Permalänk
Robot

moddat en gammal shuttle:)

igår så köpte min lille brorsa en ny dator
då tog ja hand om den gamla
en shuttle med p4 och 1gb dimddr och ett onboard graffe och så va det en dvd/cd brännare och en floppy som ska målas om men jag hann tyvärr inte det idag.

chassiet var ett vanligt silverfärgat shuttle(vet nog alla:)
det har varit med på många vilda wow lan så det va bukligt och fullt med klister märken.

det tog nog en timme att få ut alla bucklor och spacka igen dom och måla
färgerna ja använde var: piano svart,grönmetallic och grundfärg.

processorkylaren rengjorde jag också, sen så fick prollen lite ny kylpasta, lika så nordbryggan

det va ca en liter damm i datorn:P

lysdioderna i fronten bytte jag också, ifrån blå/orange till grön/grön.
dom som satt orginal var mycket starka så dom som ja satte dit va ungefär hälften så starka.(ca 5000mcd)

tyvärr så var ja inte så snabbtänkt så att ja tog några kort innan modden:( men det var hemskt!

va ja ska ha det till:
ja har lagt in linux ubunty(nyaste versionen)
ska ha den som webbserver till nätverks- kamerorna, håller på att lära in c++ och diverse saker:D
och som en vanlig hemsida så man slipper köpa in sig på nått webbhotel.

total kostnad 250:-
130:- grundfärg,svart,grönmetallic(från biltema)
120:- Wlan kort och en tub som det är elektriska "stötar i" typ ett el klot fast en stav(från en polare)

skriv vad ni tycker(floppyn ska målas svart imorgon)

Besök albumet: moddat en gammal shuttle:) av fidde_modboy

Permalänk
Avstängd

kunde vara lite snyggt att lacka floppy med den gröna färgen också^^

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk

För den lilla prissumman du har lagt ner så tycker jag att det ser bra ut, håller också med om att floppyn borde få en omgång metallic. 7 poäng från mig.

Permalänk
Medlem

nice
har/hade en likadan shuttle som jag fortfarande håller på o moddar ;p

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

ska jag vara ärlig tycker jag att både floppy och cd/dvd skulle målas i samma gröna färg skulle bryta av rätt snyggt mot den svarta bakgrunden då jag tycker det ser lite konstigt ut med en gröm rand runt floppy cd (syns bäst på nedersta bilden)

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

ta bort flopyn pga. att den är ful och omodern, skulle hellre vilja se en display eller fläktkontroll men det var bara ett förslag:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
ska jag vara ärlig tycker jag att både floppy och cd/dvd skulle målas i samma gröna färg skulle bryta av rätt snyggt mot den svarta bakgrunden då jag tycker det ser lite konstigt ut med en gröm rand runt floppy cd (syns bäst på nedersta bilden)

nu ska ja ut och måla floppyn och dvdn i grönmetallic
uppdatering kommer om några timmar

Visa signatur

HEJ!:D

Permalänk
Medlem

var fick du tag på ett wlan kort för 120kr ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
var fick du tag på ett wlan kort för 120kr ?

köpte av min brorsa, funkar riktigt bra i min speldator men nu har jag det i linux burken(kör ubunty 7.04 lr något)
har tyvärr inte fått igång det för ja hittar inga drivers:(

kortet är förresten ett d-link Air plus g+, går att spela bft + tanka och ändå få ett hyffsat flyt och ping:)

Visa signatur

Permalänk

japp nu e floppyn och cd;n målad

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker det ser riktigt trevligt ut!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Tycker den gröna färgen är riktigt GRÄSLIG!

Visa signatur
Permalänk

snygt du far en 7 men du kunde öppnat sidorna och lagt tunt plexi eller spottgrill

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trIIger
Tycker den gröna färgen är riktigt GRÄSLIG!

nejdå den e fin
du har iallefall en poäng, och den är grön och det är gräset också så därför passar "gräslig" ganska bra

Visa signatur