Nästa leverans av Wii - Tråden!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboFinnen
hur betalar man när man beställer från tyskland då???? går det mot postförskott?? nä? Visa eller???

Visa/mastercard/american express osv...

Ej postförskott, faktura osv...

Permalänk
Medlem

12 feb kl 16:06
ICA Nära Kungsängen, Försändelsen har kommit till Postens serviceställe

Borde jag inte fått ett/en avi eller vad de heter?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gnutt3n
12 feb kl 16:06
ICA Nära Kungsängen, Försändelsen har kommit till Postens serviceställe

Borde jag inte fått ett/en avi eller vad de heter?

Den bör komma imorgon, men om du är ivrig (vilket jag antar att du är) så bör du kunna hämta ut paketet ändå. Kollinummer + leg är det du behöver ha med dig.

Permalänk
Medlem

Har inget legg än men pass borde väl fungera?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gnutt3n
Har inget legg än men pass borde väl fungera?

Leg, pass, körkort. Same shit, different name. Bara det är en godkänd id-handling så ska det fungera, så du kan hämta ut ditt paket med passet.

Permalänk
Avstängd

måste väll vara ett Rött pass i så fall...

Permalänk
Medlem

YES Sitter här med mitt älskade Wii nu

Permalänk
Medlem

Synd att man inte kan lira wii sports över nätet bara. Skulle vart skoj att krossa er på bownling Jag är gryyyyyymmmm på bownlingen nu

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

hur tjänar man wii points för att köpa spel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gnutt3n
hur tjänar man wii points för att köpa spel?

Det gör man inte. Man köper Wii-points.

Permalänk
Medlem

seriöst? :S sämst ju, trodde de fanns nått sätt att tjäna wii points på spel :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gnutt3n
seriöst? :S sämst ju, trodde de fanns nått sätt att tjäna wii points på spel :S

http://sv.wikipedia.org/wiki/Wii_Points

Just Fucking Google It

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gnutt3n
seriöst? :S sämst ju, trodde de fanns nått sätt att tjäna wii points på spel :S

Umm, ja alltså, det är ju samma sak som pengar fast i en annan valuta. Varför skulle det finnas andra sätt?

Permalänk

EyEr0n: Beställde från amazon.de i onsdags natt och fick den idag måndag 13:08.

michael123: Well dom vanliga, Wii-sports och Zelda-TP

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk
Medlem

Bra tips om amazon.de, tack för det.
Avbokade genast min sedan 12 december 2006 liggande beställning hos ONOFF, och slängde in en beställning på www.amazon.de i stället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
måste väll vara ett Rött pass i så fall...

Rött behöver det väl inte vara (har för mig att "EU-passen" finns i olika färger numera..
Finns det ens de såna där gammla pass kvar som är gilltiga? Sist jag hade ett gilltigt pass var det ett EU-pass, och det var nog 3-4 år sen det slutade att vara gilltigt!

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Medlem

Vad blev det för totalkostnad för er?
Jag funderar på att köpa en till faktiskt. Har ju två tv-aparater på två olika våningar. Orka ta med den upp helatiden.

Edit:
Runt 270 euro såg jag nu.

Permalänk

Jag beställde från Amazon.de i söndags förmiddag. Paketet skickades på måndagen.
Från kontot drogs 2.497 kronor.

Permalänk

e det me frakt o hela kittet???? sen kommer väl postens grejjer på ett par tior lr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Umm, ja alltså, det är ju samma sak som pengar fast i en annan valuta. Varför skulle det finnas andra sätt?

Trodde Wii Points var poäng som man tjänade ihop genom att spela spel :/.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboFinnen
e det me frakt o hela kittet???? sen kommer väl postens grejjer på ett par tior lr?

Det är med frakt. Posten tar inga avgifter i Sverige bara för att ta hand om paketet.

Permalänk
Medlem

Hur funkar garantin om man köper ett Wii i Tyskland? Om det går sönder, måste man då skicka det tillbaka till der Vaterland eller kan man skicka det nånstans i Svea Rike?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Bha! Ringde posten i förrmiddags för att höra mig för om ett svenskt kolli-nummer, men då sa kvinnan i telefonen att numret inte ändrades.
Nu ringde jag igen och visst hade det fått ett svenskt nummer. Paketet har legat på mitt serviceställe sedan klockan 14 idag. Nu hade jag alltså kunnat stå och spela Gaah! Vilket I-landsproblem....

Permalänk
Medlem

Idag kom min Wii till mitt utlämningsställe, jag ringde till Posten (020 - 23 22 21, tryck 6 när du hör den inspelade rösten för att komma direkt till kundtjänst) och fick mitt nya kollinummer så jag kan hämta ut det.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

3 dagars leveranstid

Beställde en Wii konsol + 1 Nunchuck + 1 Komponentkabel på www.amazon.de den 12 feb. Leverans igår den 15 feb.

Med hjälp av www.dhl.de samt www.posten.se så kunde jag i realtid följa leveransen.

Jag gick till utlämningsstället och hämtade ut den med hjälp av kollo-id och leg.

Kostnad: strax under 3.000 kr.

Alla manualer för Wii var på engelska, tyska, franska och spanska.

När det verkligen gäller, då levererar tyskarna som urverk.

Permalänk
Medlem

Måste fråga, finns det nått sätt att stänga av det äkliga jävla ljudet som kommer ifrån kontrollen?

Permalänk

Hämtade ut Wii:n igår morse och den är ju bara hur kul som helst! Kan verkligen rekommendera att beställa ifrån Tyskland. Tre dagars leveranstid och billigare än i Sverige.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gnutt3n
Måste fråga, finns det nått sätt att stänga av det äkliga jävla ljudet som kommer ifrån kontrollen?

ja.du kan iallafall sänka ljudet...testa å klicka på home knappen.om jag kommer ihåg rätt.så ska du se en kontroll nere i vänstra hörnet klicka på den

Permalänk

Hej om jag beställer en Wii från amazon.de går det att få svenska eller engelska
som språk eller blir alla wii menyer på tyska?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loser_lasse
Hej om jag beställer en Wii från amazon.de går det att få svenska eller engelska
som språk eller blir alla wii menyer på tyska?

alla menyer är på tyska så fram med ordboken