Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Vattenpipa är trevligt. Angående nikotin så kommer man inte undan det, jag snusar och känner av nikokick på vattenpipa.

Då det är ytterst lite nikotin i vattenpipetobak och du dessutom snusar är en möjlighet att du får syrebrist vid inhaleringen vilket kan resultera i ett par "snurriga" sekunder. Sitter du äver och leker med rökringar och dylikt är chansen för syrebrist ännu större.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

Är det verkligen så mycket mindre nikotin i vattenpipetobak..? Nu har jag inget här att kolla på men jag har för mig att att det finns lite nikotin i det iaf. Jag tycker man känner sig mer chillad när man sitter och röker vattenpipa, och inte dom sekunderna bara när man röker som en ev syrebrist skulle ge utan längre.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
rök vattenpipa med cannabis, bra mycket hälsosammare.

Är väl bara lungcancern som är ett problem där? Lär ju vara trevligare iaf.

Hur är det med cannabis i mat o så, fungerar det lika bra? Isf måste ju det vara riktigt "nyttigt", svamp är ju också rätt ofarligt men effekterna är ju helt olika så vad hjälper det.

Permalänk
Medlem

Drar upp den här tråden lite.
Kan man röka inomhus utan att det sätter sig?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Det beror lite vad du har för prylar på väggarna. Brukade röka i min friggebod förut, så målade jag om och började igen men då satt det kvar någon vecka eller två typ. Kan ifs vara för att det va nymålat också, har inte testat efter det så. ^_^ Men ska göra det om någon månad, kan komma med raport då ;P

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crazy Ferret
Intressant att ingen tagit upp risken för att sprida sjukdomar såsom herpes etc via vattenpipa ...

Inte för att jag vill sitta och leka moraltant och jag röker själv vattenpipa när tillfälle erbjuds, men det kan vara värt att ha i åtanke.

Det är väl ungefär samma sak som att låta massa andra personer smaka på sin drink man har? Eller kanske att gå ut på krogen och råka hitta nån okänd kvinna med *censurerade* efterföljder

Det finns risker med allt

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Drar upp den här tråden lite.
Kan man röka inomhus utan att det sätter sig?

ja, det kan du.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
rök vattenpipa med cannabis, bra mycket hälsosammare.

En varning och avstängning från ÖÄ i 3 månader. Det är vad ditt inlägg var värt.

§8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Nej du kan ju slänga på lite marijuana om du vill istället:)

Total waste. kolet man använder till vattenpipan eldar upp ens hasch/gräs för fort. enda sättet att få ut nån riktig effekt är att klumpa ihop allt och suga som galen och hoppas att du hinner få i dig det. ....Har jag hört

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Total waste. kolet man använder till vattenpipan eldar upp ens hasch/gräs för fort. enda sättet att få ut nån riktig effekt är att klumpa ihop allt och suga som galen och hoppas att du hinner få i dig det. ....Har jag hört

Du behöver ju inte ha nåt kol^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Du behöver ju inte ha nåt kol^^

och köra som en väldigt lång bong? då snickrar man nog hellre en av en flaska på ungefär samma tid man tar för att fixa iordning vattenpipan =/

för du lär ju inte vilja ha vattenpipstobak om du kör med tändare..

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
och köra som en väldigt lång bong? då snickrar man nog hellre en av en flaska på ungefär samma tid man tar för att fixa iordning vattenpipan =/

för du lär ju inte vilja ha vattenpipstobak om du kör med tändare..

När jag var i USA så hade de en såndär vattenpipa med 3 slangar så att tre stycken kunde röka tobak samtidigt. en sådan använde vi till det när jag var där.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg då jag rökte vattenpipa, mina kompisar sa till mig att inte dra halsbloss. Man fick ändå en nikokick.

Bättre än cigaretter? Ungefär samma skit väl? :/

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
rök vattenpipa med cannabis, bra mycket hälsosammare.

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin