att det skulle vara pga av din psu du inte kommer vidare i klockningen. Mitt är att du går och köper en Clas Ohlson Internetbutik så ser du vad hela ditt system drar från väggen sena räknar u av ca 10-20% som försvinner i värme så vet du vad dina komponenter drar ihop

Bara ett av korten i signaturen.
Tack för länken. Jag ska testa och se hur mycket systemet drar innan jag köper ett nytt agg.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Jag har ett Corsair HX 850W nätagg och undrar om två stycken Nvidia GTX 470 skulle fungera med mitt nätagg. Såhär ser min dator ut (undantag grafikkort)

Moderkort: Gigabyte GA-EX58-UD5 X58 Socket 1366 ATX
Processor: Intel Core i7 Quad Processor i7 920
Processorkylare: Corsair H50
Ram Minne: Corsair Dominator GT DDR3 1600MHz 6GB
Hårddiskar: 1st Intel SSD 80GB 1st 1TB Samsung SATA 7200RPM 32MB
Optisk enhet: Lite On DVD+ RW burner

Fläktar: 1st 120mm 3st 140mm

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk

Jadå det fungerar utan problem!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk

hej jag undrar vilket nätagg jag bör ha till: 2st 5870 överclockade, crossair formula iv, amd x6 1055t övercklockad till ca 4ghz. skulle föredra ett som inte låter alt för mycket, spelar ingen roll om det är modulärt eller ej men modulärt är att föredra.

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av haapppoooo:

hej jag undrar vilket nätagg jag bör ha till: 2st 5870 överclockade, crossair formula iv, amd x6 1055t övercklockad till ca 4ghz. skulle föredra ett som inte låter alt för mycket, spelar ingen roll om det är modulärt eller ej men modulärt är att föredra.

Nu står det ju inte hur mycket annat du har i ditt system men du klarar dig på ett agg som ligger på 850W fast om det kommer vara särskilt tyst vid hård belastning är snarare tveksamt. Om du ha mycket annat i datorn och vill ha ett tyst agg bör du kolla på kvalitets agg på minnst 1000W. Personligen hade jag kört på detta om jag var du Caseking.de » Netzteile » Enermax » EnermaxRevolution 85+ Netzteil - 1250 Watt. 1250 modellen är faktiskt billigare än 1050w varianten.

mer info finnes på deras hemsida
ENERMAX - Product

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk

Hej en liten snabb fråga vad skulle ni rekommenderar för nätaggregat med tanke vad man får för pengarna till detta system. Har ett jäkla skit nätaggregat nu och skulle vilja sätta in ett nytt grafikkort i framtiden.

Moderkort: Asus P6T Deluxe V2
CPU: Intel i7 920 D0
CPU fläkt: Noctua DH14
Minnen: 3x2gb Corsair Dominator 1600Mhz cl 8x8x8x24 DHX
Grafikkort: Sapphire 5770
Nätagg: 500W North Q
HDD: 750Gb Western BE + 1x300 SG + 2x320 SG
DVD-läsare: Pioneer 215

Valet står mellan:
Fractal Design Newton R2 650W - Fractal Design Newton R2 650W - Alina System AB

OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT - OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT PSU - Specifikationer (som har ett rabatterat pris för tillfället)

Visa signatur

Peace!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle the star:

Hej en liten snabb fråga vad skulle ni rekommenderar för nätaggregat med tanke vad man får för pengarna till detta system. Har ett jäkla skit nätaggregat nu och skulle vilja sätta in ett nytt grafikkort i framtiden.

Moderkort: Asus P6T Deluxe V2
CPU: Intel i7 920 D0
CPU fläkt: Noctua DH14
Minnen: 3x2gb Corsair Dominator 1600Mhz cl 8x8x8x24 DHX
Grafikkort: Sapphire 5770
Nätagg: 500W North Q
HDD: 750Gb Western BE + 1x300 SG + 2x320 SG
DVD-läsare: Pioneer 215

Valet står mellan:
Fractal Design Newton R2 650W - Fractal Design Newton R2 650W - Alina System AB

OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT - OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT PSU - Specifikationer (som har ett rabatterat pris för tillfället)

FD alla dagar i veckan, Ocz agget är inte dåligt men det är en budgetmodell.

