Asus eee pc 701 - billig samt intressant!

Permalänk
Medlem

Ville bara tipsa om detta minnet som funkar perfa i EEE:n.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=80400

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

--

ni som köpt eee från staterna och vill ha en billig adapter plugg som passar, gå in på tradera och sök på "USA adapter" kostar 25:-

Permalänk
Medlem

Jag känner mig riktigt frestad av en eee-pc, men det är fortfarande en del frågor jag har.

Främst har det väl att göra med tangentbordet, är det möjligt att använda datorn fullgott för noteringar på tex föreläsningar mm? Isåfall är huvudtanken att kunna använda den för att skriva ner text löpande under föreläsningar osv.
Fungerar det bra eller är det ohållbart i längden?
Jag har normalstora/mindre händer och behöver inte titta på tangentbordet när jag väl skriver, om det kan vara till hjälp.

Annars så undrar jag mest om upplevelser av datorn som helhet, efter lite användade. Är det någonting man störs av direkt som är svårt att ändra på? (exempelvis upplösningen, vilken man förvisso kan leva med förmodar jag)

Räcker det till för normalt icke-krävande bruk?

Visa signatur

I am a shaman, magician
The sun is purple, 3D dimensions
I am for mental extensions.

Permalänk
Medlem

Här kommer bilderna jag lovade.

Först hur det ser ut på skrivbordet.

Sen en liten jämförelse med lillen på min XPS M1330.

Ös på nu!

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk

Hej!

Jag är ny användare, har dock läst igenom alla 45 sidor några gånger...
Hur som helst, jag är väldigt sugen på att köpa en EEE men har några frågor som jag hoppas få hjälp med.

1. Är det en dum ide att köpa från USA, moms och tull osv?
2. Har någon erfarenhet från att beställa från amerikanska expansys?
3. Om jag köper en amerikansk EEE vad behöver jag då för någon el omvandlare?
4. Inte alls hajk på att byta tangent språk, är det svårt att byta till svenska?, vill kunna skriva på den i skolan...

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Köp en från Tyskland, det är så mycket bättre.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

sitter och skriver pa min eee pa flygplatsen i bangkok.

stabil liten pryl det har!

fick dock det mindre/samre 4400mah-batteriet pa min :/

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

Inte så mycket EEE-fråga som XP-fråga, men faders Huawei E220 vill inte fungera på min EEE nu när jag nLitat det hela. Kan jag på något sätt lägga in modemstöd igen? Får felmeddelandet att någon linje i .inf-filen saknas. Weird....

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

hej! vad kostar denna skönhet? om man köper den? i sverige elelr auktion eller så? ingen kan ge en bra länk? för billigaste å bästa ,4gb verisionen inte den som inte går å surfa på eller vad det stod? en fråga, eftersom det inte finns svenskt tangentbord, hur gör man då? kan man fixa så man kan få in genom att trycka med musen på ngt ? man måste ju kunna ha ÅÄÖ rätt viktigt sugen på dena om inte för dyr , 2000 e jo iof bra

Permalänk
Medlem

OkeY, en kompis är i thailand nu, Är det värt att be henne köpa en där? och vad kostar den? (NON-Surf)

Visa signatur

Corsair 8GB / 80 GB Intel SSD + 2TB WD Lagring
AMD Phenom2 X4 940 3.0Ghz / ATI Radeon 5850 XFX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeuX
OkeY, en kompis är i thailand nu, Är det värt att be henne köpa en där? och vad kostar den? (NON-Surf)

En bekant köpte sin i ett köpcentrum vid namn BigC, strax utanför Phuket Town. Finns någon tråd om det på eeeuser.com, tydligen var denna affär en av de som rekomenderades då de var väldigt billiga. I svenska kronor kostade den ca 2400.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kdid
En bekant köpte sin i ett köpcentrum vid namn BigC, strax utanför Phuket Town. Finns någon tråd om det på eeeuser.com, tydligen var denna affär en av de som rekomenderades då de var väldigt billiga. I svenska kronor kostade den ca 2400.

Gött, ska bara kolla hur mkt penar jag har:D Ber nog henne köpa en:P

Visa signatur

Corsair 8GB / 80 GB Intel SSD + 2TB WD Lagring
AMD Phenom2 X4 940 3.0Ghz / ATI Radeon 5850 XFX

Permalänk
Medlem

vart ska man köpa?

okej, funderar nu på vart man ska köpa, från tyskland eller "redbarncomputers.com" , någon tipsade om den sidan och där det inte blev tullavgift och det tog tydligen 4 dagar, behövde man adapter isf? kan man köpa adapter i affär billigt i stockholm "dum fraga`, känns dumt å beställa ?

Permalänk
Medlem

Var ju någon som länkade på auktion på tradera..

"Amerikansk till svensk adapter" eller nåt sånt..

