Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Jag har några dumma frågor som ni gitarrhjältar säkert kan svara på.

Jag är inte nöjd med pod:en jag köpte, det är bara en inställning som låter bra så jag tänkte köpa en riktig förstärkare istället.

Notera att jag som vanligt menar en combo-förstärkare när jag skriver förstärkare.

1. Elgitarrer kan ju låta på flera olika sätt, från rent pling-plong till distad metal. Mellan hur många olika ljud kan en gitarr sträcka sig utan att man byter ut nånting? Jag vet att det t ex. finns olika strängar.

2. Använder man olika sorters förstärkare beroende på hur man vill att det ska låta, eller kör man med samma till både dansbandsmusik och metal?

3. Han jag köpte guran av hade en halvstor förstärkare, skulle tro att det var en 1*12 och med den var det bara att peta löst på strängarna för att det skulle bli en ton, med min pod måste jag i princip använda plektrum för att få fram ljud så jag kan t ex. inte använda tapping.

Är alla "riktiga" förstärkare lika känsliga?

4. Återger förstärkaren ljudet lika bra genom hörlurar som den inbyggda högtalaren? Alltså låter det ungefär likadant när man ställt in det ljudet man vill ha?

5. Låter större förstärkare bra även på låg volym?

6. Jag vill kunna spela mest klassisk rock, både rent samt distat. T ex. introna till Enter sandman, One, Smoke on the water och andra klassiker, vilken förstärkare skulle ni rekommendera för max 4000kr?
http://musikborsen.se/section.aspx?id=1050001&sort=&minPrice=...

Tacksam för alla tips och råd.

1. Själva gitarren har ju bara ett "grundljud". Sedan kan man byta strängar till tjockare för ett basigare ljud eller tunnare för mer diskantigt. Sedan finns det ju olika typer av pickups med som ger olika "sound". Men även kroppen påverkar tonen i ljudet såklart.

2. Absolut kan man göra det! Om man använder pedaler eller effekter för önskad typ av sound.

3. Podden har en inbyggd "gate" som det heter, vilket gör att det är tyst ända tills du spelar över en viss ljud nivå då den öppnar upp och ljud kommer. Men den brukar inte vara så högt ställd så du borde kunna fingerplocka ändå....har du tittat så att volymen på gitarren är på full eller ingångs volymen på podden är på så högt det går utan att den ger missljud?

4. podden har en högtalaremulator vilken simulerar ljudet så att det låter som man spelar ur en högtalare i ett rum. Men den vanliga linesignalen som man får utan emulatorn låter inte alls som när man spelar i en vanlig stärkare.

5. Nej, Med större förstärkare antar jag att du menar dyrare rör förstärkare och inte transistor förstärkare. Rör förstärkare spelar absolut bäst när man pressar dem och rören får jobba och på låg volym låter dom inte allt för bra, så därför kan det vara bättre med en 30w rör än en 100w rör om man ska spela i hemmet. Transistor förstärkare spelar dock lika bra oavsett vilken volym man spelar på, men har inte samma "värme" i ljudet som en rör förstärkare har även om det finns en del hybrider som låter rätt ok i dagens läge.

6. Jag skulle rekomendera att du köper en enkel 2 kanals stärkare och om du sedan vill ha effekter så kan du köpa till pedaler sedan. Visst är det kul med alla spaciga effekter men ska man precis lära sig spela så vill man ju höra hur det låter utan att det är dränkt i effekter så man hör att man spelar rätt.
Typ en marshall eller peavey transistor på 40-80W eller nått, kolla beg marknaden.

