Permalänk
Medlem

Seg vid uppstart. Startar ej ibland.

Har ett dator problem med min datorn, när jag startar den ibland så kommer den ditt där det är en "pil" som går framåt, en blå pil.. Men Ibland kan den hålla på flera minuter (2-4minuter).. Men när den inte gör så kanske det bara tar 30sekunder.. Ibland så kommer jag inte ens fram till XP och kan bara gå till felsäkertläge.. Har fått formatera flera gånger för det felet.

Har kollat om det är glapp i någon kabel men det är det ej..
Har testat orginal Xp Home. Har även testat professional och Home på pirat skiva.. Nån skiva som heter "WINDOWS AIO XP SP2 RESCUE DVD 2006 SWE V.6" nåt s0ånt heter den..

Har kollat om det är nån hårddisks fel och ramminne fel, men har inte hittat nåt fel där...

Har detta:
400w
1024mb
XFX Geforce 6800gs
MSI K8N NEO4-f
Maxtor DiamondMax 300gb sata
AMD Athlon 3700+

Dator är 1½ år gammal..

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Medlem

Disken som mår dåligt? Testa installera på en annan disk, vad som helst, t.ex en 30-gig IDE eller nåt.

Om något program som installeras efter varje ominstall innehåller skräpkod, då återkommer ju felet oavsett hur många gånger man formaterar om. Testa därför att endast installera -minimalt- antal program och dra ner senaste versionen av varje program direkt från källan, inte från p2p, torrents eller liknande. Undvik piratkopierade program. Undvik program som innehåller bundles. Installera det skarpaste antivirus som går få tag på. Jag föreslår kaspersky, det finns i 30-dagars trial och är extremt bra på att hitta sånt som andra antivirusprogram missar.

Visa signatur

.