Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem

Kör XP. Jag avinstallerade innan jag installerde den nya versinen i samma mapp.

Men det konstiga är ju att det funkar att köra om jag startar manuelt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Kör XP. Jag avinstallerade innan jag installerde den nya versinen i samma mapp.

Men det konstiga är ju att det funkar att köra om jag startar manuelt.

Jag fick precis samma meddelande men löste det med att köra install.bat igen. Men det verkade inte fungera för dig?

Permalänk
Medlem

Jag har kört install.bat ett flertal gånger utan problem. Men får ändå samma medelande.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Jag har kört install.bat ett flertal gånger utan problem. Men får ändå samma medelande.

När du avinstallerade, startade du om datorn så att du fick bort smpd.exe också?
Det jag kan föreslå är nog bara att avinstallera igen, starta om och sen installera igen.
Hoppas att du får ordning på det!

Permalänk
Medlem

ja men då fungerar ju klienten då, bara att de är något strul vid uppstarten när klienten försöker komme igång

när du testar genvägen, klickar du på den själv eller startar du om datorn och kollar så den hoppar igång? om du startar datorn och väntar typ 5 minuter och klickar på genvägen funkar det då, eller är det genvägen som är själva huvudbekymret?

provat att göra en ny genväg med flaggor, borde iofs inte ha någon som helst betydelse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
När du avinstallerade, startade du om datorn så att du fick bort smpd.exe också?
Det jag kan föreslå är nog bara att avinstallera igen, starta om och sen installera igen.
Hoppas att du får ordning på det!

Har gjort det 3 gånger med omstart och allt.

Och él Mero. Genvägen funger utan problem om jag klickar på den själv. Det är om jag lägger den i autostartmappen som felet dyker upp. Kan just autostartmappen ha tappat min adminbehörighet? Kan kanske autostarten köra igång innan jag har loggat in (görs automatiskt med valet i Tweak UI)?

Permalänk

Varför inte instalera den som service?

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Och él Mero. Genvägen funger utan problem om jag klickar på den själv. Det är om jag lägger den i autostartmappen som felet dyker upp. Kan just autostartmappen ha tappat min adminbehörighet? Kan kanske autostarten köra igång innan jag har loggat in (görs automatiskt med valet i Tweak UI)?

funderade i de banorna, har sökt lite men enda lösningen änsålänge var att någon var tvungen att tillåta ändringen av exe-filen i sin brandvägg eftersom han hade installerat om ett program

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
Varför inte instalera den som service?

detta är ju en klart bättre lösning, om du vill ha övervakning så är det bara att införskaffa fahmon eller fahspy

Permalänk
Hedersmedlem

Ett annat anternativ är att göra en batch-fil som startar foldingen åt dig och lägga den i startup-mappen.

Detta kan du göra på följande sätt:

Startmenyn->Run...->cmd
Skriv "edit runfah.bat"
lägg in sökvägen till din klient och de flaggor du vill använda. t.ex:
C:\Program Files\Folding@Home Windows SMP Client V1.01\fah.exe -verbosity 9
Spara och avsluta programmet.

Nu kan du lägga din runfah.bat i startup-mappen

Permalänk
Medlem

Känner att jag har bättre övervakning om jag kör den i ett fönster + att det går lättare att stänga ner.

Edit1: Det verkar att ha nått med Tweak UI autoinloggningen att göra. Stänger jag av den och skriver lösenordet själv så fungerar det.

Edit2: Det fungerar inte om jag går via "Kör:control userpasswords2" heller. Det blir samma fel då.

Edit3: Skapade ett nytt adminkonto och körde det i stället... exakt samma fel ändå.

Permalänk

var det inte så att net2.0 behövde vara instalerat av samma konto som kör klienten?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Känner att jag har bättre övervakning om jag kör den i ett fönster + att det går lättare att stänga ner.

Edit1: Det verkar att ha nått med Tweak UI autoinloggningen att göra. Stänger jag av den och skriver lösenordet själv så fungerar det.

Edit2: Det fungerar inte om jag går via "Kör:control userpasswords2" heller. Det blir samma fel då.

Edit3: Skapade ett nytt adminkonto och körde det i stället... exakt samma fel ändå.

