Bästa headset / lurar ?

Permalänk
Medlem

Bästa headset / lurar ?

Nu när man planerar nu mobil och allt så måste man ju ha ett par lurar i världsklass också

Hade förr ett par sony förut men de blev tyvärr stulna... så nu behöver jag köpa ett par nya.

Är lite kluven på om jag ska ta ett par hörsnäckor, eller ett headset (med mick och så). Också sett att det faktiskt finns bluetooth headset, inget fel på det om batteriet bara håller ett tag och är uppladdningsbart.

Vad skulle ni ta för lurar?

Permalänk
Medlem

Jag har JAYS för 1000kr och de är faktiskt lika bra som de hörlurarna som följer med w880i (tycker jag iaf, det är ju olika mellan person och person).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampariii
Jag har JAYS för 1000kr och de är faktiskt lika bra som de hörlurarna som följer med w880i...

Det får man ju verkligen hoppas...

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

om de nu kostar cirka 1/4 av mobilens totala kostnad borde de ju iaf hålla samma klass som de som är inkluderade

kanske blir ett par sony igen då... eller är det värt att ha headset?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampariii
Jag har JAYS för 1000kr och de är faktiskt lika bra som de hörlurarna som följer med w880i (tycker jag iaf, det är ju olika mellan person och person).

Haha bäst hittills!!

de som följer med w880 pallade jag inte att ha i öronen mer än nån minut, sen blev det d-jays igen!

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Det får man ju verkligen hoppas...

Blev lite felformulerat där Jag anser att ljudet mellan d-jays och de medföljande lurarna är likvärdigt, nästan bättre med de som följde med eftersom det var med brus med jays lurarna.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampariii
Blev lite felformulerat där Jag anser att ljudet mellan d-jays och de medföljande lurarna är likvärdigt, nästan bättre med de som följde med eftersom det var med brus med jays lurarna.

Är du allvarlig när du säger det? Tycker du att ljudet från W880 är bra också eller?

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem

Så "JAYS" för typ 800:- är alltså de ni tycker är det bästa lurarna?

Vad har ni för schysta headset att rekommendera annars?

Permalänk
Medlem

De är "bäst" i frågan om prisklass och om man ser till in-ear, enligt mig.

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampariii
Jag har JAYS för 1000kr och de är faktiskt lika bra som de hörlurarna som följer med w880i (tycker jag iaf, det är ju olika mellan person och person).

Då har du antingen fått ett trasigt exemplar eller dålig hörsel.
Tänk även på att hörlurar ska spelas i ca 80-120h ibland mer innan de får sitt rätta ljud.

Åter till topic, d-jays utklassar sony lurarna på alla punkter. Basen är tajtare och mer torr och snärtig, tar inte lika stor plats av ljud som hos sony. Mellanregisret är grymt bra få som har den klassen på mellanregistret i den här prisklassen och då också inear. Diskanten är också bra, lagom vass och skarp.

j-jays som är minstingen som kostar 4-500:- är den som är lite bättre än sony lurarna. Dock fortfarande bättre.

För att åter igen visa att d-jays är bättre än orginalhörlurarna så kan du läsa alla tester som den har vunnit och hur bra kritik som den har fått.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2