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Medlem

Perfekt tråd, spelade lite gura när jag gick i högstadiet och fick en gammal Yamaha nylon som jag strängade om igår så nu ska jag lära mig ordentligt

Nästa steg blir att gå över till elgura så jag får ärva polarens (Ibanez är jag ganska säker på att det är) Strata + stärkare för 1000kr vilket låter överkomligt i mina öron.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
1 gitarren kan låta som vad du vill det beror bara på vilken utrustning du använder. Dock brukar man köra grövre strängar när man lirar nedstämt (dödsmetal bla) för att få lite mer power i ljudet

2. Nej och ja man kan använda samma till alla stilar men allt eftersom man lär sig mer så får man mer känsla för ton osv tex blues och softare tongångar passar en gammal fenderförstärkare bra till men vill du ha metal så är det Mesa eller tex Randall ( finns många fler men kan inte rabla 50 märken)

3. Det där låter som ett inställningsproblem du gör något fel om du inte kan köra tapping med din pod kolla volymer osv och att du inte har någon gate som är för högt inställd som dödar låga toner

4. Nej

5. En bra förstärkare låter bra på alla volymer

6. Jag kan tipsa om Line 6 spider III 1x12 eller 2x12 dessa kan du få under budget begagnade hur lätt som helst. Förstärkaren låter otroligt bra för sitt pris och klarar allt från Jazz till dödsmetall den har dessutom har alla effekter du kan önska dig inbyggda. Du har tom presets för både metallica, Deep purple och massor av andra band.

3. Jag har kollat igenom de få inställningarna jag kan göra och tapping är bara att glömma med podden, jag överdrev lite när jag skrev att man måste använda plektrum men som sagt är den inte på långa vägar lika känslig som när jag provade med förstärkaren.

4. Jag menade att ställer man in den på t ex. "clean" så får man väl det ljudet i hörlurarna? Likaså om man ställer in den på distat så blir det distat i lurarna men inte lika bra som genom högtalaren?
Med podden blir det ingen skillnad på ljudeffekterna om jag kör genom lurar eller högtalare.

Som jag skrev förut är det viktigt för mig att jag kan använda hörlurar.

6. Jag hittade reviews på ultimate guitar, det är 75w-modellen som har alla presets. Läser man kommentarerna på testet tycker de flesta att det är en bra övningsförstärkare för nybörjare så den borde passa mig: http://www.ultimate-guitar.com/reviews/guitar_amplifiers/line...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chamberlain
1. Själva gitarren har ju bara ett "grundljud". Sedan kan man byta strängar till tjockare för ett basigare ljud eller tunnare för mer diskantigt. Sedan finns det ju olika typer av pickups med som ger olika "sound". Men även kroppen påverkar tonen i ljudet såklart.

2. Absolut kan man göra det! Om man använder pedaler eller effekter för önskad typ av sound.

3. Podden har en inbyggd "gate" som det heter, vilket gör att det är tyst ända tills du spelar över en viss ljud nivå då den öppnar upp och ljud kommer. Men den brukar inte vara så högt ställd så du borde kunna fingerplocka ändå....har du tittat så att volymen på gitarren är på full eller ingångs volymen på podden är på så högt det går utan att den ger missljud?

4. podden har en högtalaremulator vilken simulerar ljudet så att det låter som man spelar ur en högtalare i ett rum. Men den vanliga linesignalen som man får utan emulatorn låter inte alls som när man spelar i en vanlig stärkare.

5. Nej, Med större förstärkare antar jag att du menar dyrare rör förstärkare och inte transistor förstärkare. Rör förstärkare spelar absolut bäst när man pressar dem och rören får jobba och på låg volym låter dom inte allt för bra, så därför kan det vara bättre med en 30w rör än en 100w rör om man ska spela i hemmet. Transistor förstärkare spelar dock lika bra oavsett vilken volym man spelar på, men har inte samma "värme" i ljudet som en rör förstärkare har även om det finns en del hybrider som låter rätt ok i dagens läge.

6. Jag skulle rekomendera att du köper en enkel 2 kanals stärkare och om du sedan vill ha effekter så kan du köpa till pedaler sedan. Visst är det kul med alla spaciga effekter men ska man precis lära sig spela så vill man ju höra hur det låter utan att det är dränkt i effekter så man hör att man spelar rätt.
Typ en marshall eller peavey transistor på 40-80W eller nått, kolla beg marknaden.

