FYI: Windows Media Player 11 skarp släppt

Permalänk
Hedersmedlem

FYI: Windows Media Player 11 skarp släppt

Eftersom ingen gjort en tråd om denna än, tar jag på mig det.

Windows Media Player 11 for Windows XP offers great new ways to store and enjoy all your digital media. It's easier than ever to access all of your music, videos, pictures, and recorded TV on your computer. Play it, view it, organize it, or sync it to a portable device for enjoying on the go, or share with devices around your home—all from one place.

Windows Media Player 11 is designed to work with all versions of Windows XP with Service Pack 2, including Windows XP Home Edition N and Windows XP Professional N.

Please Note: Many of the great stores you know in Windows Media Player 10 are available in this version of the Player. Check out a list of online stores.

Mer info -> http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/11/defau...

Tanka x86 -> http://download.microsoft.com/download/0/9/5/0953E553-3BB6-44...
Tanka x64 -> http://download.microsoft.com/download/3/0/8/3080C52C-2517-43...

Permalänk
Medlem

Måste väl testa då. Har ju redan besudlat datorn med IE7 idag så varför inte fortsätta vägen mot "the dark side"

50 öre på att jag även fortsättningsvis huvudsakligen kommer att använda MPC och Opera.

Visa signatur

iPhone 5, iPad 3, Macbook Air

Permalänk
Medlem

Trevligt. WMP11 är förmodligen den bästa produkten Microsoft har fått ur sig på år och dag. Har kört den sedan Beta 1 och har aldrig gått tillbaks. Underbar är ordet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Jo, den har ju ett riktigt nice mediabibliotek som får ens mp3-samling att verka klart mindre än vad man tyckte tidigare

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Öhm.. Vad är skillnaden på x64 och x86?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Installerade den färdiga versionen igår och det jag märkt mot betorna är att allt går mycket snabbare...

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Öhm.. Vad är skillnaden på x64 och x86?

X86 = 32 bitars.
X64 = 64 bitars.

Permalänk
Medlem

Måste erkänna att Wmp11 verkar vara bland det bättre dom kläckt ur sig.
Dock blev jag väldigt irriterad på att man t.o.m. lär validera Wmp nu för tiden.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av $pike
50 öre på att jag även fortsättningsvis huvudsakligen kommer att använda MPC och Opera.

MPC och WMP11 är två helt olika program. Bara för att de båda kan spela upp mediafiler innebär det inte att de har samma "syfte", eller vänder sig till samma målgrupp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
MPC och WMP11 är två helt olika program. Bara för att de båda kan spela upp mediafiler innebär det inte att de har samma "syfte", eller vänder sig till samma målgrupp.

Vilket inte utesluter att han kanske bara vill spela upp film och därför använder sig av MPC?

Suck.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MerZo
Vilket inte utesluter att han kanske bara vill spela upp film och därför använder sig av MPC?

Suck.

Killen som han citerade påstod att Wmp11 _kunde_ vara en ersättare till Mpc, om jag inte missuppfattat det helt.
Vilket det inte kan vara.

Edit: Hmm, snacka om total förvirring.. Förväxlade Mpc med Wmc. Tror ja ska gå och dra nått gammal över mig själv..

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prästen!
Killen som han citerade påstod att Wmp11 _kunde_ vara en ersättare till Mpc, om jag inte missuppfattat det helt.
Vilket det inte kan vara.

WMP11 _kan_ ersätta MPC, men inte tvärtom.

