World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl0w
Att skaffa gear inför en expansion är bara dumt i mitt tycke, du får ju nya bättre grejer i stort sett direkt du kommer till de nya områdena.
lvl 58 outland greens > många 60 epics innan burning crusade t.ex.

Klar överdrift.

Blå slog ofta ut T1 epic men inte grön gear föränn du kom upp i nivåerna 64-65.
Hadde man T2 eller T3 så kunde dom hålla hela vägen till 70.
Själv körde jag precis upp min Rogue med PvP Epic svärd och ingenting på vägen som jag fick i quests var värt att byta ut det.

När väl Wotlk kommer ut och om du har full S1 och vapen kommer du snabbt kunna spurta i lvls och sälja / disenchanat allt grön gear.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

På tal om WotlK, var är det smartast att förhandsboka?
Har absolut noll koll på vilka ställen som är väl renomerade vad gäller att skicka ut grejerna så tidigt som möjligt.

Permalänk

De få gånger jag har förbokat spel så har jag gjort det på webhallen.com. Det har alltid gått snabbt och smidigt.

Permalänk
Medlem

skulle gissa på wotlk nån gång i maj/juni. bara en gissning dock

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
skulle gissa på wotlk nån gång i maj/juni. bara en gissning dock

Nej det tror jag inte att det kommer så tidigt.

Vi har en till content patch (2.4) som ska ut innan Wotlk ens dyker upp på PTR. Sen ska den säkert ligga på både closed och open PTR i flera månader. Snarare sensommaren/hösten i butik som tidigast.

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk

Lvlar en Shadowpriest för att komma ifrån paladin healer skiten ett tag.
Kan några ge mig förslag på bra setups på 2v2 och 3v3?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shino_san
Lvlar en Shadowpriest för att komma ifrån paladin healer skiten ett tag.
Kan några ge mig förslag på bra setups på 2v2 och 3v3?

MM hunter + shadowpriest = två silence.. samma med mage, riktigt bra mot casters / healers fast blir lite svårt när ni möter rogue + warr etc

Annars blire att specca disc.. är ju inte direkt "healer" utan mer support, mana burn och sånt!

3v3 får väl bli något med lock, annars är 2v2 ganska bra SP + sl/sl lock också, inget jag själv testat men hört att det ska vara bra

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shino_san
Lvlar en Shadowpriest för att komma ifrån paladin healer skiten ett tag.
Kan några ge mig förslag på bra setups på 2v2 och 3v3?

Shadowpriest + Warlock = PWN!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl0w
Att skaffa gear inför en expansion är bara dumt i mitt tycke, du får ju nya bättre grejer i stort sett direkt du kommer till de nya områdena.
lvl 58 outland greens > många 60 epics innan burning crusade t.ex.

Gear får man när man progressar i PvE. Det är det jag vill göra
Att raida flera kvällar i veckan och inte ta gear för att det kommer bättre i WotLK?

Permalänk
Medlem

Spelar arena med polare, vi har allt från 2v2 - 5v5 teams.
Jag är resto shaman och är seriöst väldigt trött på hur shamanen är som klass i pvp.
En CC så skulle vi ha en chans att fly, jag som shaman har inte en enda ability som kan hjälpa mig om jag har mer än 1 person på mig, nu har jag turen att jag spelar Tauren så jag har ju en 2 sec CC, men det är inte så mycket att heja för.
Drömmer om den dagen blizzard kollar över shamanerna ordentligt, visst nerfa oss gör va fan som helst, men kolla gärna över våra spells, 90% av totemsena används knappt.

Har dock njutit av min shaman sen dag 1 i wow retail så att

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Shamaner är bara bra för PvE för tillfället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Shamaner är bara bra för PvE för tillfället.

Precis

The life of a shaman is controlled by blizzard.

De andra klasserna har ju lite valmöjligheter iaf, hehe.

Har ju iofs jävligt skoj som restoshaman i arenan och vi har börjat bli bättre och bättre, så de blir ju roligare och roligare.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Spelar arena med polare, vi har allt från 2v2 - 5v5 teams.
Jag är resto shaman och är seriöst väldigt trött på hur shamanen är som klass i pvp.
En CC så skulle vi ha en chans att fly, jag som shaman har inte en enda ability som kan hjälpa mig om jag har mer än 1 person på mig, nu har jag turen att jag spelar Tauren så jag har ju en 2 sec CC, men det är inte så mycket att heja för.
Drömmer om den dagen blizzard kollar över shamanerna ordentligt, visst nerfa oss gör va fan som helst, men kolla gärna över våra spells, 90% av totemsena används knappt.

Har dock njutit av min shaman sen dag 1 i wow retail så att

Lustigt ändå... innan BC var shamans fan dödliga i PvP och då klagades det en jävla massa på att de sög i PvE och nu är det tvärtom. Verkar svårt att hitta en balans där.

