The sodalicium order - Prat om organisationen.

Permalänk
Medlem

The sodalicium order - Prat om organisationen.

Hej alla, Nu vet jag inte riktigt om det här räknas som reklam. Det måste ju nästan göra det men jag hoppas tråden får vara kvar då den inte direkt konkurrerar med sweclockers på något sätt eller ger mig någon personlig vinst.

Det är helt enkelt en tråd om information som kanske kan gagna dig.

Jag håller på med ett nytt stort projekt som jag tänkt skulle blåsa lite liv i spelglädjen för många igen. Väldigt många har tyvärr tappat lusten vilket jag märkt på många ställen och med detta projekt vill jag dra igång den där lusten man hade när man precis börjat spela.

För er som vill direkt till sidorna så finns länkarna här. Vill ni läsa mer om the order innan så är det bara att fortsätta.

http://www.thesodalicium.com/ - Fulsidan som ska fixas när hjälp eller tid finns. Spelföretag-arbetsprover etc att göra.

http://forum.thesodalicium.com/ - Forumet där alla får regga. Sen finns det en hemligare del som öppnas till de som väljer att gå med i the order.

The order i korta ord:

Ålderskrav. Runt 18 år eller högre helst. Inget som är satt i sten då mognad finns hos många yngre också.

Inga regler. Sunt förnuft som gäller. brist på detta = Kick / ban från samtliga events och guilder.

Vidspännande "organisation". (Gäller alla spel)

Samlingsplats. Forum, etc. En community kan man säga.

Elitism (de som helt enkelt inte kan vara snälla och håller på att dryga sig ryker).

Till för de som inte vill sitta och spela 20 timmar om dygnet för att platsa någonstans.

The order är till för dem som har ett liv utöver spel.

Europabaserat. Mångfald är bäst.

Spelnätter. En spelnatt varje vecka med två alternativ. Fullversion och Demo.

Mer info

I grunda drag kommer the order att vara en grupp människor som tycker om att spela med likasinnade ickegiriga och inte destruktiva spelare.

The order är till för de som värnar om spelupplevelsen och inte vill få den förstörd av folk med för mycket fritid.

Vad menar jag med destruktiva spelare då?

Vi tar WOW som exempel där majoriteten finns.

Du har äntligen fått leveln och alla quests som behövs för en instance. Du samlar ihop lite folk för en merry good time och kör. Det är första gången du är nere där.

Den första superbra cloth saken droppar då du passande nog är den enda clothusern i gruppen. Warriorn rullar på den och vinner.

Du fortsätter in i grottan och blir wipead för någon petar sig i naveln och som sen rullar på alla saker som den inte behöver (och behöver).

Alla svär och skriker och stämningen är olustig.

Kul? Var i princip detta som hände min flickvän och mig nu när vi spelade sist och fick ganska mycket förstört för oss så jag beslutade att ta tag i saken och samla ihop alla som jag vet är schyssta på något gemensamt ställe.

Spelare man kan lita på helt enkelt.

The order kommer att finnas i alla spel och spelformer på jorden. I onlinespel kommer det bli guilds. I actionspel blir det en klan.

-----------------------------------------------------------------------------

Ställ gärna frågor så jag kan fixa en FAQ utifrån era frågor.

Tack för att ni läste