2. Använder man pedalen till att snabbt kunna ändra tonläget antar jag? Såhär skrev någon i länken jag postade ovan: " Also the line 6 pedal is absolutely required if you buy this amp. So make sure to price it in."

4: Det var hörlursutgången på en riktig förstärkare jag undrade över, om man får samma ljud i lurarna som i högtalarna. Jag antar att ljudet passerar genom samma filter.

5. Jag menade vanliga transistorförstärkare med olika stora högtalare, t ex. om en tolvtummare låter lika bra på låg volym som en åttatummare.

6. Jag köper hellre en avancerad förstärkare på en gång, även om den har massor av funktioner måste det ju fortfarande gå att ställa in den på vanligt cleant ljud.
En Spider IV 75 borde hänga med rätt länge: http://musikborsen.se/itempg.aspx?id=785645&artno=236970

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Proffsmoddare

Pedalen används dels för att byta mellan dina ljud och dels för att kontrollera Volym eller tex wah wah pedal du kan även programmera pedalerna för att göra exakt det du vill.

Det blir aldrig samma ljud i hörlurarna då elementen färgar ljudet väldigt mycket. Du kan få liknande ljud genom högtalarsimulering i lurarna men enligt min erfarenhet blir det aldrig exakt. Visst kan det bli bra men aldrig så bra som när elementen får jobba rejält Detta gillar nog inte grannarna iofs

En Spider IV 75 kommer du att bli väldigt nöjd med det är väldigt bra förstärkare. Med vad som i stort sett är en inbyggd POD xt direkt i förstärkaren. Den här Transistor Vs rör striden baserars oftast på äldre transistorförstärkare som lät hemskt. Moderna transistor låter hur bra som helst. Jag vet själv hur illa min första förstärkare lät, den köptes 1987 tillsammans med min första gitarr och var en vidrig Peavey av okänd modell (lät som en rakapparat som råkat få 480 volt.

Men efter den har jag haft ca 15 förstärkare både rör och transistor och jag kan ju lugnt säga att av de förstärkare jag ägt så gillar jag Line 6an bäst pga att den ger så mycket. Jag har haft Fender (rör) Marshall (rör och transistor) och Mesa Boggie genom åren problemet med dessa har varit att dom är var super bra på EN sak men om man vill spela lite av varje är det bättre att välja en förstärkare som är bra på många saker än en som är super på en sak.

Slänger in en bild på min setup med

Min Line 6 spider III 120watt 2x12 samt mina guror
Gibson Les Paul Studio 92
Bc Rich Beast NJ
Bc Rich Mockingbird Bronze series ( Biomech Moddad av mig )

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Såg att folk postat sina gitarrer så man får la göra det också
blir tyvärr inte så mkt spelande på min fina Raquel just nu efter som hon är i göteborg medans jag spenderar större tiden i Uppsala

Permalänk
Medlem
Citat:

Pedalen används dels för att byta mellan dina ljud och dels för att kontrollera Volym eller tex wah wah pedal du kan även programmera pedalerna för att göra exakt det du vill.

Det blir aldrig samma ljud i hörlurarna då elementen färgar ljudet väldigt mycket. Du kan få liknande ljud genom högtalarsimulering i lurarna men enligt min erfarenhet blir det aldrig exakt. Visst kan det bli bra men aldrig så bra som när elementen får jobba rejält Detta gillar nog inte grannarna iofs

En Spider IV 75 kommer du att bli väldigt nöjd med det är väldigt bra förstärkare. Med vad som i stort sett är en inbyggd POD xt direkt i förstärkaren. Den här Transistor Vs rör striden baserars oftast på äldre transistorförstärkare som lät hemskt. Moderna transistor låter hur bra som helst. Jag vet själv hur illa min första förstärkare lät, den köptes 1987 tillsammans med min första gitarr och var en vidrig Peavey av okänd modell (lät som en rakapparat som råkat få 480 volt.

Men efter den har jag haft ca 15 förstärkare både rör och transistor och jag kan ju lugnt säga att av de förstärkare jag ägt så gillar jag Line 6an bäst pga att den ger så mycket. Jag har haft Fender (rör) Marshall (rör och transistor) och Mesa Boggie genom åren problemet med dessa har varit att dom är var super bra på EN sak men om man vill spela lite av varje är det bättre att välja en förstärkare som är bra på många saker än en som är super på en sak.

Slänger in en bild på min setup med
http://www.galactus.se/wolverine/gurorna.jpg
Min Line 6 spider III 120watt 2x12 samt mina guror
Gibson Les Paul Studio 92
Bc Rich Beast NJ
Bc Rich Mockingbird Bronze series ( Biomech Moddad av mig )

Ok, men en pedal känns lite överkurs just nu.
Jag såg att en PodXT kostar lika mycket som en Spider 75: http://musikborsen.se/itempg.aspx?id=759022&artno=122284
Det kanske är bättre att köpa en sån om man vill använda lurar?
Det känns som att pods är mer anpassade för lurar men det kanske blir samma ljud som genom en Spider-förstärkare? Det låter iaf likadant när jag spelar genom högtalarna som lurarna med poden.

Men om jag köper en Spider 75 eller en PodXT, kommer jag kunna få exakt samma ljud som Metallicas gitarrer i olika låtar? Med min billiga pod blir det bara ett långt distat eko när jag kör metal-läget.

Fina guror du har.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ok, men en pedal känns lite överkurs just nu.
Jag såg att en PodXT kostar lika mycket som en Spider 75: http://musikborsen.se/itempg.aspx?id=759022&artno=122284
Det kanske är bättre att köpa en sån om man vill använda lurar?
Det känns som att pods är mer anpassade för lurar men det kanske blir samma ljud som genom en Spider-förstärkare? Det låter iaf likadant när jag spelar genom högtalarna som lurarna med poden.

Men om jag köper en Spider 75 eller en PodXT, kommer jag kunna få exakt samma ljud som Metallicas gitarrer i olika låtar? Med min billiga pod blir det bara ett långt distat eko när jag kör metal-läget.

Fina guror du har.

Att köpa en pod Xt känns ju inte helt vettigt, jag menar med en pod kan du BARA spela med lurar men med en Spider får du både en bra förstärkare som kan användas normalt och möjlighet att spela genom lurar när du vill det. Förr eller senare kommer du vilja slippa lurarna. Sen när det gäller metallicas ljud så nej du kan inte få exakt samma ljud men du får ett bra ljud som är snarlikt. Man ska inte tro att en förstärkare med inbyggda effekter för ett par tusenlappar kan återge Heatfields och Hammets 150000:- Riggar exakt.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Citat:

Att köpa en pod Xt känns ju inte helt vettigt, jag menar med en pod kan du BARA spela med lurar men med en Spider får du både en bra förstärkare som kan användas normalt och möjlighet att spela genom lurar när du vill det. Förr eller senare kommer du vilja slippa lurarna. Sen när det gäller metallicas ljud så nej du kan inte få exakt samma ljud men du får ett bra ljud som är snarlikt. Man ska inte tro att en förstärkare med inbyggda effekter för ett par tusenlappar kan återge Heatfields och Hammets 150000:- Riggar exakt.

Man kan ju koppla poden till en vanlig förstärkare, jag har ett par riktigt fina högtalare som jag köpte på BRL:s konkursutförsäljning.
Jag tänkte att det borde skilja en del mellan en lös pod xt och förstärkaren eftersom de kostar lika mycket, eller så säljs bara poden för ett många gånger högre pris än den kostar att tillverka.
Alltså, kan en Spider 75 göra exakt samma saker som en lös PodXT?
Snarlikt ljud duger, så man kan spela med i låtarna med ungefär samma ljud.

Tack för alla tips, det står mellan en Spider 75 och en PodXT iaf.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Man kan ju koppla poden till en vanlig förstärkare, jag har ett par riktigt fina högtalare som jag köpte på BRL:s konkursutförsäljning.
Jag tänkte att det borde skilja en del mellan en lös pod xt och förstärkaren eftersom de kostar lika mycket, eller så säljs bara poden för ett många gånger högre pris än den kostar att tillverka.
Alltså, kan en Spider 75 göra exakt samma saker som en lös PodXT?
Snarlikt ljud duger, så man kan spela med i låtarna med ungefär samma ljud.

Tack för alla tips, det står mellan en Spider 75 och en PodXT iaf.

I stort sett ja effektdelen i spider är näst intill identisk med poden den lösa har lite mer finesser. Att koppla guran till ett par hifi högtalare är inte att rekomendera då dessa inte alls är gjorda för att återge gitarrljudet på bästa sätt, alltid bättre med en riktig förstärkare till guran.

Men varför inte bara gå in i en musikaffär och testa ?

Eller spana in demofilmerna här
http://line6.com/spideriv/movies.html

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

I stort sett ja effektdelen i spider är näst intill identisk med poden den lösa har lite mer finesser. Att koppla guran till ett par hifi högtalare är inte att rekomendera då dessa inte alls är gjorda för att återge gitarrljudet på bästa sätt, alltid bättre med en riktig förstärkare till guran.

Men varför inte bara gå in i en musikaffär och testa ?

Eller spana in demofilmerna här
http://line6.com/spideriv/movies.html

Ok, isåfall borde det låta bra när man kopplar lurar till Spidern, jag tror att vi två har olika uppfattningar om vad som låter bra och dåligt.
Jag tycker det låter bra när jag lyssnar på Metallica med mina högtalare samt den enda bra inställningen jag kan göra med poden.
Spidern verkar ju helt klart vara en rolig sak, sen är ju en riktig förstärkare smidigast att ha så det lutar åt en sån, ska se om jag har tid att åka förbi affären senare idag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag varit och köpt en Spider 75, första intrycket är mycket positivt.
Jag tycker den låter bra i lurarna också, precis som jag hade hoppats på.
Jag har inte lyckats få tapping att fungera med denna heller, antar att det är nån inställning.
Jag ska kolla lite närmare senare, har hur mycket som helst att göra just nu pga. flytt.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Jag har inte lyckats få tapping att fungera med denna heller, antar att det är nån inställning.
Jag ska kolla lite närmare senare, har hur mycket som helst att göra just nu pga. flytt.

Ärligt talat om du inte kan lira med tapping genom stärkaren så gör du helt enkelt fel jag kan med 1000% säkerhet säga att det inte beror på förstärkaren. Det är inte så att du har volymen på gitarren nerskruvad för lågt ??? det är det enda som kan vara fel förutom att det möjligtvis är din teknik det är fel på och att du helt enkelt slår an tonerna alldeles för soft.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Vräk på mer dist och slå hårdare så ska du nog se att det går bra.

Permalänk
Medlem

Jag jämför med hur extremt känslig den var när jag testade den på säljarens förstärkare, då behövde jag i princip bara nudda strängarna för att det skulle bli en klar och tydlig ton.
Jag har även testat att vrida på gitarrens tre rattar och de verkar vara på max, det står ingenting om vilken ratt som gör vad men det ska tydligen var två volym och en "tone"?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Wolverine, du har inga bra inställningar att dela med dig av?
Jag har lyckats få ett sjysst cleant ljud som är bra att öva ackord med men i metal-läget låter det bara överdrivet och konstgjort, ljudet ligger kvar jättelänge.
Jag skulle även vilja ha ett lite mörkare cleant ljud, som i introt av One, har du lyckats få det på din?
Eller det kanske är elbasen jag försöker spela?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kom ihåg Andreas att inställningar och EQ och sådant skiljer på din gitarr, förstärkare och pedaler och allt vad det är, kan därför vara svårt att få precis som någon annan.