Permalänk
Medlem

Hejsan Jag behöver hjälp med nätaggregat till mitt nya SLI bygge.

Har ett Leadtek GTX 285 grafikkort i datorn och köpte idag ett Gigabyte GTX 285 som jag tänkte köra ihop i mitt system.
Har en Corsair TX 650W Nätaggregat nu och undrar om den klarar av att köra båda i SLI?
Övrigt i datorn är:
Phenom II X4 955 3.2 GHz BE
4GB Corsair XMS2 1066MHz DDR2
WD Black 640Gb
5 Chassi fläktar (2 st Antec 3 st Scythe Slip Stream 12cm)
Noctua NH-U12P
DVD RW Optiarc 7200

Tacksam för svar!

Visa signatur

ASUS B450 Prime Plus| Ryzen 7 3700X| ASUS GTX 1660 TI DUAL OC| HyperX Fury 3200MHz 32GB| Norctua NH-D15| Samsung 970 EVO PLUS M.2 SSD 1TB| EVGA Supernova G3 650w| Fractal Design Define C| ASUS PCE-AX3000 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenzo15:

Hejsan Jag behöver hjälp med nätaggregat till mitt nya SLI bygge.

Har ett Leadtek GTX 285 grafikkort i datorn och köpte idag ett Gigabyte GTX 285 som jag tänkte köra ihop i mitt system.
Har en Corsair TX 650W Nätaggregat nu och undrar om den klarar av att köra båda i SLI?
Övrigt i datorn är:
Phenom II X4 955 3.2 GHz BE
4GB Corsair XMS2 1066MHz DDR2
WD Black 640Gb
5 Chassi fläktar (2 st Antec 3 st Scythe Slip Stream 12cm)
Noctua NH-U12P
DVD RW Optiarc 7200

Tacksam för svar!

Ska funka wattmässigt men klockar du så kommer det varva upp och låta en del.

Permalänk
Medlem

Tack för de snabba svaret fesen. Nej har inte haft några tankar på att klocka något i datorn. Då sätter jag i grafikkortet imorgon och testar det

Visa signatur

ASUS B450 Prime Plus| Ryzen 7 3700X| ASUS GTX 1660 TI DUAL OC| HyperX Fury 3200MHz 32GB| Norctua NH-D15| Samsung 970 EVO PLUS M.2 SSD 1TB| EVGA Supernova G3 650w| Fractal Design Define C| ASUS PCE-AX3000 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenzo15:

Tack för de snabba svaret fesen. Nej har inte haft några tankar på att klocka något i datorn. Då sätter jag i grafikkortet imorgon och testar det

Gör så men hoppas att du fick med PCI-E adaptrar då nätagget bara har 2 och grafikkorten kräver 4, aja du har säkert löst det hela.
Ang överklockning så finns det rum då systemet kanske drar 450w vid spelande så det finns lite kraft att ta av men då kommer det att pumpa på fläkten rätt bra.

Permalänk
Medlem

Går också i funderingar på att sätta ihop nytt system.

kommer bli:

Asus P6X58D-E
Intel Core i7 930
Corsair 6144MB DDR3 PC3-12800 1600MHz
2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC

utöver det:
3st 140mm
1st 120mm
dvd
intel x-25M G2 (behöver väl knappast nämnas med sin låga förbrukning)
3st 7,2k sata (1 gammal WD, 1 1TB caviar black, 1 2TB caviar green intellipower)

sitter idag på ett Corsair 620W HX ATX, och undrar om det räcker. Det ska ju finnas lite marginal för OC också
ska jag slå till på ett 750/850 corsair när jag ändå är igång? handlar ju bara om 12-1300kr extra, då modulärt inte är för mig... använder ju ändå i princip alla kablar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Natac:

Går också i funderingar på att sätta ihop nytt system.

kommer bli:

