S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk

"- I found one, he is from the Death Truck.

-- Put him over there.

- No, this one is alive.

-- Bullshit, you are lying.

- Let The Zone take me if I am..."
Ja visst har jag hört det...

och Aphex.. därför skjuter man allt runt sig fort där inne ;P

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

Jag har inte kommit in i X10 än, upptagen med allting annat.

Om jag registrerade mig innan på SweC så skulle jag spelat detta spel tidigare. Visste inte att den fanns förrän Juli. Sen så slutade min dator att fungera så att jag kunde inte spela i 4 månader osv..

Nu sitter jag här och fortsätter att spela och ha det kul

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Har någon dödat Strelok? Kör man the Ultimate Ending så har man ju fortfarande kvar det uppdraget :/.

Permalänk
Medlem

Det är lite svårt att döda Strelok...
Eller ja. Jättelätt kan det ju också vara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Det är lite svårt att döda Strelok...
Eller ja. Jättelätt kan det ju också vara.

Hur menar du nu ... Jag gillar inte att folk pratar i gåtor . Ditt var på gränsen till det...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Hur menar du nu ... Jag gillar inte att folk pratar i gåtor . Ditt var på gränsen till det...

Det är kanske för att du spelar trelok. Har du inte hört att man fick uppdraget att döda sig själv?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Det är kanske för att du spelar trelok. Har du inte hört att man fick uppdraget att döda sig själv?

Haha, du måste skämta.

När man kollar i PDA så ser han annorlunda ut, än Marked One.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Tycker bara det är störigt när folk spoilertaggar information som är mer eller mindre meningslös.

Iofs är det här sweclockers, forumet där folk försöker avslöja piratkopierare. Inte för att dom bryr sig eller det påverkar dom på något sätt ö.h.t, utan för att det är mot reglerna. Folk saknar helt enkelt sunt förnuft här.

Men för att vara on topic, när kommer expansionen och är det snack om ett STALKER 2? Inte Clear Skies(?) alltså. En polare snackade om det.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Haha, du måste skämta.

Har du inte sett Fightclub?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Har du inte sett Fightclub?

Jo, det har jag Man vet aldrig.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Haha, du måste skämta.

Du spelar strelok. Nu har du fått höra sanningen. Finns inga bilder på strelok heller. Eller jo marked one är som sagt strelok. Du kan ju pröva att spela ut spelet och få alla sluten, de bra sluten främst. Det finns otaliga bevis för att du spelar strelok och handlingen är officiellt på det sättet.
Jag förstår inte varför ni snackar som ni gör. Kanske lyssnar inte ni på vad folk i spelet säger.

Permalänk
Citat:

Du spelar strelok. Nu har du fått höra sanningen. Finns inga bilder på strelok heller. Eller jo marked one är som sagt strelok. Det finns otaliga bevis för att du spelar strelok och handlingen är officiellt på det sättet.

Coolt, undrar varför man får uppdrag att begå självmord.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Coolt, undrar varför man får uppdrag att begå självmord.

Om du går in i labbet i chernobyl så får du reda på varför.

Permalänk
Citat:

Om du går in i labbet i chernobyl så får du reda på varför.

Måste...Dit....misslyckande. Jag får blåskärm i min dator, nåt fel med nv4_disp.dll (grafikortet förmodligen).

Skulle spränga bränsletunnor igår för att skrämma Monolith och hela skitet omvandlades till bluescreen.

Väntar på pengar till ett nytt nätagg (om det är alls det som är felet).

Visa signatur

Permalänk

Hej! Någon som vet om senaste Faiakes mod fungerar med nyaste patchen(1.0005)?

Jag provade nyss men spelet crashar när jag accepterar första uppdraget. Jag kör vista x64 om måhända problemet har med det att göra.

Provar nu att installera om spelet och patcha det till 1.0004 istället för att se om modden fungerar.

Edit: Modden fungerar nu. Verkar således inte fungera med 1.0005 patchen.

MVH/Alexander

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Du spelar strelok. Nu har du fått höra sanningen. Finns inga bilder på strelok heller. Eller jo marked one är som sagt strelok. Du kan ju pröva att spela ut spelet och få alla sluten, de bra sluten främst. Det finns otaliga bevis för att du spelar strelok och handlingen är officiellt på det sättet.
Jag förstår inte varför ni snackar som ni gör. Kanske lyssnar inte ni på vad folk i spelet säger.

Sjävklart lyssnar man, och tittar på mellanfilmerna när han svimmar. Jag förstår att jag är Strelok, men borde inte han få reda på det tillslut tt hans uppdrag är att döda sig själv? Jag måste fan spela alla slut och testa.

Citat:

Måste...Dit....misslyckande. Jag får blåskärm i min dator, nåt fel med nv4_disp.dll (grafikortet förmodligen).

Skulle spränga bränsletunnor igår för att skrämma Monolith och hela skitet omvandlades till bluescreen.

Väntar på pengar till ett nytt nätagg (om det är alls det som är felet).

nv4_disp.dll är en del av dina grafikkortsdrivrutiner, uppdaterat grafikkortsdrivrutinerna på senaste tiden? Eller rentav kanske du behöver nedgradera som jag .

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man kollar hur många fps man har i Stalker ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Någon som vet hur man kollar hur många fps man har i Stalker ?

tanka ner Fraps och slå på det innan du startar S.T.A.L.K.E.R , Du borde då få en gul FPS-mätare längst upp till vänster på skärmen. Fungerar till alla spel.

Permalänk

men SHIT, i cut-scenen man får se när man är nere i Streloks gamla hideout (uppdraget får man av barkeep på 100 RAD bar) avslöjar ju att man är honom, och det är inte långt in i spelet...

ok, det verkar som att alla korten ligger ute nu;

De sluten jag har varit med om är;
-Lägga mig ner i en tub och delta i projektet
-Ta mig över hustaken efter att ha sagt nej till projektet för att sen skjuta sönder hela "kontrollrummet"
-Wishgranter

vilka fler slut kan man nå och genom vilka uppdrag/fraktioner når man dom sluten? (BTW, kan man nånsin gå med i Army?)

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Inaktiv

fraps sänker dock prestandan.

Och ja, det framgår ju av cutscenen att man är strelok, då doktorn kallar en strelok!

Permalänk

Precis....

Om ingen här vet fler slut och hur man når dom, finns det nån som vet nån sida där den informationen möjligtvis kan finnas?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Sjävklart lyssnar man, och tittar på mellanfilmerna när han svimmar. Jag förstår att jag är Strelok, men borde inte han få reda på det tillslut tt hans uppdrag är att döda sig själv? Jag måste fan spela alla slut och testa.

nv4_disp.dll är en del av dina grafikkortsdrivrutiner, uppdaterat grafikkortsdrivrutinerna på senaste tiden? Eller rentav kanske du behöver nedgradera som jag .

Jag har rätt så ny drivrutin, men inte den nyaste. Har 169.04_forceware_winxp_32bit_english_beta. Den nyaste är nog 169.09.

Vad har du för någon?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

tanka ner Fraps och slå på det innan du startar S.T.A.L.K.E.R , Du borde då få en gul FPS-mätare längst upp till vänster på skärmen. Fungerar till alla spel.

Ah, tack för det.
Det visade sig att jag har låg fps på mina inställningar (max settings i 1400x900). Den verkade snitta på runt 20 fps.
Av någon anledning känns det inte alls segt eller hackigt trots det.
Eller så är mina ögon helt åt helvete...

Bra för mig. Då behöver jag inte uppdatera grafikkort så ofta...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har rätt så ny drivrutin, men inte den nyaste. Har 169.04_forceware_winxp_32bit_english_beta. Den nyaste är nog 169.09.

Vad har du för någon?

Kör med en gammal som satan ^^ (93.71). du har en Beta-version? Förmodligen är det en bugg eller dylikt i den, av vad jag vet så kom aldrig 169.04. Testa installera 169.09 . Eller en äldre

Permalänk
Citat:

Kör med en gammal som satan ^^ (93.71). du har en Beta-version? Förmodligen är det en bugg eller dylikt i den, av vad jag vet så kom aldrig 169.04. Testa installera 169.09 . Eller en äldre

Ska prova mig fram senare.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
men SHIT, i cut-scenen man får se när man är nere i Streloks gamla hideout (uppdraget får man av barkeep på 100 RAD bar) avslöjar ju att man är honom, och det är inte långt in i spelet...

Första gången man är inne där händer inget, det är när The Guide skickar in dig dit som du får se scenen med Doktorn. Det är valfritt att snacka med honom så att man missar det faktumet är knappast omöjligt. Min polare hade t.ex. ingen aning för han gick en annan väg.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

första gången jag var där nere och rotade fick jag se den scenen IAF

Visa signatur

Permalänk
Permalänk

Är det den videon med råtter som springer bredvid Chernobyl NPP eller den med galna gubben som snackar?

Visa signatur

Permalänk

nee... den e ju jättetidig

Visa signatur