Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Provade att göra en batch med fördröjning. Jag lyckades få till en fördröjning men fah vill göra en config i stället för att bara starta.

Så här ser den ut (30 sek fördröjning)
----------------------------------------
@echo off
PING 1.1.1.1 -n 1 -w 30000 >NUL
"C:\Program\Folding@Home Windows SMP Client V1.01\fah.exe" -local -advmethods -verbosity 9

----------------------------------------

Har du testat att confa den när den vill och isf, vill den confa igen nästa gång du startar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Har du testat att confa den när den vill och isf, vill den confa igen nästa gång du startar?

Jag får försöka passa in det när en WU precis har blivit klar. Men jag gjorde det och det, och det konstiga var att den började ladda hem nått efter configen trotts att jag var mitt i ett arbete. Jag slog igen det så snabbt som jag kunde, och det gick att furtsätta på den riktiga WUn.

Permalänk
Avstängd

Undrar om man får allt jobb reggat nu efter ca 2 veckor med strul med servrarna för ps3? annars kan man ju lika väl stänga av den ett tag!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Undrar om man får allt jobb reggat nu efter ca 2 veckor med strul med servrarna för ps3? annars kan man ju lika väl stänga av den ett tag!

Jag tycker inte att du ska stänga av den. PS3:an (iaf min) brukar inte stå långa stunder utan WU faktiskt. Du bidrar mer till projektet och laget om du låter den stå på, även om det kan dröja någon timme mellan jobben så tycker jag att det är värt det.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Jag tycker inte att du ska stänga av den. PS3:an (iaf min) brukar inte stå långa stunder utan WU faktiskt. Du bidrar mer till projektet och laget om du låter den stå på, även om det kan dröja någon timme mellan jobben så tycker jag att det är värt det.

Timme mellan jobben? knappast när min foldar laddar den upp o ladder ner nytt o kör vidare!

men har itne lyckats få några resultat på min folding även att min ps3:a foldat nu men hoppas dom får ordning på serven snart!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Nu när jag äntligen har en WU färdisg så laddas skiten inte upp..
Jag har provat reconfa utan http samt kört Qfix som jag läste nånstans, men det funkar inte endå.. så här står det vid -send all !

[17:28:04] Loaded queue successfully.
[17:28:04] Attempting to return result(s) to server...

[17:28:04] + Attempting to send results
[17:28:06] - Couldn't send HTTP request to server
[17:28:06] + Could not connect to Work Server (results)
[17:28:06] (171.64.65.64:8080)
[17:28:06] - Error: Could not transmit unit 03 (completed February 11) to work server.

[17:28:06] + Attempting to send results
[17:28:46] - Couldn't send HTTP request to server
[17:28:46] + Could not connect to Work Server (results)
[17:28:46] (171.64.122.76:8080)
[17:28:46] Could not transmit unit 03 to Collection server; keeping in queue.
[17:28:46] - Failed to send all units to server

Folding@Home Client Shutdown.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Timme mellan jobben? knappast när min foldar laddar den upp o ladder ner nytt o kör vidare!

men har itne lyckats få några resultat på min folding även att min ps3:a foldat nu men hoppas dom får ordning på serven snart!

Min verkar vara igång igen, var ett par dagar som den knappt fick in några poäng. Förhoppningsvis är det fixat nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

...problem...

låt oss prova något annat

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mejpel
Se där ja... tackar!

np, gich ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Defender
Nu när jag äntligen har en WU färdisg så laddas skiten inte upp..

server 171.64.65.64 tar inte emot något just nu, men prova att slänga in flaggan -send all när du ser att servern är ok igen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Predatorsb
Har just hakat på Folding med WinXP graphical client.
Har dragit upp i configen att den kan äta upp till ca 80%CPU, men den går aldrig över 40%.
Nån som har nån idé?

se här vad man hittar när man kollar igenom gamla inlägg, verkar inte som att du fick något svar på denna, kanske lite sent nu men du ska få en förklaring iaf

förmodligen var det så att hade en dual-core och eftersom du körde en klient (en grafisk klient foldar bara på en kärna) med 80% så innebar det i praktiken att du totalt på din dual-core foldade (100%/2)*80% = 40%

Permalänk
Medlem

men kan man inte få den att prova nån annan än dem 2 den försöker med hela tiden då ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

men kan man inte få den att prova nån annan än dem 2 den försöker med hela tiden då ?

just de servers din klient försöker kontakta har har hand om p2653 wu:s och det finns inget manuellt sätt att rikta klienten mot en viss server, enda sättet är -send flaggorna

Permalänk
Citat:

jag vet inget sätt att gröra det på, det kan ju dessutom vara lite svårt i deras ände att hålla koll på vilka uppgifter som har kommit tillbaka och inte om mer än en server som skall hållas uppdaterad med infon.

folda på i lugn och ro.... den provar skicka själv var 6:e timme

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

@defender:
jo det är sant att den provar var sjätte timme, men ser du att deadlinen (om du har koll på den) börjar närma sig så får du ge dig på ett sista försök med -send all flaggan istället för att vänta på det automatiska försöket, annars får du ju ingen poäng, dock brukar de få igång överbelastade/reparationsbelagda servers inom ett dygn

notera att server-problem ibland inträffar, men att du skulle få det på din första wu är lite smått olyckligt

Permalänk
Medlem

Se på fan, jag slutade folda aktivt för snart ett år sedan. Kollade till min sida idag och har tydligen 6 processorer aktiva senaste 50 dagarna, intressant Undra vart dom står nånstans...