Asus P6X58D-E
Intel Core i7 930
Corsair 6144MB DDR3 PC3-12800 1600MHz
2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC

utöver det:
3st 140mm
1st 120mm
dvd
intel x-25M G2 (behöver väl knappast nämnas med sin låga förbrukning)
3st 7,2k sata (1 gammal WD, 1 1TB caviar black, 1 2TB caviar green intellipower)

sitter idag på ett Corsair 620W HX ATX, och undrar om det räcker. Det ska ju finnas lite marginal för OC också
ska jag slå till på ett 750/850 corsair när jag ändå är igång? handlar ju bara om 12-1300kr extra, då modulärt inte är för mig... använder ju ändå i princip alla kablar

ASUS, EVGA, Zotac GeForce GTX 460 Cards Overclocked and Reviewed - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News
Där ser du vad dubbla GTX 460 drar med en i7 3.33ghz sen har du lite extra lulllull så Corsairs 750w är ett riktigt bra val.

Permalänk
Medlem

Sitter idag med ett 350W Huntkey/Deltaco-agg som orkade driva mitt gamla 4670, två hårddiskar, en ssd och moderkort med en intel E2180 som jag bara klockat via höjd FSB till 2.2GHz.

När jag tryckte in ett nytt passivt kylt 5750 (och anslöt PCI-e-strömmen) så vägrade datorn att starta. Skärmarna sa bara "no input" och den verkade inte ladda något av operativet. Med mitt reservkort (ett nvidia 7600 så klagade posten på att mina inställningar för klockningen återställts). Frågan är då direkt om det är min PSU som inte orkar driva kortet? Funderar på ett Fractal Desig 500W (efter att ha läst budget-testet). Enligt ATI kräver kortet minst 450W, annars hade Corsair CX400 troligen varit mitt förstahandsval.

Är det någon insatt som kan råda mig när det gäller val av PSU? Budgeten är max 500kr så det är ju inga dyra agg med massor av funktioner som passar in. Kraven är att det ska orka med mina grejor och hålla ett bra tag. En låg ljudnivå är inte dumt det heller.

[edit] Hittade ett modulärt OCZ-agg på 500W som passade min budget bra. Hur är deras PSU? Har inte läst ngt test på dem ännu.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem
Skrivet av whisky:

Sitter idag med ett 350W Huntkey/Deltaco-agg som orkade driva mitt gamla 4670, två hårddiskar, en ssd och moderkort med en intel E2180 som jag bara klockat via höjd FSB till 2.2GHz.

När jag tryckte in ett nytt passivt kylt 5750 (och anslöt PCI-e-strömmen) så vägrade datorn att starta. Skärmarna sa bara "no input" och den verkade inte ladda något av operativet. Med mitt reservkort (ett nvidia 7600 så klagade posten på att mina inställningar för klockningen återställts). Frågan är då direkt om det är min PSU som inte orkar driva kortet? Funderar på ett Fractal Desig 500W (efter att ha läst budget-testet). Enligt ATI kräver kortet minst 450W, annars hade Corsair CX400 troligen varit mitt förstahandsval.

Är det någon insatt som kan råda mig när det gäller val av PSU? Budgeten är max 500kr så det är ju inga dyra agg med massor av funktioner som passar in. Kraven är att det ska orka med mina grejor och hålla ett bra tag. En låg ljudnivå är inte dumt det heller.

[edit] Hittade ett modulärt OCZ-agg på 500W som passade min budget bra. Hur är deras PSU? Har inte läst ngt test på dem ännu.

Vet inte hur pass mycket kräm Deltacot ger på 12v men det kan vara lite för lite.
Fractal Design Integra 400 W eller Corsair 400w är 2 bra val med låg ljudnivå, kvalitet och håller sig inom ramarna när det gäller priset.

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på om jag gjort ett dåligt köp när jag köpt ett Corsair modulärt 650W till det kommande systemet som ser ut som följande:
AMD 1090T BE
4GB
samsung f3 hårddisk
2x Geforce GTX 460 OC SLI

Kommer det att räcka? eller borde jag köpt ett 750w???

