Xbox 360-tråden, del 2

Permalänk
Medlem

Jag tror min xbox 360 premium just gick sönder. Helt plötligt när jag spelade guitar hero 3 så började det höras skrapande ljud från dvdn. Spelet fortsatte men skrapljudet var otroligt skärande och det låter som dvdn går sönder. Så jag tog ut den och det är inga repor eller något sådant. Har testat med flera andra skivor men de ger ifrån sig samma ljud.

Är det nån annan av er som har haft samma problem?
Ska jag lämna in den?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Kan inte starta upp boxen heller, Alla rutör förutom Media och System 'laddas' enbart, väldigt roligt .... Aja får spela en annan dag.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

är de bara jag är suger AA på 360 ?? för har den på en full hdtv med en ganska okej hdkabel och halo 3 AA är sämst där även på assasing creed så finns de ingen som helst AA skuggorna är helt fyrkantiga ??
är det något fel jag har eller är spelen bara så ?? kör på 1080p

Permalänk
Medlem

Har tänk sälja min 360, 2handkontroller, själva konsolen är bytt för cricka 3 månader sen, knappt använd sen dess, 5st spel Lost Planet, DoA4, PGR3, Kameo, GoW kan tänka mig själv med tillhörande 5.1 ljud som är gjort för 360. Vad tror ni jag får ut för själva konsolen med spelen, eller ska jag lämmna in spelen på game och själva konsolen endast med kontroller iaf vad tror ni man får ut?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monster08
Jag tror min xbox 360 premium just gick sönder. Helt plötligt när jag spelade guitar hero 3 så började det höras skrapande ljud från dvdn. Spelet fortsatte men skrapljudet var otroligt skärande och det låter som dvdn går sönder. Så jag tog ut den och det är inga repor eller något sådant. Har testat med flera andra skivor men de ger ifrån sig samma ljud.

Är det nån annan av er som har haft samma problem?
Ska jag lämna in den?

Min Xbox var så redan från start. Men den laddade inga skivor eller någt, bara lät som en pappersförstörare.
Skicka in den, fick tillbaks den efter 8dagar med ett nytt moderkort och DVD-enhet. Har funkat klanderfritt sen dess

MugiMugi: Om du drar ut TP-kabeln så borde det väl funka? :S

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Angående om det här med att många klagar över att Xbox Live strular...hur är det nu?

Jag har inte haft min 360 kopplat mot Live på flera månader sen jag flyttade. Nu jag sitter på 0.25mbit på datorn (trådlöst) tillsammans med min låtsas-farmor. Men själva 360'n är inte inkopplad. Men imorgon ska hon byta upp till 8mbit, och då ska jag passa på att beställa 12 mån Live pre-card och köpa 50 m lång nätversksladd som når ända upp till min låtsas-farmor. Höhö...

Btw, det borde väl inte bli stor "latency" med 50 m lång nätverkssladd till 360'n?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Angående om det här med att många klagar över att Xbox Live strular...hur är det nu?

Jag har inte haft min 360 kopplat mot Live på flera månader sen jag flyttade. Nu jag sitter på 0.25mbit på datorn (trådlöst) tillsammans med min låtsas-farmor. Men själva 360'n är inte inkopplad. Men imorgon ska hon byta upp till 8mbit, och då ska jag passa på att beställa 12 mån Live pre-card och köpa 50 m lång nätversksladd som når ända upp till min låtsas-farmor. Höhö...

Btw, det borde väl inte bli stor "latency" med 50 m lång nätverkssladd till 360'n?

Det är fortfrande inte riktigt bra. Men det är inga problem med 50m, jag har 100m och jag får varken bättre eller sämmre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Det är fortfrande inte riktigt bra. Men det är inga problem med 50m, jag har 100m och jag får varken bättre eller sämmre.

Varför behöver du 100m sladd? Har ni Sveriges största hus eller snyltar du av grannarna?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Varför behöver du 100m sladd? Har ni Sveriges största hus eller snyltar du av grannarna?

Stort hus med många hörn och dörrar så den glider runt på väggarna:)

Permalänk
Medlem

Kan iaf styrka att hd-dvd erbjudandet är ok fick nämligen filmerna idag! över en månad sen jag skickade lappen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer.X
Kan iaf styrka att hd-dvd erbjudandet är ok fick nämligen filmerna idag! över en månad sen jag skickade lappen

Höhö, endel i USA har inte fått sina filmer sen HD-DVD spelaren kom ut.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Höhö, endel i USA har inte fått sina filmer sen HD-DVD spelaren kom ut.

Verkar ha varit strul för varit väldigt få som fått filmerna innan så. Nu är de på väg iaf

Permalänk
Medlem

Någon annan som får "Failed" när de försöker få sin IP-adress på 360't?

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Tjena tänkte köpa spelet skate nu på lördag , undrar vad ni anser om det och ifall det är svårt eller lätta att plocka Achievements på det spelet?

Håller på att plocka Achievements på Fifa08 nu och MassEffect heh o snart på Skate , sedan puhh har jag några andra spel som jag måste plocka mer Achievements på hmm de får vänta hehe.

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
Tjena tänkte köpa spelet skate nu på lördag , undrar vad ni anser om det och ifall det är svårt eller lätta att plocka Achievements på det spelet?

Håller på att plocka Achievements på Fifa08 nu och MassEffect heh o snart på Skate , sedan puhh har jag några andra spel som jag måste plocka mer Achievements på hmm de får vänta hehe.

Skate har lätta achivements tycker jag, den enda som är lite svår är väll att vinna 6 rankade online games irad

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Xbox 360 köp?

Har vart å kollat runt efter en xbox 360 idag, så hittade jag en dock utan hdmi utgång. I packet ingick 4 spel, halo 3, forza 2, PGR 4 och viva pinata.. flr 4000:- min tv har hdmi utgång.. och killen i butiken tyckte jag likaväl kunde köra med komponent (fast min komponentingång är upptagen av min dvd) då föreslog han en VGA-kabel och sa att jag inte märker nån skillnad..
är sugen på att slå till men tänkte kolla lite på forumet först. Så vad tycker ni är det mkt som skiljer sig förutom hdmi-utgången på denna maskin och är 4000 ett bra pris?

tacksam för snabba svar! /Johnny

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
...tillhörande 5.1 ljud som är gjort för 360...

Vad är det för modell?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schizo00
Har vart å kollat runt efter en xbox 360 idag, så hittade jag en dock utan hdmi utgång. I packet ingick 4 spel, halo 3, forza 2, PGR 4 och viva pinata.. flr 4000:- min tv har hdmi utgång.. och killen i butiken tyckte jag likaväl kunde köra med komponent (fast min komponentingång är upptagen av min dvd) då föreslog han en VGA-kabel och sa att jag inte märker nån skillnad..
är sugen på att slå till men tänkte kolla lite på forumet först. Så vad tycker ni är det mkt som skiljer sig förutom hdmi-utgången på denna maskin och är 4000 ett bra pris?

tacksam för snabba svar! /Johnny

Ptja...

Själv kör jag på VGA på skärmen till datorn med 360'n och är nöjd så. Tror inte att de flesta märker en astronomisk skillnad mellan VGA och HDMI. Själv har jag jämfört min 360 VGA mot en 360 Full HD komponent (full HD plasma) och tycker att VGA duger gott och väl!

Angående om priset tycker så är jag faktisk smått tveksamt. Är det gamla Core paketet så är det inte värt, och även om det är en Premium är jag lite tveksamt med tanke på att en Premium och HDMI kostar ungefär lika mycket. Är det en Elite så är det ju ett kap annars, men iof har alla Elite HDMI.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Beror på TV som sagt va mellan VGA och HDMI, min TV tar VGA max i 1024x768 medan den stödjer 720p med HDMI.

Skillnaden blir ganska stor faktist

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Haloj Xbox folk, orkar inte leta igenom denna massiva tråd så skriver mitt "problem" direkt.
För någon vecka sedan slutade mitt GH3 att fungera, stog att Cdn inte kunnde läsas så jag antog att det var något fel med skivan och fick den utbytt.
Fick verkligen detta på hjärnan och har börjat fundera över andra möjliga orsaker förutom skivan. Min CD läsare i 360:n gör oväsen av sig (Inte högt men klart hörbart) Är detta normalt? Är det möjligtvis så att mitt 360 käkar upp skivorna? KOmmer inte ihåg om den gjort detta innan ...
Alla andra spel jag har funkar perfekt så det behöver inte va detta, men vill ju vara på den säkra sidan så jag inte riskerar att pajja några fler spel.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem

Rostock: Om alla dina andra spel (hur många?) funkar så skulle jag inte oroa mig allt för mycket.
Ang. oljud så låter de flesta 360's som fan och jag tycker att det är svårt att höra vad som är oljud, och vad som är "vanligt" ljud.

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Rostock: Om alla dina andra spel (hur många?) funkar så skulle jag inte oroa mig allt för mycket.
Ang. oljud så låter de flesta 360's som fan och jag tycker att det är svårt att höra vad som är oljud, och vad som är "vanligt" ljud.

MVH //Gorian

Fyra st jag spelat riktigt mkt och två lite mindre, aldrig haft nå problem me dem. Skönt att höra att du inte misstänker nått iaf
Jo de är jävligt svårt, men lyssnar man noga så haha. Vet inte om CD läsaren ska låta så mkt som den gör.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem

Undertow gratis fram till 28 januari som kompensation för live strulet!

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=23377

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha Rostock
Haloj Xbox folk, orkar inte leta igenom denna massiva tråd så skriver mitt "problem" direkt.
För någon vecka sedan slutade mitt GH3 att fungera, stog att Cdn inte kunnde läsas så jag antog att det var något fel med skivan och fick den utbytt.
Fick verkligen detta på hjärnan och har börjat fundera över andra möjliga orsaker förutom skivan. Min CD läsare i 360:n gör oväsen av sig (Inte högt men klart hörbart) Är detta normalt? Är det möjligtvis så att mitt 360 käkar upp skivorna? KOmmer inte ihåg om den gjort detta innan ...
Alla andra spel jag har funkar perfekt så det behöver inte va detta, men vill ju vara på den säkra sidan så jag inte riskerar att pajja några fler spel.

Läsaren kan börja repa skivor med tiden. Jag känner igen ljudet när den skrapar mot skivan, jag som spelat så pass länge vet vad för ljud som hör till och inte hör till när den läser skivan i full fart.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Läsaren kan börja repa skivor med tiden. Jag känner igen ljudet när den skrapar mot skivan, jag som spelat så pass länge vet vad för ljud som hör till och inte hör till när den läser skivan i full fart.

Ok, kan du beskriva på ett ungefär? Kan ju vara svårt så här men iaf ... Saken är den att de är olika från spel till spel, T.ex. GH3 (Min nya skiva) låter knappt nått, medans Crackdown låter en hel del.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om problemen med LIVE är helt avklarade nu?
Eller är det fortfarande strul med det..?

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

De har fortfarande problem.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Någon som kan svara lite snabbt på hur det fungerar om man spelar med en 360 på en vanlig gammal TV som inte är widescreen. Går det välja 4:3 i spelen eller ser allting långsmalt ut, eller hur blir det?

Permalänk
Hedersmedlem

Det går att ställa in mellan 4:3 och 16:9 i 360ns inställningar.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Skönt att höra När jag ändå har tagit upp det här så kan jag väl fråga om samma sak gäller PS3?