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av redbull
Se på fan, jag slutade folda aktivt för snart ett år sedan. Kollade till min sida idag och har tydligen 6 processorer aktiva senaste 50 dagarna, intressant Undra vart dom står nånstans...

Haha! nån stackare tror att hon/han foldar åt sig själv!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Haha ja grattis eller vad man säger

Permalänk
Medlem
Citat:

...problem...

Ursprungligen inskrivet av él Mero
låt oss prova något annat

Tack! Ser bra ut än så länge. Gick till och med att lägga till flaggor/parametrar i programmet... Var ute efter nått sånt här program tidigare. Och försökte ladda hem just det här (men kanske äldre version) från någon downloadsida. Men fick virusvarning den gången. Får hoppas att den här versionen är ren nu... Tack än en gång...

Permalänk
Medlem
Citat:

isåfall nån som foldar under ditt namn..

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha! nån stackare tror att hon/han foldar åt sig själv!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Haha ja grattis eller vad man säger

Hehe, mja. Jag har haft närmare 40 processorer aktiva som mest Är nog snarare burkar jag glömt bort som står nånstans... Vetifan var dock.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Hehe, mja. Jag har haft närmare 40 processorer aktiva som mest Är nog snarare burkar jag glömt bort som står nånstans... Vetifan var dock.

har du många burkar? ta par bilder på din folding farm och lägg upp!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

har du många burkar? ta par bilder på din folding farm och lägg upp!

han vet ju inte vilka dem burkarna är verkar det som, det lär nog bli svårt att knäppa kort då

Permalänk
Medlem

trevliga grafer man får se efter nyheter

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
trevliga grafer man får se efter nyheter
*bild*

Du glömde poänggrafen
Nytt rekord igår på 185 793 poäng. Bra jobbat! \o/

Permalänk
Medlem

Var hittar ni de fina graferna?

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

Hjälp med SMP-klienten!

Har 4 maskiner (två Phenom, en X2 6400+ en Q6600)

Just nu får jag köra 2+ st konsoller på dual/quadcore.
Försöker jag köra SMP-klienten på ngn av maskinerna får jag FILE_IO_ERROR hela tiden, sen Core Shutdown.

Hur f*n får man smp att fungera?
Har gjort som det står i början men icke..

EDIT: Test med Vista och en C2D @ 2Ghz fungerade.
Konstigt.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack! Ser bra ut än så länge.

np, gott att det äntligen funkar som du vill ^^

Citat:

Du glömde poänggrafen

funderade först på om jag skulle ha med den, men pga poänglinjen inte hade en liknande konstant stigning som användarlinjerna så skippade jag den, ser bättre ut utan den om man inte har så noga koll på poängen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z0rk
Var hittar ni de fina graferna?

http://folding.extremeoverclocking.com/team_users.php?s=&t=37...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Försöker jag köra SMP-klienten på ngn av maskinerna får jag FILE_IO_ERROR hela tiden, sen Core Shutdown.

FILE_IO_ERROR är mest ett hårddiskrelaterat problem, så kolla att hårddiskarna är ok

det kan också inträffa om två konsol-klienter som arbetar på samma wu startas eller om du startar samma klient två ggr på en dual-core istället för två klienter samtidigt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Hjälp med SMP-klienten!

Har 4 maskiner (två Phenom, en X2 6400+ en Q6600)

Just nu får jag köra 2+ st konsoller på dual/quadcore.

Hur f*n får man smp att fungera?
Har gjort som det står i början men icke..

EDIT: Test med Vista och en C2D @ 2Ghz fungerade.
Konstigt.

använd linux, fungerar mycket bättre än windows

Permalänk
Medlem

Sådär, börjat folda på jobbet, hemma på PC'n och PS3'n!

Varför får man bra mycket mer poäng på pcn för två WU, än 8 WU på PS3:an?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbe_81
Varför får man bra mycket mer poäng på pcn för två WU, än 8 WU på PS3:an?

WUs är olika stora och tar olika lång tid att få färdigt
sen är det ävan skillnader mellan plattformerna och säkert även mellan OS.. och enorma skillnader även med samma OS mellan olika WU-typer

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
WUs är olika stora och tar olika lång tid att få färdigt
sen är det ävan skillnader mellan plattformerna och säkert även mellan OS.. och enorma skillnader även med samma OS mellan olika WU-typer

Okey, men kan man få PS3'an att ta WU's som ger mycket poäng? Försökte hitta under inställningar med utan resultat :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbe_81
Okey, men kan man få PS3'an att ta WU's som ger mycket poäng? Försökte hitta under inställningar med utan resultat :/

Du kan max få runt 900-1000 poäng i snitt per dygn. Advanced mode ger aningens mer än Standard, dock kortare deadlines.