Permalänk
Medlem

Hur ska jag göra för att få ut maximal DPS som en affliction lock i 5man/heroics?
Vilka dots ska på, och någon speciell ordning etc?
På flera mobs samtidigt, eller?

Förklara gärna specefikt.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Hur ska jag göra för att få ut maximal DPS som en affliction lock i 5man/heroics?
Vilka dots ska på, och någon speciell ordning etc?
På flera mobs samtidigt, eller?

Förklara gärna specefikt.

Rulla huvudet bara.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
Rulla huvudet bara.

Nej nej, du tänker på Arena.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Shamaner är bara bra för PvE för tillfället.

Håller inte med där, åtmistonde inte i arena.
En resto shaman och en warrior är imo den bästa setupen man kan hitta.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fettokisse
Håller inte med där, åtmistonde inte i arena.
En resto shaman och en warrior är imo den bästa setupen man kan hitta.

Jag är inte särskilt insatt i arena-tjosan i övrigt, men jag tror inte det finns många som tycker som du.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Jag är inte särskilt insatt i arena-tjosan i övrigt, men jag tror inte det finns många som tycker som du.

Okej.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Hur ska jag göra för att få ut maximal DPS som en affliction lock i 5man/heroics?
Vilka dots ska på, och någon speciell ordning etc?
På flera mobs samtidigt, eller?

Förklara gärna specefikt.

5-manna är lite sunk att göra bra dps i som affliction warlock om resten av dps´arna också är bra då dotsen oftast bara tickar halv duration innan moben är död. Kan tanken hantera det så dra upp UA+Corruption på maintarget, sen samma på andra target, o sen kan du hjälpa till att finisha den första med shadow bolts. Men som sagt, gillar inte 5 och 10-manna med locken riktigt, 25-manna däremot hänger dom andra inte med alls när man har 1 tank på varje mob som kan hålla aggro även om du dottar allihop och sen spamma shadowbolts samtidigt som dotsen faktiskt tickar full duration.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Shamaner är bara bra för PvE för tillfället.

Bloodlust / Heroism i 5v5 arena då?

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion11
Bloodlust / Heroism i 5v5 arena då?

Dispel / Purge?

Permalänk

hur funkar det att flytta en gubbe mellan 2 acc? måste båda accen ha samma personuppgifter?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
hur funkar det att flytta en gubbe mellan 2 acc? måste båda accen ha samma personuppgifter?

Vet inte till 100% med personuppgifter, samma efternamn iaf.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
hur funkar det att flytta en gubbe mellan 2 acc? måste båda accen ha samma personuppgifter?

Samma efternamn, och så måste du veta SQ till det accountet du ska flytta gubben till.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fettokisse
Håller inte med där, åtmistonde inte i arena.
En resto shaman och en warrior är imo den bästa setupen man kan hitta.

Skall du köra healer+Warrior team så är det Druid och Warrior som är den mest OP kombon för tillfället.

Skulle säga att Shaman är sämsta healern i 2vs2, ingen cc, ingen hot, svaga heals jämfört med Druid / Priest.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Skall du köra healer+Warrior team så är det Druid och Warrior som är den mest OP kombon för tillfället.

Skulle säga att Shaman är sämsta healern i 2vs2, ingen cc, ingen hot, svaga heals jämfört med Druid / Priest.

Resto shamans är grymt bra i arena

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion11
Resto shamans är grymt bra i arena

Minst representerade klassen i high rated arena lag, endast 2% av spelarna där är shamans och det är inklusive elemental shamans. Paldins ligger på andra plats från botten men eftersom få toppaladiner kör retri gör det effektivt shamans till den minst populära med en god bit. Undantagetär 5on5 där både shamans och paladins har god representation.

- Trots det levlar jag själv upp en shaman för att köra arena med. Det är få som orkar spela shamaner bra. Klämmer man ur vartenda skvätt ur klassen så har den absolut potential, saker som att t.ex. kasta psn cleaning totem och sen recalla den istället för att kasta remove poison när tillfälle ges, inte sätta sina totems i LOS (sjukt många shamans som gör fortfarande) och liknande.

Problemet med shamans och paladins är inte deras klasser imo, det är att priest och druid är för bra i nuläget, lifebloom är exempelvis alldeles för bra och både priest och druid kan abusa LOS på ett helt annat sätt än vad shamans kan.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Spelar just nu upp en shaman på the maelstrom och tycker det är en ok klass, tycker mig inte ha så stora problem att få kills i BG heller. Men hoppas shaman blir buffad i kommande patcher.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Specade fire med min mage och körde lite BGs i går. 2*T4 och full spellfire. Dör så fort någon kollar på mig ungefär, men som support med en eller flera andra är det guld värt. Höll mig i basen i AV en omgång. Flamestrike och lite annan aoe snor grymt många HK:s, inga problem att ligga i toppen på listan. Hjälper andra rätt bra genom att sätta alla mostråndare i combat tidigt.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q