Mitt råd till dig är att sitta och pilla med inställningar så mycket som möjligt, till slut lär du dig hur allting fungerar och du lär dig nya sätt att finna sköna ljud på :).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Kom ihåg Andreas att inställningar och EQ och sådant skiljer på din gitarr, förstärkare och pedaler och allt vad det är, kan därför vara svårt att få precis som någon annan.

Mitt råd till dig är att sitta och pilla med inställningar så mycket som möjligt, till slut lär du dig hur allting fungerar och du lär dig nya sätt att finna sköna ljud på :).

Jo det är väl bara att testa sig fram, jag drog ner volymen på gitarrens kontroller och höjde på förstärkaren så nu ligger inte tonerna kvar onödigt länge.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

anlände förra veckan, så jävla toknöjd! <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoz
anlände förra veckan, så jävla toknöjd! <3
http://farm5.static.flickr.com/4038/4420043187_7f461fb4d9_o.j...

Märke? modell?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Märke? modell?

Taylor 516ce -08

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoz
Taylor 516ce -08

Ahh nice! är nog en grym gitarr!

Har fått en spricka i min nyinförskaffade Takamine EG361SC....jag skulle få det fixat iaf, drygt att vara tvungen att skicka ner den till tyskland bara :/ Men nu ska jag ta tag i elgitarr lirandet istället!

Tips på grymma låtar? Inte massa powerackord tjosan, typ satriani stuk gillar jag

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fetskaft
Jag spelar gitarr på youtube!

http://www.youtube.com/watch?v=3m-h_dCHPww

http://www.youtube.com/watch?v=AMgzy99pBnE

Jävlar i min låda! De va inte dåligt

Här är jag, finns tråd redan men visste inte att de fanns en gitarr tråd

http://www.youtube.com/watch?v=XE4mwSSv35o

Återigen, riktigt bra spelat!

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk

Ska köpa en ny gitarr snart och har bestämmt mig för en Jumbo. Nån som har kört denna gura?

http://www.guitarsandeffects.com/guitarimages2006/gibson_j200...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte om någon ville se en gammal goding så laddar upp en bild på min Fender Telecaster -72, original såklart, bytta mickar och slipad hals gjort 1983 bara, annars så!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Tjena!

jag har en line 6 Spider III 15w gitarrförstärkare. är så att varje gång jag startar den så är sweep echo på och för mycket bas och MID så man måste ändra det varje gånga man ska spela annars låter det inte så kul vet något vart knappen finns som man typ spara inställningarna på?

såhär ser den ut

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Visa signatur

Permalänk

Här är en bra Acoustic blues lesson för er som är interesserade. Har tonvis med Andy så hojta till om ni vill ha lite mer

http://www.youtube.com/watch?v=OUrl1WNmG6g

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyCash89:

Jävlar i min låda! De va inte dåligt

Här är jag, finns tråd redan men visste inte att de fanns en gitarr tråd

YouTube - Tears in heaven Acoustic guitar cover

Återigen, riktigt bra spelat!

Riktigt härligt att lyssna på, och god inspiration :).
Började själv för ett par månader sedan, men har mest kört samma ackord om och om igen vilket är lite tråkigt, även om jag nu börjat få till några mer än de enklaste (E/Em/G/C/A/Am/D/Dm). Mer framsteg tycker jag att jag gjort med högerhanden.

Jag ska väl inte vara sämre än att dela med mig jag också. Så kan jag själv kika tillbaks om ett år och glädjas åt framstegen

*bort*

Ljudkvaliteten som uppladdad på tuben var inte mycket att hänga i julgranen så jag tog bort skiten så att ni slipper slösa 3 minuter av ert liv på vad som låter som en gitarr spelad under vattnet...

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

tja, någon som vet något bra gratisprogram för tabbar?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP