WoW Druid Innervate Whisper!

Permalänk
Medlem

WoW Druid Innervate Whisper!

Precis som ämnet är.

Jag vill ha ett macro som viskar den jag kastar innervate på.
Vet att jag ska använda SendChatMessage men jag får inte det att fungera

"/script if (UnitName("target") ~=nil and UnitIsFriend("player","target")) then CastSpellByName("Innervate") SendChatMessage("Low mana? Here comes Innervate a %T", "Whisper", "Common") TargetLastEnemy(); end"

Vad är det för fel?

Ska tillägga att jag har CT_radi assist inlagt då jag får detta meddelandet.

"Interface\AddOns\CT_RadiAssist\CT_RASlashCmds.lua:522: Whisper message missing target player!"

Tack på förhand!

Visa signatur

Liten nisse dator hittar, och i denna de nu tittar. Nisse flexskiva vill vara, då datorn fil på honom spara.
Nisse inget skrivskydd har, så nisse slutar sina dar.

Permalänk
Medlem

here you go:

SendChatMessage("Low mana? Here comes Innervate a %T", "WHISPER", "Common", UnitName("target"));

om du vill ha ett lite mer kraft fullt macro recomenderar jag

/script x=UnitClass("target");if (not UnitIsFriend("player","target") or (UnitManaMax("target")<200 and x~="Druid")) then TargetUnit("player");end;CastSpellByName("Innervate"); /raid INNERVATE on %t /5 INNERVATE on %t /script TargetLastEnemy();

Detta macro kontrolerar så ditt target är inte en fiende och har en mana bar, om detta inte stämmer så kastas innervate på dig.

den skriver även ut i raid kanalen och druid kanalen,
detta kräver jag från alla druids i min guild eftersom det är lättare att se att alla använder innervates och i såfall på vem.

Permalänk
Medlem

Jag har det just nu. Men jag vill viska till dom me

Visa signatur

Liten nisse dator hittar, och i denna de nu tittar. Nisse flexskiva vill vara, då datorn fil på honom spara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malvack
Jag har det just nu. Men jag vill viska till dom me

/w %t Need mana? Sure thingy!

Permalänk
Medlem

Fungerar inte heller^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vill ha ett macro som gör att jag trycker på en knapp och sen viskar den automatiskt.
Innervate + Whisper.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du vet att du måste göra en macroknapp då va? Som både kastar och viskar...

/script CastSpellByName("Innervate()"); /w %t fläska på!

Funkar tydligen också med:

/cast Innervate

Vet inte hur det funkar med ranks med /cast, men med den första så fyller du bara i en siffar mellan () typ: (5) för rank 5.

Permalänk
Medlem

"/w %t" funkar inte, den tror man försöker whispra någon som heter %t ^^

Visa signatur

*-'

Permalänk

måste vara /target till den som skriver

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Inget av dom fungerar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

du missade helt och hållet:

SendChatMessage("Low mana? Here comes Innervate a %T", "WHISPER", "Common", UnitName("target")); ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TiNo
du missade helt och hållet:

SendChatMessage("Low mana? Here comes Innervate a %T", "WHISPER", "Common", UnitName("target")); ??

Funkar det att skriva så? Eller måste man ha med /script innan?

Permalänk
Medlem

/script innan sen funkar det perfa

Permalänk
Medlem
Citat:

here you go:

SendChatMessage("Low mana? Here comes Innervate a %T", "WHISPER", "Common", UnitName("target"));

om du vill ha ett lite mer kraft fullt macro recomenderar jag

/script x=UnitClass("target");if (not UnitIsFriend("player","target") or (UnitManaMax("target")<200 and x~="Druid")) then TargetUnit("player");end;CastSpellByName("Innervate"); /raid INNERVATE on %t /5 INNERVATE on %t /script TargetLastEnemy();

Detta macro kontrolerar så ditt target är inte en fiende och har en mana bar, om detta inte stämmer så kastas innervate på dig.

den skriver även ut i raid kanalen och druid kanalen,
detta kräver jag från alla druids i min guild eftersom det är lättare att se att alla använder innervates och i såfall på vem.

borde det inte vara bättre att den helt o håller skiter i att kasta innervate om ens target inte är en vän, eller inte använder mana?
jag menar.. om du sitter på 99% mana och råkar komma åt innervate istället för X, när du har en mob targetad så har du slösat bort en innervate bara för 1% mana... WAY TO GO!

hmm.. när jag ändå håller på och skriver.. vet nån hur man gör ett macro som använder en health-stone om man har det, och om inte annat ens starkaste health potion?

jag är så less på att glömma bort att jag har en stone när potions är på cd..
(jag har potions bindat till Q, så jag är van att kunna snabbt trycka på Q när jag har snorigt lite hp kvar för att sen slänga på en healing touch...)

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Jag har alldrig använt innervate av mistag, antagligen är detta för att jag alltid använder tangentbordet för att kasta spells men för att använda innervat emåste jag använda musen.

anångde ditt HS och pot macro, så skall det nog finnas ett kommando som använder ett visst item i din bag, tex gå till bag 3 använd item 3 (där ligger hs), gå till bag 5 använd item 2 (där ligger pot) så då ser du bara till att den försöker använda HS innan pot, för HS kommer skapa en gloabal CD och därav har du ett fungerande macro.

Permalänk
Medlem

Finns annars ett addon som gör det du önskar, men tror du jag kommer ihåg vad det heter?

Permalänk

Kör med "Whispercast".

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har alldrig använt innervate av mistag, antagligen är detta för att jag alltid använder tangentbordet för att kasta spells men för att använda innervat emåste jag använda musen.

anångde ditt HS och pot macro, så skall det nog finnas ett kommando som använder ett visst item i din bag, tex gå till bag 3 använd item 3 (där ligger hs), gå till bag 5 använd item 2 (där ligger pot) så då ser du bara till att den försöker använda HS innan pot, för HS kommer skapa en gloabal CD och därav har du ett fungerande macro.

grejjen är den att jag har inte en aaning om hur man skriver macron med Lua... -_-

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem