Lost – den stora tråden om TV-serien

Permalänk
Medlem

Låter najs, ska se det så fort krigarna har somnat

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Satan vad spännande det har blivit! Vill inte att det tar slut

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Spännande!! hmm... vart tog 'piloten' och kaptenen vägen? blev de kvar eller?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Spännande!! hmm... vart tog 'piloten' och kaptenen vägen? blev de kvar eller?

Lapidus? Bra fråga faktiskt. Vad hände med dom?

Edit.

Snabb läsning på IGN:

It's a little strange talking about the death of, not one, but three regular characters and one very underused Frank Lapidus. As soon as the plane was taken out of the equation, it was obvious that Lapidus' days were numbered. We love you Jeff Fahey, but you were only kept around this season to dangle the possible hope of "escape by plane" in front of those desperate survivors. There are some who are still hanging on to the possibility that Lapidus may have survived. I'll admit, we never got any clear indication of his death but I'd be surprised (happily) to see him return.

Dold text

Lost: "The Candidate" Review - TV Review at IGN

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

I den här takten så slutar säkert serien med att det bara blir smokey kvar till slut, fri att ta sig därifrån, men utan medel att göra det.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

denna säsong har varit rätt bra, man reder ut saker och ting, men avsnitt 14 är verkligen inte bra, ska alla behöva dö som ett jävla tre kronor slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonaktiv:

denna säsong har varit rätt bra, man reder ut saker och ting, men avsnitt 14 är verkligen inte bra, ska alla behöva dö som ett jävla tre kronor slut

Typ nästan spoiler, men inte mer än vad man enkelt kan få reda på från IMDB

Avsnitt 15 heter "What They Died For" så vem vet...

Dold text
Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Jäkligt spännande. hade järna sett ännu mer 'före' hehe..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

alltså, folk kan få säga vad de vill om lost, men imed att man inte kna låta bli att se fler avsnitt så har de lyckats, jag blir helt galen, måste få veta mer

Permalänk
Medlem

Alltså det blir bara bättre och bättre, senaste avsnittet med Jacob kom som en chock.
Här satt jag och trodde att röken var i själva fallet Jacobs broder Eresau, inte fan trodde man att Jacob orsakade sin egna broders död och även gav röken en chans att frige sig själv från ljuset, i form av Jacobs brors kropp, och nu har röket tagit formen av John Lockes kropp.
Herregud, jag tycker synd om Jacob, jag gillade hans broders karaktär så otroligt mer. Och på toppen av allt var deras "mor" tacksam över att hon fick dö, alltså, herregud, det här kommer ta år att processera...

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Frågan är bara hur hon lyckades få upp Jacob från 'brunnen' täppa till 'brunnen' mörda 20pers och sätta eld på en bry på mindre än ett dyng?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Frågan är bara hur hon lyckades få upp Jacob från 'brunnen' täppa till 'brunnen' mörda 20pers och sätta eld på en bry på mindre än ett dyng?

Det är väl inte så konstigt? Hon var väl så som "Locke" är nu? Det vill säga extrem stark, och inte så enkel att döda. Det här säger jag eftersom hon inte åldrades alls under alla de år som Jacob & ... växte upp.
Finns helt klart mycket att spekulera här, till exempel varför hon var tacksam över att ... dödade henne =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Men hur kommer det sig att Jacob har överlevt och inte åldrats på väldigt länge (vissa rykten pratar om att en tidigare spoiler har sagt något i stil med år 24 eller 26AD)? Hur tar sig Jacob till och från ön som om ingenting har hänt (innan han dör då)?....

Så lite frågor återstår allt om Jacob.

Sen tyckte jag att (om inte mitt minne spelar mig ett spratt) det var konstigt att designen på de där husen som dessa tidiga överlevare byggde såg likadana ut som de hus som the Others byggde långt senare.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Näst sista avsnittet var det nu va?

Börjar verkligen dra ihop sig...

Kände nästan på mig att Jack skulle få en central roll på slutet också. Det här var ju minst sagt central....

Dold text
Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Ja, det här var näst sista avsnittet. Att Jack skulle tacka ja var ju ganska förutsägbart egentligen. Tänk vad de dör som flugor nu för tiden. Såvitt jag gissar så kan det sluta på ett av två sätt:
1) Jack & Co dödar monstret.
2) Alla förutom Jack dödas av monstret och man kommer tillbaka till ett sådant läge där monstret och Jack är ensamma på ön tills dess att man lyckas locka till sig nya invånare....

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Tycker sista avsnittet sög rätt hårt.. visst man fick reda på en del men det var helt raka puckar och alla stod still och kollade på varandra..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Bara ett dubbelavsnitt kvar. Känns som det finns så mycket mer kvar att det inte kommer vara nog med tid...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Jäkla ångest man har nu, bara ett avsnitt kvar :/ Säkert många som inte håller med mig men tycker sista säsongen har gått för snabbt. Så mycket man inte kommer få svar på. Men det väl Lost, I guess.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Håller med, krävs minst 2 säsonger för att förklara allt som har hänt ...
Men spännande är det iaf... som fan!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Det har gått jävligt fort nu mot slutet.. laddad inför finalen nu, fick reda på en hel del i senaste. Kommer bli tråkigt när det är över

Kommer ni ihåg första avsnittet den här säsongen, när ön låg under vattnet i "sido-storyn"? Och Fake-Locke sa nu i slutet att han tänker förstöra ön.. hmm något samband?

Dold text
Permalänk

Finns ju flera frågor folk vill ha svar på. Men jag har en fråga ingen annan verkar ställa. Kanske har jag missat ett avsnitt, så jag hoppas ni kan hjälpa mig?!

Tidigt i serien hos "The others" fanns det ett rum där man kunde önska sig vad man ville och det besannades. Lock ville ha dit sin far så han kunde döda honom.

Vad hände med detta rummet? Varför användes det inte oftare? Hur funka det?

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk

Flash loop - Caffi Caffi, lock, lost, orange - 4662

Något som hör ihop med The Legend of Kyrandia 3: Malcolm's Revenge?

YouTube - The Legend of Kyrandia 3: Malcolm's Revenge - 2
vid 1.41 ungefär.

För de som inte spelat spelet så hittar man bla apelsinskal som han stoppar i munnen och gör en min.

Kanske drar jag stora paralleller?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kan man läsa en fullständig summering av den här serien nånstans? Såg de första två säsongerna för ett par år sen men när jag läser vad folk skriver här så låter det ju som skaparna har poppat lite för många piller eller nått.

Permalänk

Inte vad jag vet men bör inte vara så svårt att hitta någon resume för varje säsong på nätet.

Det sista Dubbelavsnittet sänds i USA inatt och inom 24timmar i resten av världen (undantaget är lilla fjutt Sverige).
Verkar spännande!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag såg klart det sista dubbelavsnittet för någon timme sedan och jag vet fortfarande inte riktigt vad jag ska säga. Den alternativa verkligheten fick sig ett bra "slut", men det som hände på ön fick jag definitivt känslan av att vilja veta vad som hände sedan. Lite besviken är jag allt.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Jag dör...

@heande: Det andra alternativet var när de redan var döda, det känns som att de redan var döda när de kom till ön. Jag vill inte spekulera för jag måste smälta allting, men det känns som att de dog när planet störtade, och kom till ett plats som gav de chansen att finna sig själva, och när de hade funnit sig själva kunde de gå vidare.
Vare sig man vill eller inte visade sig Lost vara religiöst på ett icke deitiskt sätt, och jag som en ateist måste säga att jag gillar det skarpt, även om det fanns lite småhintar här och där som "Christian Shepard", vi vet alla vad Shepard betyder.
Är så ledsen att det är över, nu har man inte ett enda riktig serie kvar att längta till.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Vet faktiskt inte vad jag ska säga.

Slutet var väl i LOST-stil iaf.

IGN om avslutningen: Lost: "The End" Review - TV Review at IGN

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Står lite mållös.. lite väl snabbt nu på de sista avsnitten och dubbel avsnittet kändes långt och hände inte 'så' mycket mer än bara babbel.

Inget man fick reda på varför flera av personerna bla Hurleey ' puschade' sawyide för att minnas etc.

Nu har man ingen redig serie att falla tillbaka på och det käns inte som 6 år har passerat redigt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Står lite mållös.. lite väl snabbt nu på de sista avsnitten och dubbel avsnittet kändes långt och hände inte 'så' mycket mer än bara babbel.

Inget man fick reda på varför flera av personerna bla Hurleey ' puschade' sawyide för att minnas etc.

Nu har man ingen redig serie att falla tillbaka på och det käns inte som 6 år har passerat redigt

Ta en titt på Jimmy.Kimmel.2010.05.23.Aloha.to.Lost.Special.XXXX.XviD-XXX om du/ni vill.
Klipp från avsnittet finns på YouTube: YouTube - JimmyKimmelLives kanal

Där fick man svar på ett antal frågetecken iaf.
Tydligen kommer det finnas fler svar i LOST boxen som kommer 24:e augusti på Bluray.

Jag kommer iaf sakna LOST. Alltid varit en favvo-serie hos mig även fast många i min omgivning varit "nej, när isbjörnarna kom, då fan började det suga".

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Undrar varför de inte tog kontakt med Walt och Michael i "flash sideways", de borde ju försökt få dem minnas också. De var ju ändå en stor del av början.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.