Med det menar jag inte att MPC skulle vara ett dåligt program, jag använder den som min primära filmspelare, eftersom jag inte har behov av all den extrafunktionalitet som WMP11 har.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

PT har lagt upp sin recension -> http://www.winsupersite.com/reviews/wmp11.asp

Citat:

Conclusions

While I enjoy the Windows Media Player 11 look and feel, and appreciate the steady evolutionary improvements that Microsoft has made to this product, I feel that the software giant needs to face reality. Windows Media Player 11 lives in a world dominated by Apple's iTunes and iPod, and this product does nothing to embrace either of those de facto standards or offer customers compelling reasons why they should switch. Sure, WMP 11 is better than its predecessor. But its missing numerous necessary features, such as integrated support for podcasts and a decent tag editor. I won't be switching to WMP 11, and recommend that most users simply use iTunes, whether they have an iPod or not. On the other hand, WMP 11, like Internet Explorer (IE) 7 (see my review), is a solid offering and will likely be quite satisfactory for many, many people. If you're currently using an earlier WMP version, or a Windows Media-based portable player, you should upgrade to WMP 11 immediately. It's a nice improvement over its predecessors, albeit with one that continues to ignore Apple's market realities.

Edit: Svensk (beta?) version -> http://download.microsoft.com/download/1/e/3/1e38f94f-b1ff-47...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Trevligt. WMP11 är förmodligen den bästa produkten Microsoft har fått ur sig på år och dag. Har kört den sedan Beta 1 och har aldrig gått tillbaks. Underbar är ordet.

Agree and same here...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
PT har lagt upp sin recension -> http://www.winsupersite.com/reviews/wmp11.asp

Edit: Svensk (beta?) version -> http://download.microsoft.com/download/1/e/3/1e38f94f-b1ff-47...

Är nog beta, den färdiga versionen är på ca 24 mb och den du länkade till är på 22 mb.

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk
Medlem

Går det att ändra färg på själva spelaren? vart gör man det isof?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Gå till "Now Playing", tryck pilen ner, välj "Enhancements" och aktivera "Color Chooser".

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

Svart är den enda rätta färgen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Jo, den har ju ett riktigt nice mediabibliotek som får ens mp3-samling att verka klart mindre än vad man tyckte tidigare

Kan det bero på att han tar bort all musik som kan vara pirakopierad?

Använder inte wmp, kommer inte börja med det heller.

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel4Ever
Är nog beta, den färdiga versionen är på ca 24 mb och den du länkade till är på 22 mb.

Är beta!

Här kan man ladda ner den svenska betaversionen:

http://www.microsoft.com/downloads/Browse.aspx?displaylang=sv...

Permalänk
Medlem

Intressant, i installationen så sa jag specifikt åt WMP11 att INTE associera sig med .avi filer. Likförbannat så gjorde den det ändå.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

@ Thort
Ja, det är väl den jag länkat till ett par inlägg upp?
----

En anledning till att jag väntar med att installera WMP 11 är att det tydligen är vissa, mest estetiska problem, med dess plugin för Opera (och Fx(?)). Kontrollpanelen/knapparna får felaktig storlek och videor på vissa siter fungerar dåligt, typ hackar. En varning här alltså.
Vad har ni för erfarenheter med detta?

Permalänk
Medlem

Jag får svart/Vit på alla avi filer (divx/xvid), har samma codecs som tidigare.
Någon som stött på detta problemet ?

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

@ Kanel
Spelaren likson trycks ihop, och blir bred och låg om jag ska spela upp filmer i Firefox

Visa signatur
Permalänk
Medlem

bara jag som har problem med att WMP 11 tar väldigt mycket på cpun ibland?

Visa signatur

AMD Athlon "San Diego" 3700+ ATI Radeon X850XT :: 6009 poäng 3DMARK05

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qvarre
bara jag som har problem med att WMP 11 tar väldigt mycket på cpun ibland?

Lite när som helst, eller kan det tänkas vara när den scannar filer för mediabiblioteket (har du monitorering aktiverat för dina musikmappar?)?

Permalänk
Medlem

Finns hela versionen på svenska än?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert
Finns hela versionen på svenska än?

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=s...

Permalänk
Medlem

Riktigt bra program. Har också använt det sedan betan. Den skarpa versionen känns dock ännu lite mer välpolerad. Är ju mer lik den i vista nu också.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q