Permalänk
Medlem

omöjligt att klocka med mitt a8r-mvp

mitt asrock 939dual-sata2 gick sönder så jag köpte ett a8r-mvp i stället, funkar inte att klocka nåt, fick upp min förra i 2600mhz stabilt, men nu funkar det inte ens, nån som har några tips eller så för mig att testa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2007_newyear
Ursäkta att jag lånar tråden lite, men mina string jag köpte från string-emil.de skaver. Hjälper det med kompressorkylning?
Puss!

Det där var ju inte ens roligt.

Åter till topic!

Har du testat att uppdaterat bios?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

japp
jag sätter även minnena på 166mhz eftersom httn kommer vara på 800mhz, och jag drar upp "fsbn" på 260. fungerar inte om jag höjer vcore till 1.4, sökte lite och kolla och såg att man skulle prova att enabla floppyn om man inte har nån om den va disable, men det fungerar inte ändå.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wally
japp
jag sätter även minnena på 166mhz eftersom httn kommer vara på 800mhz, och jag drar upp "fsbn" på 260. fungerar inte om jag höjer vcore till 1.4, sökte lite och kolla och såg att man skulle prova att enabla floppyn om man inte har nån om den va disable, men det fungerar inte ändå.

Vad står multi grejen på då? Jag har för mig att det moderkortet inte var så bra att klocka med. Men jag kan ha fel.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

10, provade med 9 också, fungerar inte

Permalänk

Vad är det som inte funkar? Hakar den upp sig i windows lr kmr du högre på klockfrekvensen?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

bootar inte upp

Permalänk

Okej, det kan varit minnes problem. För det var det för mig. I för sig så har jag ju a8n-e.

Har du ändrat latencyn nåt ? För jag testade och sänka latencyn ett snäpp, så rsa jag datorn. Sen så ville den inte boota upp så jag fick göra en CMOS

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

det som är bra med det här kortet är att man inte behöver göra cmos reset, bara stänga av och på så startar den upp.

med mitt dual-sata2 kort kunde jag köra cl 2.5 som dom ska klara av, körde orginal latencer fast jag hade klockat minnena som pc3500.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

det är ju inte samma inställningar på våra kort, tycker det borde vara det när du bara har en "deluxe" variant, men jag vet inte vad jag gjorde med jag fick igång allt på 2600mhz nu och kör orthos, men jag fick ändra vcore till 1.4, har för mig att jag provade de inställningarna jg har nu en annan gång.

tycker det är konstigt att jag kunde köra med orginal vcore 1.375 på mitt asrockkort, max vcore på mitt asuskort nu är 1.4, på erat deluxevariant är det 1.5?

bara för att jag höjde vcoren blir den över 60 grader i load och jag får väl köpa en ny kylare, en schyte ninja eller nåt

Permalänk
Avstängd

okok, kan höja vcore till 1.6

Permalänk
Medlem

läste att man kan endast ha 1.4 med opterons
men jag förstår mig inte på kortet, ibland klarar den att bota på 2600mhz med 1.375 och ibland inte, samma med 1.4, kan väl inte vara fel på kortet?

nätagget kanske? mitt förra va ju sämre men det bota alltid

Permalänk
Avstängd

okej, kanske de kan vara nätagget, testa med ett annat, eller ryck lite annat krafs i datan tex. fläcktar hårdikar dvd osv. det kan fungerar bara för att lokalisera...

testa att klocka ner minnet!

de borde inte vara fel på kortet de gäller bara att meka lite med det!

om du har tillgång till de så testa med ett annat bättre nätagg, vad har du för något nu!?

skicka lite info vad du har för inställningar!

mvh

Permalänk
Medlem

jag kör minnesdividern på 166mhz
htt på 800mhz
fsb på 260
pcie 100
kör alla "overvoltage" disablat för att det blir samma "fel" som utan, ibland bootbar och ibland inte
vcoren på 1.375, blir samma prob med 1.4
allt annat är på auto