Vilket chassi?? P180,P182 eller p190??

Permalänk
Medlem

Vilket chassi?? P180,P182 eller p190??

Jag ska beställa grejjor till ett nytt system och jag vet inte vilket chassi jag ska ha...

Specs:

hdd:2st 250gb hitachi deskstar
psu:hiper type r eller något annat kom med förslag.
ram:2st 1024mb goodram
cpu:Intel Core 2 QUAD Q6600 Quad Core 2.4GHz
grafikkort:PNY GeForce 8800GTS 320mb DDR3
Processorfläkt:Zalman CNPS9700NT Giant Black Copper 110mm Ultra Quiet CPU Heatpipe Cooler

Som sagt så har jag inte bestämt vilket chassi jag vill ha men det lutar år antec p180 eller p182
Behövs ganska bra kylning.

Tacksam för svar

MVH/Steven

Visa signatur

life is a game...... so start playing

Permalänk
Medlem

jag skulle vilja säga att ett bra kylningschassi är 900 men om du vill ha ett sjysst funktionärt midtower ska du välja p182...p190 vet jag inget om..

sedan ska du inte ha zalman prollefläkt..inte visat sig bra i tester och min personliga rekommendation för OC är en tornkylare som tex tuniq tower 120 eller thermalright ultra 120...scythe infinity som jag har är grymt bra också..

om du ska investera i en quad för åtskilliga tusen...investera då i ett BRA agg och inte ett type r...hiper är inget att lita på enligt mig...välj istället corsair eller seanonic..bra sk**...

graffekortet ska du också tänka på lite...320 meg är mycket men kortet presterar avsevärt sämre än 640 meg modellen...och det är inte så enormt mycket i prisskillnad heller...ett gtx vore ju bäst men inte alla som orkar lägga ut 5500 på ett kort...

sen ska du nog ha en bra rigg...se till att hänga upp dina hdds och fläktarna...speciellt om du ska ha snabbare modeller.. använd fläktstyrning också

/Max

Visa signatur

c2d e6600 @ 3.5 @ Scythe Infinity - p5w dh DLX - 2048 Corsair XMS2 pc6400 - Antec P182 - BFG 8800 GTS 640 OC2 - Acer AL1916W 19 tft Widescreen - Corsair HX520 - Itrigue 3300 2.1 - Razer Diamondback -

Permalänk
Medlem

thx för svaret låterr väldigt bra tack för infon

Visa signatur

life is a game...... so start playing

Permalänk

se min rigg nedan. Dessa delar rekommenderar jag(förutom processorn och grafikkortet där det finns bättre alternativ)

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk

Stacker

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
se min rigg nedan. Dessa delar rekommenderar jag(förutom processorn och grafikkortet där det finns bättre alternativ)

Jag frågade inte vilka specs jag borde ha utan vilket chassi.

Och bale du e ju helt tokig
ett stacker haha

Visa signatur

life is a game...... so start playing

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freeek99
Jag frågade inte vilka specs jag borde ha utan vilket chassi.

P180/182 eller Antec Solo. Ett gf 8800gtx kan vara tufft att få plats i Solo så P180/182 är mitt definitiva tips.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

låter bra har kollat runt på rescensioner om p182b och det verkar bäst medtanke på att det kostar lika mkt som p180 och man har kabeldragningen bakom moderkortet

Visa signatur

life is a game...... so start playing

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freeek99
låter bra har kollat runt på rescensioner om p182b och det verkar bäst medtanke på att det kostar lika mkt som p180 och man har kabeldragningen bakom moderkortet

När jag beställde P180 hade jag missat att P182 var ute och grämde mig för den potentiella kabeldragningen bakom moderkortet. Å andra sidan skulle det förmodligen vara svårt att stänga sidoplåten när de modulära kablarna från corsair aggregatet skulle dras plus tuniq tower som tar viss plats bakom(!) moderkortet. Nåväl får väl öka chassifläkthastigheten istället.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

mm många har skrivit att chassisidan är svår att stänga men det ska nog gå, det är ju bara 20/24 pin kabeln som är för fet

men man kan tröka in skiten, man ska ju inte öppna sidan hela tin precis

Visa signatur

life is a game...... so start playing

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freeek99
mm många har skrivit att chassisidan är svår att stänga men det ska nog gå, det är ju bara 20/24 pin kabeln som är för fet

men man kan tröka in skiten, man ska ju inte öppna sidan hela tin precis

jo, problem uppstår ju på grund av 24-pinnarn, men så länge man inte drar kablarna över varann så går det ganska lätt att få på chassisidan. (iaf på mitt P182)

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem

kan tänka mig att det skulle kunna gå bara man sprider ut dem

Visa signatur

life is a game...... so start playing