iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
vad kul.. uppdaterade till itunes 8 innan läggdags och vad gör skiten?
jo jag har hantera manuellt påslaget.. eller ska jag säga hade.

iTunes 8 tömde hela iphonen från musik... trevligt.

Wut? Varför tömdes den? Musiken ligger ju kvar i iTunes när du uppdaterar...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fläsklägg
Vilket program har du använt och fungerade det bra?

Program?
Jag köpte min IPhone på blocket, där ingick ett smartsim.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

2.1 är här! Downloading now!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kejsarn
2.1 är här! Downloading now!

Jag restorar min med 2.1 just nu med

Skönt att apple har vettiga servrar, tankade ner filen på 30 sekunder

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Medlem

Tänk på att er jailbreak försvinner

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph

Tror du inte det finns jailbreak ute inom några timmar?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Who cares? Det enda vettiga som fanns att jailbreaka för var bättre möjlighet till 3G modem. Dock är jag hemma i Stockholm nu och lär vara så tills en jailbreak kommer om jag nu vill jailbreaka

För övrigt verkar det va bättre 3G hastighet samt mottagning. Har nu fullt med staplar där jag förut hade 2-3, den hittar även datanätet snabbare när jag skall surfa till en sida.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Wut? Varför tömdes den? Musiken ligger ju kvar i iTunes när du uppdaterar...

Ja jag blev rätt förvånad själv. Laddade ned nya itunes. Installerade. Pluggade sen in telefonen och windows hittade den som ny enhet trots att inga kablar flyttats. Sen dök den inte upp i itunes själv utan jag fick dra ut den och trycka in den igen. Sen synkade itunes, hantera manuellt var inte ibockad längre och all musik i telefonen var borta. Allt annatsom kontakter och ringsignaler var kvar.

Nu kör jag med ett itunes bibliotek som telefonen får synca till istället.

Ska uppdatera till 2.1 när jag kommer hem idag

Edit:
Honey im home!
Kan nån förklara för mig vad genius igentligen är?
Hur hjälper den mig när jag e ute o softar på jobbet med min iphone.

edit2:
fan va sega ni är nu blev jag ju tvungen att kollla genius själv
Jävlar va mycket bättre mottagning man fick med nya updaten.. från 1 plopp till full pott hemma.

edit3:
eftersom alla iphone ägare på swec ligger o mumlar nåt i bakfyllekoma o inte pallar skriva nåt så skriver jag lite om 2.1 som jag upplevt den hitils.

- Mottagningen är tammefan klockren, stapeln är nåstan konstant på max mottagning, 3g loggan är ändrad till en fulare version också.

- Sms lagg.. GONE! änteligen slipper jag titta på när telefonen skriver mitt medelande i 10 sekunder efter jag slutat skrivit.

- Ny nummerformatering, yay "svensk" formatering

- Mycket mindre segande kontaktlistor, inte provat extremt mycket än.

- Genius, funkar väl si så där. Fattar inte riktigt vad den kollar på för info dock men smidigt att göra lite custom playlists fort som attan.

- Artistnamn i låtlistan

Är väl det jag märkt av hitils, grymt bra uppdatering av apple.
Får väl se hur bra det funkar till veckan när det blir mer fieldtest

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga synvilla. 3G signalen är inte bättre. Bara visar bättre fastän det är densamma dåliga.

Låter jag telefonen vara så säger den nästan max 3G signal men så fort jag surfar eller startar youtube så hoppar den som vanligt 2-3 sekunder senare över till edge.

Så i mina ögon är verkligen inte 3G fixat.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Program?
Jag köpte min IPhone på blocket, där ingick ett smartsim.

Ok jag visste inte att det fanns simkort som var anpassade efter detta. Jag får kika på tradera och se om jag kan hitta något lämpligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Jag skulle säga synvilla. 3G signalen är inte bättre. Bara visar bättre fastän det är densamma dåliga.

Låter jag telefonen vara så säger den nästan max 3G signal men så fort jag surfar eller startar youtube så hoppar den som vanligt 2-3 sekunder senare över till edge.

Precisionen för 3G-signalstyrkans visning har blivit bättre ja. Men jag har upplevt att 3G-hastigheten har blivit snabbare också. Körde ett Speedtest, innan fick jag ca 700kbps i sta och nu får jag ca 1200kbps

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Använde *3001#12345#* för att gå in i field mode och mycket riktigt. Min signal har inte blivit bättre på 3G. Den är densamma förutom att staplarna visar mer.

Visa signatur

Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA

Permalänk
Medlem

jag körde då ett test igår och pratade på ett ställe i min lägenhet där det aldrig går att snacka på.. det bryts alltid eller står "ingen service".

Snackade en halvtimma där igår utan problem.
Så lite bättre har det alltid blivit.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

När jag surfar har jag fortfarande 5 staplar, så det verkar vara din telefon som e pajj.

Citat:

Använde *3001#12345#* för att gå in i field mode och mycket riktigt. Min signal har inte blivit bättre på 3G. Den är densamma förutom att staplarna visar mer.

Nej den är bättre, bara att testa.

Nummer ett, förut kunde du få avbrutna samtal när den gick ifrån 3G till EDGE när du pratade i telefon. Inte hänt mig en enda gång hittills.

Testa att prata på ställen där du förut haft No Service, det kommer funka. Testade själv på jobbet, i vissa rum där var det förut No Service (kunde inte ens dra iväg SMS), nu kunde jag snacka felfritt i dessa rum.

Så någonting har de garanterat gjort, sen är laddtiderna i safari avsevärt kortare, speciellt mellan undersidor.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Nummer ett, förut kunde du få avbrutna samtal när den gick ifrån 3G till EDGE när du pratade i telefon. Inte hänt mig en enda gång hittills.

Den övergår från 3g till GSM och inte från 3g till edge. Edge är bara standard för att överföra data via GSM nätet.(och inte telefonsamtal)

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Det är många på iPhoneinfo.se-forumet som har rapporterat snabbare 3G-hastighet - så något har hänt i alla fall

iller: Du kanske har fått ett måndagsexemplar (2% av alla iPhones som lider av 3G-problem)?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Den övergår från 3g till GSM och inte från 3g till edge. Edge är bara standard för att överföra data via GSM nätet.(och inte telefonsamtal)

Telefonen övergår från 3g till GSM/EDGE, det är inte direkt så att den väljer bara GSM... Dock går det ju inte att surfa samtidigt som man snackar via GSM, men det är ju mer teknisk begränsning...

Visa signatur

Permalänk

men eftersom det var vid samtal som den bröt, och samtal går via GSM eller UMTS. (inte via EDGE)

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox

Hur kan du säga den är bättre när jag vad jag tycker är i klarspråk säger att jag är inne i field-test menyn och ser samma värden precis som förr fastän det grafiska diagrammet visar mer.

Jag har aldrig haft no service eller andra problem. Endast riktigt usel 3G signal där min windows mobil faktiskt klarar videosamtal över UTMS perfekt med godtycklig signal.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej. Jag undrar bara. De har ju släppt en ny version av iPhone om jag har rätt. Med volymhantering på sidan och högtalarfunktion? Hur ser man till att man får den nya när man köper saken från telia?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wconstantine
Hej. Jag undrar bara. De har ju släppt en ny version av iPhone om jag har rätt. Med volymhantering på sidan och högtalarfunktion? Hur ser man till att man får den nya när man köper saken från telia?

Finns bara den att köpa

Men det låter mer som att du menar iPod Touch (den kan du dock inte köpa från Telia).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Finns bara den att köpa

Men det låter mer som att du menar iPod Touch (den kan du dock inte köpa från Telia).

Kanske har blandat ihop det. Tack.

Permalänk
Medlem

Har problem med wifi.

Den kopplar till och från hela tiden,

Har provat att glömma nätverket flera gånger och starta om routern.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur kan du säga den är bättre när jag vad jag tycker är i klarspråk säger att jag är inne i field-test menyn och ser samma värden precis som förr fastän det grafiska diagrammet visar mer.

Jag har aldrig haft no service eller andra problem. Endast riktigt usel 3G signal där min windows mobil faktiskt klarar videosamtal över UTMS perfekt med godtycklig signal.

Hur jag kan säga den är bättre? Om jag hade no service innan på vissa sträckor med tåget, och samtalen bröts på exakt de platserna vet jag ju att där funkade det inte. Om jag nu efter uppdatering har full GSM där samt att samtalen inte heller bryts, ja då är jag ju säker på att det är en förbättring? Eller vad tycker du?

100% brutna samtal på vissa ställen innan uppdatering, 0% efter... You do the math.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej på er!

Jag börjar bli intresserad av denna mobil. Men vad jag har förstått så är den låst till Telia? Jag har ett halebop kontantkort idag och vill inte byta. Är det kört? Jag har ingen lust att börja låsa upp med mjukvaror hit och dit som jag inte fattar mig på. Finns det någon lösning ändå?

Tacksam för svar!

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Hej på er!

Jag börjar bli intresserad av denna mobil. Men vad jag har förstått så är den låst till Telia? Jag har ett halebop kontantkort idag och vill inte byta. Är det kört? Jag har ingen lust att börja låsa upp med mjukvaror hit och dit som jag inte fattar mig på. Finns det någon lösning ändå?

Tacksam för svar!

Jo du måste köpa den med telia abb, men vad jag hört så ska halebop kort funka i den också.

Men en skarp varning är att denna lur käkar upp surfnings potten bra fort.
Drar runt 800MB i månaden för tillfället.. med halebop är det hmmm 14x 800 = 11 200

Sååå ja.. ska du inte surfa med den så funkar halebop med den, men ska du surfa.. skaffa telia abb med låst surf

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Syftet är egentligen att kunna ringa och att det är en bra musikspelare med 3.5mm hona. Surfa gör jag via det trådlösta nätverkskortet när det finns tillgängligt.

Så det är alltså bara att trycka in mitt halebop kontantkort och köra på? Fasen vad gött isåfall.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Syftet är egentligen att kunna ringa och att det är en bra musikspelare med 3.5mm hona. Surfa gör jag via det trådlösta nätverkskortet när det finns tillgängligt.

Så det är alltså bara att trycka in mitt halebop kontantkort och köra på? Fasen vad gött isåfall.

Jäpp
tuta o kör.

Ang ipoden i den så funkar den klockrent.
Kör den nästan hela dagarna, eller ja hela tiden i bilen mellan jobben (jobbar som service tekniker). Utan bil laddare och batteriet håller utan problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Funderar på att köpa en denna vecka, det som jag inte har hittat något om är batteriet om man måste lämna in den för byte och vad det kostar eller om det går att göra själv?

Inte för att det är det första man måste göra men vill endå veta.

Visa signatur

Trasig -->DELL XPS1530

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thokar
Hejsan!

Funderar på att köpa en denna vecka, det som jag inte har hittat något om är batteriet om man måste lämna in den för byte och vad det kostar eller om det går att göra själv?

Inte för att det är det första man måste göra men vill endå veta.

Batteriet är inbyggd så vill du byta det så måste du troligtvis skicka in luren.
Vet inte vad det kostar men tror inte det är så bra ide att göra det själv om man inte har en gedigen elteknik vana.

Visa signatur