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Sitter och funderar på om jag gjort ett dåligt köp när jag köpt ett Corsair modulärt 650W till det kommande systemet som ser ut som följande:
AMD 1090T BE
4GB
samsung f3 hårddisk
2x Geforce GTX 460 OC SLI

Kommer det att räcka? eller borde jag köpt ett 750w???

ASUS, EVGA, Zotac GeForce GTX 460 Cards Overclocked and Reviewed - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

450w i Crysis så nemas problemas, möjligtvis att fläkten kommer varva en del om det blir varmt i burken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Vet inte hur pass mycket kräm Deltacot ger på 12v men det kan vara lite för lite.
Fractal Design Integra 400 W eller Corsair 400w är 2 bra val med låg ljudnivå, kvalitet och håller sig inom ramarna när det gäller priset.

Det blev OCZ-agget. Efter byte av moderkort så fungerar allt som det är tänkt. Det var troligen inte mitt nätaggregat som var boven trots allt, men det känns bra att ha bytt så att det uppfyller rekommendationerna.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

ASUS, EVGA, Zotac GeForce GTX 460 Cards Overclocked and Reviewed - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

450w i Crysis så nemas problemas, möjligtvis att fläkten kommer varva en del om det blir varmt i burken.

Najs! Nu är det dags att bygga!

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa nytt system nu och är osäker på hur många Watt jag behöver.

Moderkort: Gigabyte GA-890GPA-UD3H
Processor: AMD Phenom II X6 1055T
Minne: Börjar med 2x2Gb
Grafikkort: Tänkte jag börja med att köra det inbyggda på moderkortet för att sedan kanske köpa nån enklare variant då jag inte spelar.
Överklockning: Endast marginellt. Föredrar ett tystare system.

Sen tillkommer ju lite hårddiskar och USB-utrustning med.

Jag funderade först på ett Corsair CMPSU-400CX 400W då det vann testet här. Men det kanske är för klent?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evian:

Tänkte köpa nytt system nu och är osäker på hur många Watt jag behöver.

Moderkort: Gigabyte GA-890GPA-UD3H
Processor: AMD Phenom II X6 1055T
Minne: Börjar med 2x2Gb
Grafikkort: Tänkte jag börja med att köra det inbyggda på moderkortet för att sedan kanske köpa nån enklare variant då jag inte spelar.
Överklockning: Endast marginellt. Föredrar ett tystare system.

Sen tillkommer ju lite hårddiskar och USB-utrustning med.

Jag funderade först på ett Corsair CMPSU-400CX 400W då det vann testet här. Men det kanske är för klent?

Räcker lätt med det du funderar på.
Iom att ditt gfxval nära nog inte drar nån ström alls (även då du köpt ditt enklare kort) så blir 400w mer än tillräckligt.

Hittar du nått passivt-kylt nätagg kan det vara ett alternativ om du prioriterar låg ljudnivå högt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mercy1:

Räcker lätt med det du funderar på.
Iom att ditt gfxval nära nog inte drar nån ström alls (även då du köpt ditt enklare kort) så blir 400w mer än tillräckligt.

Hittar du nått passivt-kylt nätagg kan det vara ett alternativ om du prioriterar låg ljudnivå högt.

Kanonbra! Då var det beställt!

Permalänk

Jag har en Corsair HX650 som är modulärt. Som jag använder och är väldigt nöjd med ska tillägas. Men det är en sak som jag undrar över och det är om det spelar någon roll i vilket uttag jag t ex har satt PCI-expresströmsladden i. Under resources-> andra tabellen är det någon som säger vilket uttag eller liknande man skall använda?

Tack på förhand, från en förbryllad novis bland nätaggregat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Replicator:

Jag har en Corsair HX650 som är modulärt. Som jag använder och är väldigt nöjd med ska tillägas. Men det är en sak som jag undrar över och det är om det spelar någon roll i vilket uttag jag t ex har satt PCI-expresströmsladden i. Under resources-> andra tabellen är det någon som säger vilket uttag eller liknande man skall använda?

Tack på förhand, från en förbryllad novis bland nätaggregat.

Står det inget i någon manual så är det bara å plugga in där man känner fört då det är en enkel 12v lina.