Begagnad Qtek 8310, ska man slå till?

Permalänk
Medlem

Begagnad Qtek 8310, ska man slå till?

Har möjlighet att köpa en begagna Qtek 8310 för 800kr, är det prisvärt?
Det märks ju att den är använd, lite repor och så, men är den värd 800kr? Lite snabba för och nackdeler vore skitbra.. börjar jobba 6 imorrn, och skall ev. köpa en av en kille på jobbet.. sista arbetsdagen för mig med så snabba puckar är det som gäller.

Han bytte själv bort sin k800 mot denna, och nu saknar han den och tänker ev. köpa en ny k810, aja lite vidsidan om..

Men men lite snabba synpunkter och ideér vore tacksamt..

VH/Kicken

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Kameran är Keff, och det är lite dåligt mikrofonljud i luren. Men det hörs bra vad andra säger, ljudet i hörlurar är mycket bra särskilt med TCPMP som kan höja förtsärkningen så det blir rejält tryck i lurarna(mycket mer tryck än SE). Mottagningen är bra, och batteri-tiden är rätt så ok, det kostar att ha tjänster igång.

Det roligaste är förstås Windows Mobile 5, med alla tredjeparts-program som går att köra. Dels Office Mobile förstås, men framförallt Mobipocket för att läsa e-böcker, Mobile Notepad för att redigera alla typer av textfiler, TCPMP såklart - klarar ogg, FLAC, mp4, divx mm, Skype, Pocket MSN, Total Commander, SCalc, Push-mail och Outlook-synkronisering som fungerar med Office 2007 och Vista. Emulatorer för alla gamla spelkonsoler finns. Mm, mm.

Skärmen är också grymt bra. Väldigt skarp.

Kort sagt: SE är bättre telefon-lur, Qtek är bättre hacker-toy och mediaspelare.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Kameran är Keff, och det är lite dåligt mikrofonljud i luren. Men det hörs bra vad andra säger, ljudet i hörlurar är mycket bra särskilt med TCPMP som kan höja förtsärkningen så det blir rejält tryck i lurarna(mycket mer tryck än SE). Mottagningen är bra, och batteri-tiden är rätt så ok, det kostar att ha tjänster igång.

Det roligaste är förstås Windows Mobile 5, med alla tredjeparts-program som går att köra. Dels Office Mobile förstås, men framförallt Mobipocket för att läsa e-böcker, Mobile Notepad för att redigera alla typer av textfiler, TCPMP såklart - klarar ogg, FLAC, mp4, divx mm, Skype, Pocket MSN, Total Commander, SCalc, Push-mail och Outlook-synkronisering som fungerar med Office 2007 och Vista. Emulatorer för alla gamla spelkonsoler finns. Mm, mm.

Skärmen är också grymt bra. Väldigt skarp.

Kort sagt: SE är bättre telefon-lur, Qtek är bättre hacker-toy och mediaspelare.

Man tackar för ett snabbt och bra inlägg.. egentligen så blir det en tillsvidare telefon för mig då min SE k700i är helt på sluttampen.. tänkte först köpa nån billig typ Ericsson T65 tills vidare.. men 800kr, skulle du slått till?

Vilka tjänster kostar det att ha igång? Mp3 har jag så egentligen behöver jag inte det heller, men alltid bra att ha tillgänligt.. Kommer nog inte hålla på med allt lull-lull som finns, men visst var det WLAN i den? b-standarden? Keff = Kass? Har den några barnsjukdommar? Glapp joystick?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Hållbarheten är ok även om chassiet känns lite mer tillyxat i designen än SE/Nokia(Samsung är på en annan planet i fin finish), WLAN finns som sagt(b), men framförallt EDGE vilket gör att Opera-mini/MSN och Gmail bla. går hyfsat snabbt när man inte har täckning för Wlan.

800Kr hade jag slagit till på, för funktionalitetens skull. Den kan ju i vissa avseenden mer än en SE P1.

Att ha Wlan, MSN eller Bluetotth tex på gör att batteriet går åt fortare.

Men den har rätt kraftfullt batteri, det har större kapacitet än tex N95s batteri.

Man bör ha senaste firmware för att EDGE ska fungera korrekt. Sen kan man bla hacka den för att få a2d(stereo i bluetooth-headset). Man måste även hacka litet för att kunna installera alla program man vill, men det är lätt fixat.

Gillar man inte att trixa och fixa ska man nog undvika den mobilen

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Hållbarheten är ok även om chassiet känns lite mer tillyxat i designen än SE/Nokia(Samsung är på en annan planet i fin finish), WLAN finns som sagt(b), men framförallt EDGE vilket gör att Opera-mini/MSN och Gmail bla. går hyfsat snabbt när man inte har täckning för Wlan.

800Kr hade jag slagit till på, för funktionalitetens skull. Den kan ju i vissa avseenden mer än en SE P1.

Att ha Wlan, MSN eller Bluetotth tex på gör att batteriet går åt fortare.

Men den har rätt kraftfullt batteri, det har större kapacitet än tex N95s batteri.

Man bör ha senaste firmware för att EDGE ska fungera korrekt. Sen kan man bla hacka den för att få a2d(stereo i bluetooth-headset). Man måste även hacka litet för att kunna installera alla program man vill, men det är lätt fixat.

Gillar man inte att trixa och fixa ska man nog undvika den mobilen

Prutade ner den till 700kr, skalet är ganska slitet går det att byta ut?

Vars fixar man senaste FW? Den har ju en MSN client inlagd, försökte få någon karhet från Telia butiken i stan men dom hade ju typ ingen koll, dom har ju någon drive på sing egen klient, gäller det inte den inbyggda i Qtecen? Jag har Telia Vänner, hon sa att all surfning utfrån mobilen som inte går via deras portal kostar 20kr/MB, blir det dyrt då att surfa med MSN?

Hur kan man kolla vilken version av Windows Mobile man har? Vars hittar jag sparade SMS på SIM-kortet? Har ingen manual så behöver hjälp.. :/

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Du kan säkert köpa någon form av dataavtal till ditt abonnemang. Det blir alltid billigare än att betala per megabyte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Du kan säkert köpa någon form av dataavtal till ditt abonnemang. Det blir alltid billigare än att betala per megabyte.

Okej.. apropå internet så kommer jag inte in där, inte heller mms kan jag ta emot, provade med "surf" till 4466, men gick inte att ta emot, surfade in på telia.se och laddade hem en .cab-fil som man la över och som telefon skulle installeran, men då säger den att jag inte har tillräckligt med behörighet?! Aww, operativsystem i telefoner, huvva Hur gör jag nu då? Kan jag glömma MMS och MSN, Internet? :/

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Här får du svar på alla dina frågor,

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=285

angående cab-filen så går telefonen att låsa upp med ett enkelt registerhack. Jag har gjort det, alla Telias tjänster fungerar perfekt för mig. Liksom att installera vilka program som helst.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||