Testade du mitt förslag om .bat-filen?

Du kan behöva ha sökvägen inom "" om du har mellanslag. Jag är osäker på hur dom tolkas, men förmodligen är det så

Permalänk
Medlem

Jag provade batfil utan lycka. Behövs det inte nått mer än genväg, Typ "start" "run" etc? och ska man korta ner genvägen till 8 tecken? ...Men det är vad jag kan förmoda användarkontot som har strulat till sig, får se om jag installerar om datorn, när jag får ork till det.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Jag provade batfil utan lycka. Behövs det inte nått mer än genväg, Typ "start" "run" etc?

Nu har jag testkört den och den exakta koden i filen skall vara:

"C:\Program Files\Folding@Home Windows SMP Client V1.01\fah.exe" -verbosity 9

Om du nu har installerat din klient i C:\Program Files\Folding@Home Windows SMP Client V1.01 vilket är default.
Har man mellanslag i sin sökväg så ska hela sökvägen omfattas av "". Tänk dock på att eventuella flaggor ska stå utanför ""

Om du får samma bekymmer så prova med förslaget om .net 2.0

Permalänk
Medlem

Hur tar man bort den från att starta som tjänst?

Jag ställde in det i SMP konsolen att den skulle göra det men det fungerar inte utan bara segar ner uppstarten ca 10 sekunder. Men den börjar aldrig arbeta som sagt. Vad ska jag ta bort för att det ska försvinna?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Hur tar man bort den från att starta som tjänst?

Jag ställde in det i SMP konsolen att den skulle göra det men det fungerar inte utan bara segar ner uppstarten ca 10 sekunder. Men den börjar aldrig arbeta som sagt. Vad ska jag ta bort för att det ska försvinna?

Stanna processen fah.exe i aktivitetshanteraren
Starta klienten med flaggan -configonly
Ställ in att du inte vill starta den som service.
Starta klienten med de vanliga flaggorna t.ex -verbosity 9 -advmethods

Permalänk

eller så stänger man av den i "tjänster"

str8forthakill - men följde du instruktionerna ang. att ändra så tjänsten startas via användarkontot och inte som "system-tjänst"?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu har jag testkört den och den exakta koden i filen skall vara:

"C:\Program Files\Folding@Home Windows SMP Client V1.01\fah.exe" -verbosity 9

Om du nu har installerat din klient i C:\Program Files\Folding@Home Windows SMP Client V1.01 vilket är default.
Har man mellanslag i sin sökväg så ska hela sökvägen omfattas av "". Tänk dock på att eventuella flaggor ska stå utanför ""

Om du får samma bekymmer så prova med förslaget om .net 2.0

Jag gick tillbaks till gamla användarkontot... så .net är inte felet här. Har även gjort en reparation av .net 2.0 men utan förändring.

Batfilen funkade om man gjorde som du skrev med ". Men tyvärr fungerar den inget bättre än en vanlig genväg. Kommer upp samma felmedelande.
Så nu ska vi se om jag orkar ge mig in på att skapa ännu ett adminkonto och installera .net2.0 igen... men det känns som en återvändsgränd det med, jag har ju bara kört ett konto på den här datorn tidigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
eller så stänger man av den i "tjänster"

str8forthakill - men följde du instruktionerna ang. att ändra så tjänsten startas via användarkontot och inte som "system-tjänst"?

Nej :S , den är systemtjänst, och via config i konsolen gick det inte, men jag tog bort tjänstens registernycklar och stoppade den så det gick iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Nej :S , den är systemtjänst, och via config i konsolen gick det inte, men jag tog bort tjänstens registernycklar och stoppade den så det gick iaf.

Från SMP FAQ:
We do not officially support running the SMP client as a service, although people have found the following to work

* .NET 2.0 & Windows SMP Client must be installed from the same account with full administrator privileges.
* using the -configonly flag, say "yes" to services question & configure everything else as you normally would. Do not start the client yet.
* Open the services control pannel, go to the new FAH WinSMP service & open the properties and click the Log On tab. Select Log On As: This Account (instead of Local System Account), put the user name for the account under which .NET 2.0 and the SMP client were installed. Enter the password.
* Reboot. The SMP client will automatically start in service mode.

