Xbox 360-tråden, del 2

Permalänk
Medlem

Kommer in utan problem. Helt tomt på Friendslistan dock.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Har ni som kommer in guld eller silverkonto?
Jag har nämligen silver, men mina vänner guld.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Ska inte ett guld konto gå tillbaks till ett silver konto om de inte kan dra pengar eller spärrar dom kontot då?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Ska inte ett guld konto gå tillbaks till ett silver konto om de inte kan dra pengar eller spärrar dom kontot då?

Spärrar konto låter konstigt att de skulle göra utan det skall gå tillbacka till ett silver konto (logiskt sätt , men har ingen konkret fakta)

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk

Jahopp! Efter gårdagens kväll hos en polare som har Mass Effect och Gears of War började det att klia på tok för mycket i mina fingrar så imorse stod jag vid Onoff dörren kl 11 och inhandlade mig en xbox360 med Mass Effect och Gears of War ..

Och herregud vad imponerad jag är över LIVE, vilken sjukt bra tjänst. Har spelat GoW co-op med voicechat flera timmar med polaren, sjukt kul!

Men, nu verkar live vara nere? Såg att det strulat igår också. Kan ni komma in på Live just nu?

Och förresten, lägg mer än gärna till mig i era friend-lists, det är öken i min just nu. Min gamertag är: Jixel

Hoj!

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem

Ja, LIVE är helmysko för mig nu.
Kan inte logga in på det, men ändå så kommer det upp ett meddelande att 9 av mina vänner är online, trots att jag bara har 3st i min lista? ^^

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Ja, LIVE är helmysko för mig nu.
Kan inte logga in på det, men ändå så kommer det upp ett meddelande att 9 av mina vänner är online, trots att jag bara har 3st i min lista? ^^

//Gorian

Ja Live verkar ha ballt ur helt.

Visa signatur

Give me a wooden cross

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Witchcraft
Ja Live verkar ha ballt ur helt.

ja nått är det
spelar COD 4 när det går
Fel 1
" You must have an active network connetion to play online or systemlink matches "

Fel 2
"unabel to join gema session"

Har varit så sen igår.. Ser att fler än jag har det problemet...
Sjukt irriterande iaf.

Visa signatur

Lev livet :D

Permalänk
Medlem

Hmm. Jag har inga problem alls längre efter att ha upptäckt att det var en av mina hubbar som inte orkade driva Wii, 3 datorer och 360 så, så fort man plugga i nätverkskablen till den 4:de så dog live.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Hmm. Jag har inga problem alls längre efter att ha upptäckt att det var en av mina hubbar som inte orkade driva Wii, 3 datorer och 360 så, så fort man plugga i nätverkskablen till den 4:de så dog live.

men sånt problem har inte ja..
bara telia digital tv och bärbar dator...
Digitaltv är av stängd och datorn gör inget... (vad ja känner till )

Visa signatur

Lev livet :D

Permalänk
Medlem

Live har problem just nu, har inget med era uppkoplingar att göra.

Bland annat går det ej att skapa eller ta tebaka gamers tags så inte vidare roligt för alla som fick en under jul bland annat min kompis blir tvingad att vänta tills han kan göra det till han kan börja spela sina spel... ( han vill inte bli tvungen att starta om på grund av saves )

http://www.joystiq.com/2007/12/30/major-nelson-speaks-about-r...

Även microsoft har officielt utalande med så.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Ska inte ett guld konto gå tillbaks till ett silver konto om de inte kan dra pengar eller spärrar dom kontot då?

Har ett guldkonto med ett visa-kort som nu gått ut inlagt, när de inte kunde fortsätta dra pengar spärrades kontot. Det går inte att logga in alls, troligen måste man ringa till supporten för få det att återgå till silver.

Permalänk
Medlem

går det bra med vilken hdmi kabel som helst för xboxen?
hade funderat på att köpa denna http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/48147?opendocum... men är inte säker på att det kommer funka!
nån som vet?

Permalänk
Avstängd

ssdjk: Ja, märke spelar ingen direkt roll.
Kan köpa en billig, funkar utmärkt.

Permalänk
Medlem

okej! thx!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radical2000
Jahopp! Efter gårdagens kväll hos en polare som har Mass Effect och Gears of War började det att klia på tok för mycket i mina fingrar så imorse stod jag vid Onoff dörren kl 11 och inhandlade mig en xbox360 med Mass Effect och Gears of War ..

Och herregud vad imponerad jag är över LIVE, vilken sjukt bra tjänst. Har spelat GoW co-op med voicechat flera timmar med polaren, sjukt kul!

Men, nu verkar live vara nere? Såg att det strulat igår också. Kan ni komma in på Live just nu?

Och förresten, lägg mer än gärna till mig i era friend-lists, det är öken i min just nu. Min gamertag är: Jixel

Hoj!

Eftersom du är ny till 360'n och Live känner jag mig tvungen att meddela att det strulet som vart nu i nyårshelgen i princip ALDRIG hänt förut. Live brukar alltid funka felfritt i 99% av fallen
Det är det som gör det så kanon Noll lagg och noll strul.

Sen måste jag bara rekommendera dig att traska in till Game och köpa ett begagnat ex av Saints Row för cirkus 250kr, grymt underskattat spel, fortfarande!
Personligen ser jag faktiskt mer fram emot Saints Row 2 än GTA4..
San Andreas va väl bra, men det va lika tomt som dom andra GTA-spelen, egentligen.
Medans Saints Row har tokmånga olika aktiviteter man kan göra (rån, droglangeri lol, ta folk i bilar som gisslan, köpa kläder, tuna och painta bilar, street race, destruction derby, försäkringsbedrägeri )
Massor med roliga saker man alltid satt och tänkte "fy så skoj om man hade kunnat......" när man spelade GTA på den gamla goda tiden Samt att det helt enkelt ser för jäkla fräckt ut och har fantastiska skademodeller

Så skiter jag i om det är en oförskämd GTA-klon, who cares? Julmust är en coca-cola ripoff, likförbannat är det smaskens

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Eftersom du är ny till 360'n och Live känner jag mig tvungen att meddela att det strulet som vart nu i nyårshelgen i princip ALDRIG hänt förut. Live brukar alltid funka felfritt i 99% av fallen
Det är det som gör det så kanon Noll lagg och noll strul.

Sen måste jag bara rekommendera dig att traska in till Game och köpa ett begagnat ex av Saints Row för cirkus 250kr, grymt underskattat spel, fortfarande!
Personligen ser jag faktiskt mer fram emot Saints Row 2 än GTA4..
San Andreas va väl bra, men det va lika tomt som dom andra GTA-spelen, egentligen.
Medans Saints Row har tokmånga olika aktiviteter man kan göra (rån, droglangeri lol, ta folk i bilar som gisslan, köpa kläder, tuna och painta bilar, street race, destruction derby, försäkringsbedrägeri )
Massor med roliga saker man alltid satt och tänkte "fy så skoj om man hade kunnat......" när man spelade GTA på den gamla goda tiden Samt att det helt enkelt ser för jäkla fräckt ut och har fantastiska skademodeller

Så skiter jag i om det är en oförskämd GTA-klon, who cares? Julmust är en coca-cola ripoff, likförbannat är det smaskens

Kan inte annat än att hålla med.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Det är bara synd att spelet fått lite dålig stämpel pga alla gangsta-wannabe amerikanare som spelar det online "ouwww yahhh bitchh i smokedz you!" blir lite tröttsamt efter några timmar

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Man blir lite less på att live har krånglat ända sen man fick hem 360n. Har t.o.m avbokat 13månader live i väntan på att dom fixat det.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Tur att man sitter på Telia's segaste uppkoppling för tillfäkllet, när alla gnäller om LIVE.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Tur att man sitter på Telia's segaste uppkoppling för tillfäkllet, när alla gnäller om LIVE.

Har jag ochså. Tar tex en evig tid att röra sig menyerna och hitta spel i Cod4. Dock går det bra när man väl spelar. Otur för Ms att det skulle hända just nu vid jul när det aldrig har vatt problem annars.

Permalänk
Medlem

Tjena funderar att skaffa SKATE när min box kommer tillbacka från lagningen.
Verkar rikrigt bra och har fått bra betyg (förutom från Gamespot som gav spelet 7,5) Men jag undrar vad ni anser , om det är spelvärt ?

kom ihåg när jag testade demot för ett tag sen måste säga att det var en riktig go spelkänsla att gör tricks med right analog stick

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
Man blir lite less på att live har krånglat ända sen man fick hem 360n. Har t.o.m avbokat 13månader live i väntan på att dom fixat det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Tur att man sitter på Telia's segaste uppkoppling för tillfäkllet, när alla gnäller om LIVE.

Ja och tur så har ja inte förlängt mitt... Spelad lite COD 4 igår kväll men det funkar inte smärtfritt inu..

Och Telia,s super kassa bredband. Just nu kan ja inte merän hålla med dig.
Har inte haft strul med Telia innan, men de sista 2 mån har de inte varit stabilt för 5 öre.
Felet är att man kan sitta surfa, spela, glo digitaltv och rätt vad det är så har ja ingen signal till modemet.
ringer man och fel anmäller det och de gör en automatisk felsökning och efter några min får man reda på att det inte finns kontakt med modemet...Men det roliga är att under tiden man står där i telekön så funkar skitet igen .. men men....

Visa signatur

Lev livet :D

Permalänk
Korsordsguru

Jag gjorde ett nytt xbox live-konto tillsammans med ett nytt Windows Live ID, eller vad det nu kallas, och valde Sverige som land, men ändå står det Storbritannien i min profil (signatur), påverkar detta någonting? Jag tänkte främst på när man spelar multiplayer om man blir ihopmatchad med andra britter, vilket kanske inte är optimalt. Om jag loggar in på login.live.com och kollar personlig information så är Sverige valt där, som sig bör.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gå in i inställningar på ditt system, någonstans där ställer du in vilket land du befinner dig i, varav din är inställd för Storbritanien.

Du kan välja vad du vill där och landet reflekterar där, inte vad du har registrerat kontot mot av någon udda anledning.

Hade samma problem när jag fick min NTSC maskin men var snabbt fixat

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Korsordsguru

Tackar MugiMugi! Nu blev det Sverige.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blir det bra grafik om du har ett xbox360 till en 22" och sitter en halvmeter ifrån?

Svårt för er och veta vad för mej är bra grafik men jag ha just nu Athlon 64 3500+ 2,2GHz, 6200LE, 1Gb DDR så ni förstår att det mästa är bra grafik för mig

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem

Jo, det är bra grafik då

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t22t2
Blir det bra grafik om du har ett xbox360 till en 22" och sitter en halvmeter ifrån?

Svårt för er och veta vad för mej är bra grafik men jag ha just nu Athlon 64 3500+ 2,2GHz, 6200LE, 1Gb DDR så ni förstår att det mästa är bra grafik för mig

Världens konstigaste fråga? Det blir ingen grafisk skillnad. Den skillnaden där blir är bättre upplösnig och färger. I övrigt är det samma på allt.