World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cs_nörden
Vad och vart tjänar man bäst på mining?

Man minar allt man kan få i Outlands. Det finns inga ställen där det är speciellt mycket.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

Börjar bli seriöst less på blizzard nu. Patchar som buggar mer än den förra, AV storlaggar, eller snarare allt laggar, spelar ingen roll vad man gör.
Lägre fps efter patch trots sänkning på kvalitén.

Med tanke på alla pengar de får in så borde allt fungera smärtfitt, jag vill inte betala 129,50kr i månaden för ett spel som laggar mer än det är spelbart och lika många buggar som, som, som, vista!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Börjar bli seriöst less på blizzard nu. Patchar som buggar mer än den förra, AV storlaggar, eller snarare allt laggar, spelar ingen roll vad man gör.
Lägre fps efter patch trots sänkning på kvalitén.

Med tanke på alla pengar de får in så borde allt fungera smärtfitt, jag vill inte betala 129,50kr i månaden för ett spel som laggar mer än det är spelbart och lika många buggar som, som, som, vista!

Jag laggar, ingenting? Inte hört att mina vänner klagar på något lagg heller för den delen.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Jag laggar, ingenting? Inte hört att mina vänner klagar på något lagg heller för den delen.

Jag kör på deathwing.
AV är helt dött, crashar och 600+ i ping, likaså alla andra som warsong etc.
Ute i "världen" ligger jag runt 240 ping, i vanliga fall har jag max 120.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Jag kör på deathwing.
AV är helt dött, crashar och 600+ i ping, likaså alla andra som warsong etc.
Ute i "världen" ligger jag runt 240 ping, i vanliga fall har jag max 120.

Hör med andra på servern om det är servern som är sådan då?
Lirat på Vashj, Stormscale och nu kör man på Stormreaver, aldrig haft det där problemet dock. Kollat så allting är stabilt med din internet anslutning?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Hör med andra på servern om det är servern som är sådan då?
Lirat på Vashj, Stormscale och nu kör man på Stormreaver, aldrig haft det där problemet dock. Kollat så allting är stabilt med din internet anslutning?

Alla klagar över lagg på deathwing så det är nog inte bara jag

Permalänk
Medlem

Fan vad kul det var att levla paladin med engineering

Vad ska man ta, paladin polearmen eller 2 h svärdet, vet att det är lättare och snabbare att få svärdet så den lockar ju mest.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Fan vad kul det var att levla paladin med engineering

Vad ska man ta, paladin polearmen eller 2 h svärdet, vet att det är lättare och snabbare att få svärdet så den lockar ju mest.

Håller också på att levla upp en palla. Som du säger, polearm är bättre men svärdet är lättare att få. Har du någon hög level polare som kan köra igenom RFC och SFK så kör lika gärna på polearm, har du tur droppar nått bättre från SFK när du kör den. Hadde tur och fick http://thottbot.com/i6641 själv när polaren körde SFK med mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Håller också på att levla upp en palla. Som du säger, polearm är bättre men svärdet är lättare att få. Har du någon hög level polare som kan köra igenom RFC och SFK så kör lika gärna på polearm, har du tur droppar nått bättre från SFK när du kör den. Hadde tur och fick http://thottbot.com/i6641 själv när polaren körde SFK med mig.

mjo, level 17 nu och fick precis svärdet, och för en level 17 så är det ju galet

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Alla klagar över lagg på deathwing så det är nog inte bara jag

Då kanske det är dags att samla ihop dina vänner för en transfer?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Då kanske det är dags att samla ihop dina vänner för en transfer?

Har lekt tanken lite!

Nu blev det server shutdown, trevligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Har nu 2x Blood elfs att välja att levla lite på

11 paladin
27 hunter

Skit i levlarna så sett, men vilken "tjänar" man mest välja?

Tycker huntern är rolig att spela, palan vill jag ju nästan enbart spela för att testa protection speccen, känns lite halv lamt att ha det som anledning

Jag drog upp en hunter till lvl 57 vid sidan om. Rätt effekivt och snabbt, men grymt tråkigt efter hand. Target, send pet, auto shoot, alt tab till webläsaren/msn, alt tab tillbaka, loota = win. Den har varit parkerad bra länge nu.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Jag drog upp en hunter till lvl 57 vid sidan om. Rätt effekivt och snabbt, men grymt tråkigt efter hand. Target, send pet, auto shoot, alt tab till webläsaren/msn, alt tab tillbaka, loota = win. Den har varit parkerad bra länge nu.

Fortsatte på paladinen
Älskar den, kanske för att jag öven älskar min shaman, hehe.

Alltid lika skoj och "kita" sin små alts som ska ta sig uppåt
Engineering är dock helt eget gjort med minning osv.
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Grim+Batol&n=Ch...

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Jag drog upp en hunter till lvl 57 vid sidan om. Rätt effekivt och snabbt, men grymt tråkigt efter hand. Target, send pet, auto shoot, alt tab till webläsaren/msn, alt tab tillbaka, loota = win. Den har varit parkerad bra länge nu.

det blir roligare när man får steadyshot, då har man nånting att göra iaf.
Ett tips innan det är att pulla 3-4 mobs, slänga ut en frost trap och kita runt mobsen, då får man leka & tänka lite
Dock rekommenderar jag inte detta i STV mitt på dagen på populära PVP-servrar, folk gankar direkt när man har flera mobs på sig

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

Jag drar en gissning att det är väldigt många som frågar samma sak men;
Vilken server är skön att köra alliance på? Hade tänkt återgå till min lilla gnome female mage.
Grim Batol är för överpopulerad känner jag.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fettokisse
Jag drar en gissning att det är väldigt många som frågar samma sak men;
Vilken server är skön att köra alliance på? Hade tänkt återgå till min lilla gnome female mage.
Grim Batol är för överpopulerad känner jag.

The Maelstrom är helt ok tycker jag, annars Emerald Dream men den är lite överbefolkad också just nu.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fettokisse
Jag drar en gissning att det är väldigt många som frågar samma sak men;
Vilken server är skön att köra alliance på? Hade tänkt återgå till min lilla gnome female mage.
Grim Batol är för överpopulerad känner jag.

Tycker grim är helt okej just nu, gäller bara att logga in i tid

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Jag drog upp en hunter till lvl 57 vid sidan om. Rätt effekivt och snabbt, men grymt tråkigt efter hand. Target, send pet, auto shoot, alt tab till webläsaren/msn, alt tab tillbaka, loota = win. Den har varit parkerad bra länge nu.

Som Twiggz sa: Utmana dig själv istället Dra flera mobs, leta upp mobs som är lite högre level eller elites. Ha lite kul!

Tycker fortfarande att min hunter är det roligaste att spela, men det är nog för att jag inte bara skickar in mitt pet och kör auto shot utan öser på så mycket jag kan för varje mob. Visst, man får dricka lite mer mellan varven men det är mycket roligare. Dessutom kan man klara sig ur situationer som skulle gå käpprätt åt helvete med andra klasser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Som Twiggz sa: Utmana dig själv istället Dra flera mobs, leta upp mobs som är lite högre level eller elites. Ha lite kul!

Tycker fortfarande att min hunter är det roligaste att spela, men det är nog för att jag inte bara skickar in mitt pet och kör auto shot utan öser på så mycket jag kan för varje mob. Visst, man får dricka lite mer mellan varven men det är mycket roligare. Dessutom kan man klara sig ur situationer som skulle gå käpprätt åt helvete med andra klasser

....om man lär sig hantera klassen, vilket man inte gör med petattack + autoshot ;D

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Tjena alla.

Levlar som bäst en warlock, lvl 54 just nu. Skulle vilja ha hjälp med någon trevlig specc att köra pve med på 70. Har redan en warrior på 70 som jag enbart pvpar med och behöver lite omväxling

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Tycker grim är helt okej just nu, gäller bara att logga in i tid

Är lite halvjobbigt då man jobbar varje dag 14-18, det är kring 18 alla börjar logga in ^^

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fettokisse
Är lite halvjobbigt då man jobbar varje dag 14-18, det är kring 18 alla börjar logga in ^^

Tru
Jag kommer hem 19:15 från jobbet varje dag, har aldrig haft problem med köerna.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Jag började fundera lite på när WotLK kommer och om jag hinner få en char relativt välgearad innan Arthas gör entré.

Rätta mig om jag har fel nu:

Sunwell (2.4), har inte kommit än. Har det ens kommit något release date? Låt oss säga att 2.4 kommer om... 3veckor? Strunt samma om det är orimligt kort tid, bara spekulationer. Jag kan inte se att Blizz släpper en Expansion innom 2 månader efter en så pass stor content patch?

Så i worst-case-scenario skulle det vara ~3 månader tills WotLK kommer?

Om detta låter rimligt så har jag lagom mycket tid att skaffa gear

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Jag började fundera lite på när WotLK kommer och om jag hinner få en char relativt välgearad innan Arthas gör entré.

Rätta mig om jag har fel nu:

Sunwell (2.4), har inte kommit än. Har det ens kommit något release date? Låt oss säga att 2.4 kommer om... 3veckor? Strunt samma om det är orimligt kort tid, bara spekulationer. Jag kan inte se att Blizz släpper en Expansion innom 2 månader efter en så pass stor content patch?

Så i worst-case-scenario skulle det vara ~3 månader tills WotLK kommer?

Om detta låter rimligt så har jag lagom mycket tid att skaffa gear

Iaf tid för mig att levla upp min paladin till 70

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Iaf tid för mig att levla upp min paladin till 70

Hade tänkt ta 60 på en vecka ungefär. Sen kanske en vecka till för 70.

Hade inte räknat med att hinna få bättre än t4, kanske nån t5 med lite tur.

Permalänk
Medlem

Har läst slutet på mars som prel. datum på en sida.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Att skaffa gear inför en expansion är bara dumt i mitt tycke, du får ju nya bättre grejer i stort sett direkt du kommer till de nya områdena.
lvl 58 outland greens > många 60 epics innan burning crusade t.ex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl0w
Att skaffa gear inför en expansion är bara dumt i mitt tycke, du får ju nya bättre grejer i stort sett direkt du kommer till de nya områdena.
lvl 58 outland greens > många 60 epics innan burning crusade t.ex.

Ska personligen inte fortsätta spela efter expansionen så ser inget fel med att geara upp nu, dessutom anser jag personligen att det e kul att geara upp sina karaktärer och man lirar för att det e kul.

Permalänk
Medlem

Någon här som är med i Elder Society på The Maelstrom?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Det går så fort att geara upp i BC , helst när man gjort det förut och vet vart man hittar det man vill ha. Rerollade en Alliance warrior för ett tag sedan, dingade 70 på Fredag och har nu 202 Hitrating, 25.5% crit och 1750+ AP. Bara hoppa in i Karazhan dom DPS nu. Prequest fixade man på ett par timmar.

Tog mig en dag i AV under weekend att fixa Gladiator Main/offhand svärd