TRÖTT på Nokia 6280/6288! Nån med samma problem?

Permalänk
Inaktiv

okej.. jo jag har nåt alternativ när man lyssnar på radio.. men inget händer typ :S

Permalänk
Medlem

Jag ansluter mig till den skaran (om det fanns någon) som är mycket nöjd med min 6288, köpte en vit så det kanske är det som är skillnaden, har bara sett svarta. Batteritiden är bra (för att vara en 3G telefon) tycker jag, min gamla Samsung var betydligt sämre på den punkten.

Det enda jag kan bli lite less på är bilderna tagna i dåligt ljus, men den har ju inte AF så det är kanske inte så konstigt. Helt ok telefon i den prisklassen tycker jag, snygg design och inga funktioner som saknas i mina ögon.

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem

Ar val nojd med den, har haft min i snart ett ar, fast -

Jag har inte uppdaterat den sen Juni forra aret, version 03.60, finns det nagon nyare? Testat att uppdatera via datorn, den sager att det inte finns nagon ny firmware...

Damm bakom displayen lider min av, klagade hos Carphone Warehouse dar jag kopte den och de sa att de ville ha betalt for att ta bort det? Kanns anda lite som fabrikationsfel till mig. Nagon som vet om detta fixas pa garanti?

Permalänk
Inaktiv

Det är JÄTTE lätt att få bort själv.. brukar själv rensa den ibland.. går att få upp den med naglarna och tora ur med något supermjukt papper eller trasa

http://www.youtube.com/watch?v=JMjvXkoT-QE kan vara till hjälp.. det är samma på 6280 som på 6288

Permalänk
Medlem

Sjyst - funkade utmarkt! Nu ar det bara om nagon vet om det finns nagon senare version an 03.60 som jag har som firmware pa min 6280? Kanns bara som att det maste ha kommit nagot nytt iaf sen nastan 1 ar tillbaks...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Det är JÄTTE lätt att få bort själv.. brukar själv rensa den ibland.. går att få upp den med naglarna och tora ur med något supermjukt papper eller trasa

http://www.youtube.com/watch?v=JMjvXkoT-QE kan vara till hjälp.. det är samma på 6280 som på 6288

Tackar! Nu är iaf ett störande moment med den här telefonen fixat.

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toggelito
Det är samma fw som i 6288, den senaste är 6.10...

Installera PC Suite och Software Updater, sen är det bara köra... Tänk på att säkerhetskopiera innan.

Läs faq på nokia.se så ser du att det ska funka med brandad lur.

Jag lyckas inte uppdatera min nokia 6280 till nokia 6288 fw. eller har ja fattat fel? ska detta verkligen fungera?
För min nokia har fått ett eget liv.

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk
Medlem

Gick och skällde ut dem idag på grund av mina problem med 6280. Fick en N73 istället =D.

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem

Har nyss uppdaterat min programmvara i min Nokia 6280 och måste säga att alla buggar försvan och den fungerar bra nu. Men iaf det är en sak som inte fungerar.
När jag kopplar USB sladden så hittar både datorn och telefonen varandra.
på datorn står det att ny enhet har hittats. och på telefonen så visas ikonen att jag är uppkoplad.
Men när jag kör Nokia PC Suite så hittar den ej telefonen. Vad är det som är fel någon som vet?

/mvh nixxz

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem

Lämnade in min på service för några månader sen för min problem som jag skrev om innan. Dom uppdatera telefonen och allting förutom batteriet rättade till sig. Personalen sa att det bara var ett halvårs garanti. Nu iofs var min över 1år så det spelar ju ingen roll, men förbannad blir man när dom försöker skriva av sig lagar.

Men nu har jag skitdålig batteri tid, om jag ringer 1 samtal efter att jag laddat batteriet så kommer telefonen dö efter ett tag. Kameran vågar inte ens starta. Har Firmware 6.10, kanske är någon bugg i det som gjorde att nokia drog tillbaka den? Kanske en minnesläcka...

Lämnar in den på service på tisdag.

Bara 2 månder kvar av mitt abonnemang, sen blir det en SE telefon.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nixXz
Har nyss uppdaterat min programmvara i min Nokia 6280 och måste säga att alla buggar försvan och den fungerar bra nu. Men iaf det är en sak som inte fungerar.
När jag kopplar USB sladden så hittar både datorn och telefonen varandra.
på datorn står det att ny enhet har hittats. och på telefonen så visas ikonen att jag är uppkoplad.
Men när jag kör Nokia PC Suite så hittar den ej telefonen. Vad är det som är fel någon som vet?
/mvh nixxz

Har du försökt att ominstallera PC Suite? Skall väl igentligen inte behövas,men man vet aldrig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KKaRLssON
Jag lyckas inte uppdatera min nokia 6280 till nokia 6288 fw. eller har ja fattat fel? ska detta verkligen fungera?
För min nokia har fått ett eget liv.

Du kanske måste byta produktkod!
Ta reda på vilken produktkod och firmware verison din telefon har nu kolla sedan in: http://www.nokia.com/A4305060

Den senaste firmware versionen jag har tillgång till är 6.43, men den verkar dom inte ge ut så det kanske är nåt fel på den? 6.10 finns för dom flesta produktkoder jag testat på ovanstående sida!

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkan
Du kanske måste byta produktkod!
Ta reda på vilken produktkod och firmware verison din telefon har nu kolla sedan in: http://www.nokia.com/A4305060

Den senaste firmware versionen jag har tillgång till är 6.43, men den verkar dom inte ge ut så det kanske är nåt fel på den? 6.10 finns för dom flesta produktkoder jag testat på ovanstående sida!

Var lite synd att du sa detta nu för jag gjorde mej av med mobilen för inte så länge sedan.
Men tack ändå

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KKaRLssON
Var lite synd att du sa detta nu för jag gjorde mej av med mobilen för inte så länge sedan.
Men tack ändå

Jag borde nog ha titta på datumet när du gjorde inlägget

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem

Jag har också en Nokia 6288 Jag tycker den funkar helt utmärkt.
vad e det ni gör med telefonerna stopar dom i vatten eller tappar dom hela tin har haft min e 2 år just nu inga problem med den