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Re: vart ska man köpa?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dawid
okej, funderar nu på vart man ska köpa, från tyskland eller "redbarncomputers.com" , någon tipsade om den sidan och där det inte blev tullavgift och det tog tydligen 4 dagar, behövde man adapter isf? kan man köpa adapter i affär billigt i stockholm "dum fraga`, känns dumt å beställa ?

Som tidigare nämnt finns det massor på tradera. Finns även på Kjell & Company mfl.

Permalänk
Medlem

ok tack, ska kanske beställa nu, få se :P, kan man tex som ja har nu en 500 gb extern hårdisk med tex filmer spela upp i datan direkt från extärna? eller klarar den inte de via usb eller hur e läget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeuX
Gött, ska bara kolla hur mkt penar jag har:D Ber nog henne köpa en:P

köpte min på pantip plaza i bangkok iförrgår. Är typ stans überstora elektronikvaruhus om jag förstod det rätt. riktigt jävla stort iaf. Varenda affär sålde iaf eeePC's för mellan 2000-2200kr, köpte min på en av de större av affärerna som kändes mer seriös. fick hjälp med VAT refund bl.a. (iofs bara 125kr eller nåt sånt, men iaf)

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

åhh jag vill ha en sån .. komemr den int till sverige ?=(

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbe84
åhh jag vill ha en sån .. komemr den int till sverige ?=(

Jo, inget datum fastställt ännu dock.
Dom flesta säger att det är bäst att beställa från tyskland annars

Permalänk
Medlem

okej ,,, men att det alltid ska ta sån tid o få grejerna ti sverige

Permalänk
Medlem

Har en polare som drar till usa snart, L.A för att vara exakt. Är det någon som vet i vilka affärer man kan köpa den, så jag kan säga vart han skall gå?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bruticus
Har en polare som drar till usa snart, L.A för att vara exakt. Är det någon som vet i vilka affärer man kan köpa den, så jag kan säga vart han skall gå?

Bestbuy, samt mer eller mindre de större kedjorna samt återförsäljare av Asus-prylar, har dem. 4G går för $399 vilket med dagens dollarkurs är strax över 2400 kr.

Tänk dock på risk för strafftull, samt att man behöver adapter för laddaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kdid
Bestbuy, samt mer eller mindre de större kedjorna samt återförsäljare av Asus-prylar, har dem. 4G går för $399 vilket med dagens dollarkurs är strax över 2400 kr.

Tänk dock på risk för strafftull, samt att man behöver adapter för laddaren.

hur kan man åka på strafftull ? hur ska dom veta att man köpt den i usa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-dr3am
hur kan man åka på strafftull ? hur ska dom veta att man köpt den i usa?

Kanske därför att avsändaren bor i USA och det är stämplat "USA" över hela paketet ? Avsändaren måste skriva sin adress ifall paketet måste skickas tillbaka...

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Kanske därför att avsändaren bor i USA och det är stämplat "USA" över hela paketet ? Avsändaren måste skriva sin adress ifall paketet måste skickas tillbaka...

Ja, men nu skulle polaren åka dit och köpa med sig en.

I tullen på flygplatserna så kan man råka ut för att de tycker att man köpt varorna i det andra landet och då får man betala. Så, han ska ju dumpa originalförpackningar osv.

Permalänk

Jag minns inte exakt, men när jag var i singapore senast hade jag för mig att man får ha med sig elektronik för ett begränsat värde innan man måste tulla. men är produkten använd (läs kartongen öppnad) är den begangad och räknas därmed inte? Är inte helt hundra dock då det var säkert 5-6 år sen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Så, han ska ju dumpa originalförpackningar osv.

Oj.. Det var SÅ jag tänkte... Villade bort mig med ebay

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Nu i affär, ej leveransklar! http://www.microhard.se/product.asp?id=2416

Visa signatur

i5 760, Gigabyte GTX 460 1GB, Intel SSD 330 120GB, W7-32

Permalänk

Funderar på att köpa en 900 om den hinner komma till juni/juli i USA. Finns det några eventuella nackdelar med detta? Tangentbord och nätadapter?

Läste något om klisterlapp till tangentbordet för att få å-ä-ö, vart hittar man sånna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raketmaskinen
Funderar på att köpa en 900 om den hinner komma till juni/juli i USA. Finns det några eventuella nackdelar med detta? Tangentbord och nätadapter?

Läste något om klisterlapp till tangentbordet för att få å-ä-ö, vart hittar man sånna?

900 kommer vara bra mycket dyrare. Juni/juli är ett preliminärt lanseringsdatum, finns inget konkret ännu.

Nätadaptern för 700-serien fungerar i 110-230V, så allt du behöver är en liten mellanadapter (sök på USA adapter på tradera, finns på Kjell & Co, Clas Ohlson mfl också).

De som "moddat" sina tangentbord har bara fixat små dymo-klisterlappar (sådana som skrivs ut från en liten handburen etikettskrivare) och satt på tangentbordet.