(detta gör att fax.exe startas under ditt användarnamn och inte som "lokalt system", visat som "system" i aktivitetshanteraren)

Visa signatur

Permalänk

Hej! Jag har bestämt mig för att börja folda för sweclockers dock har jag stött på ett problem med att installera SMP-klienten. När jag kör install.bat och ska skriva in lösen så går det inte. Jag kan inte skriva in det i fönstret

Någon som kan hjälpa?

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bazooka91
Hej! Jag har bestämt mig för att börja folda för sweclockers dock har jag stött på ett problem med att installera SMP-klienten. När jag kör install.bat och ska skriva in lösen så går det inte. Jag kan inte skriva in det i fönstret

Någon som kan hjälpa?

Det är "no feedback" just när man skriver sitt lösenord. Det innebär att det varken dyker upp tecken eller de klassiska stjärnorna (*).
Den registrerar alltså vad du skriver men ger ingen output för det.

Skriv in ditt lösenord och tryck <enter> sen skriver du det igen och trycker <enter>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bazooka91

gott, välkommen till laget! jag har uppdaterat smp-guiden mad hänvisning på ditt problem, det kan aldrig bli för mycket info ^^

Permalänk
Avstängd

Nån mer som foldar med ps3:an? i januari så gick det skit bra o folda men nu känns det som den har kommit av sig med foldandet, kanske nåt problem med servrarna.

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Nån mer som foldar med ps3:an? i januari så gick det skit bra o folda men nu känns det som den har kommit av sig med foldandet, kanske nåt problem med servrarna.

följer du inte nyheterna judge?

Permalänk
Medlem

Jag förlorade 2 dars 24/7 ps3 folding.. inte kul

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
följer du inte nyheterna judge?

fan det har jag missat helt! hoppas dom får ordning på skiten!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Kom på att jag kunde testa att köra min autostart (se de senaste inläggen från mig, med början här http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=806...) av SMP-klienten via "Schemalagda aktiviteter".

Så jag lade först in det så det skulle starta vid systemstart, men det gav samma felmedelande som tidigare.
Sen så ändrade jag det till att starta efter en minuts inaktivitet, och då startde det... och verkar fungera.

Det ser alltså ut att vara nått som inte hinner starta upp i tid innan fah hoppar igång... Går det att styra uppstarten av alla program så att "rätt" program startar först?

Och stjäl "Schemalagda aktiviteter" minne eller ställer till med något annat bekymmer, om jag fortsätter att köra så här tills vidare?

Permalänk
Medlem

sådär,
nu installerade jag foldingclienten på jobbdatorn, som ändå står på hela nätterna och väntar på att få saker kopierade till sig,
blir att dra in den till hemdatorn som även den står på hela nätterna

Visa signatur

Antec P180B | Cooltek 500W | C2D 6600@3200mhz | Scythe Infinity | 2gb DDR2 OCZ GOLD@800mhz(1:1) | Nvidia 8800GT

Permalänk
Citat:

Det är "no feedback" just när man skriver sitt lösenord. Det innebär att det varken dyker upp tecken eller de klassiska stjärnorna (*).
Den registrerar alltså vad du skriver men ger ingen output för det.

Skriv in ditt lösenord och tryck <enter> sen skriver du det igen och trycker <enter>

Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
gott, välkommen till laget! jag har uppdaterat smp-guiden mad hänvisning på ditt problem, det kan aldrig bli för mycket info ^^

Tackar tackar Antog att det var något dumt som jag aldrig skulle kunna lista ut själv

Ska påbörja foldandet snarast möjligt och sätta mina +40k GFLOPS av beräkningskraft i arbete

Hoppas också på en bättre GPU-klient så jag kan folda på mina två HD3870 så jag kommer upp i totalt mer än 1TFLOP

EDIT: Har stött på ett nytt problem. Efter att jag skrivit in lösen så säger den:

"Unable to connect to 'Aurora:8676', sock error: generic socket failure"

Vad kan detta bero på? Jag har följt Insanewithmybodys guide till hur man installerar SMP-klienten i Vista.

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'