För sent för wow ?!

Permalänk
Medlem

För sent för wow ?!

Tjenare

Som rubriken säger, är det för sent att börja spela wow nu? Eftersom det finns en så massa expansions och så,så det kanske är svårt att komma in i spelet så här sent + att det börjar komma en massa nya andra MMORPGs som kanske också är intressanta? Har kollat runt lite vad som finns nu, och WoW lockar definitivt allra mest. Det jag gillar med wow är:

*Grafiken, älskar den inte för high-tech, lite smågulliga och färglada grafiken, tycker inte det finns något annat spel som har sådan underbar grafik
*Raids/Events, jag har visserligen bara spelat F2P innan, men jag har aldrig spelat något spel med så mycket man gör i grupper, FlyFF skulle väl vara närmast då med Giant-Hunt & CW men, mja, inte riktigt samma sak
*Den gigantiska världen
*Communityn

Detta är väl det jag gillar mest med WoW. Som ni ser är det inte SÅ höga krav, så om ni har något annat spel som innehåller det här, eller liknande får ni gärna rekomendera det. Har kollat på Warhammer men, det kommer ju inte förräns 2008. Måste tillägga, det måste gå att köpa game cards via CDON eller Game eller spelbutiken, är bara 17 så har inget kreditkort och paranoida föräldrar ^^

Tackar i förväg
Jocke !

Visa signatur

[Intel Dual Core E6750 @ 3.6ghz][OCZ Gold 3GB] [PNY Geforce 8800GTX 768mb] [Gigabyte P35-DS4 iP35 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket775 ATX ][Corsair HX Series Modular Power Supply 520W][Samsung HD160HJ] [Thermaltake Watercooling System] [Windows Vista Ultimate x64]

Permalänk

det är då verkligen inte försent att börja spela wow, gällande expansionen kan du köpa den efterhand när du kommer till level 58 och outland blir aktuellt.

men du måste vara medveten om att wow tar tid, ibland lite mycket tid
vilket inte alltid uppskattas av dina kompisar/familj men det är ändå riktigt kul.

ge det ett försök, finns ju trials att hämta hem ifall du inte redan gjort det om du nu är osäker

Permalänk
Medlem

Kommer vara väldigt ensamt innan du kommer ut till Outlands, visst en del folk som spelar upp en ny gubbe men dom är lätt räknade. Jag har testat i möjligen alla mmos som är ute på markanaden nu och inget kommer upp i wow i klass, finns mängder och göra och mer kommer snart med en ny expansion.

Finns 10dagar trial på dera hemsida, bara att spela på och ifall du gillar det kan du fortsätta på ditt trail account och även köpa speletet online från deras sida. Ifall du har vänner som spelar då låt dom "invitera" dig till ett 10dagars trial för ifall du forsätter spela får dom en månads gratis spelande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bootcha
Kommer vara väldigt ensamt innan du kommer ut till Outlands, visst en del folk som spelar upp en ny gubbe men dom är lätt räknade. Jag har testat i möjligen alla mmos som är ute på markanaden nu och inget kommer upp i wow i klass, finns mängder och göra och mer kommer snart med en ny expansion.

Ha!

mängder att göra? vad menar du då förutom att levla - döda mobs, questa - döda mobs/hämta lite skit på marken, grinda - döda mobs, skilla proffession - döda mobs/farma, pvpa - döda riktiga spelare typ samma som att döda mobs förutom att man måste trycka på rätt knapp.

testa trail innan du köper det.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga det är nästan tvärt om, wow blir större för varje dag som går, och om du ser till att ha en level 70 som du gillar och kan innan wrath of the lich king (nästa expansion) så kommer allt "nollställas" och du är ikapp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan-Dan1el

men du måste vara medveten om att wow tar tid, ibland lite mycket tid
vilket inte alltid uppskattas av dina kompisar/familj men det är ändå riktigt kul.

Haha, jo jag vet det, men jag har spelat en hel del MMO's innan, och både FlyFF, CS, Cabal, Pristontale och de flesta andra MMO's är ju beroandeframkallande, wow är kanske lite värre men jag anser mig ha så pass mkt självkontroll att jag vet vad som är bra för mig.

Har ni något annat att rekomendera då, förutom wow? Kollat en hel del på Guild-Wars, men shit, jag gillar inte det att man bara träffar andra folk i " Safe-Zones". Verkar fett tråkigt ju.

Visa signatur

[Intel Dual Core E6750 @ 3.6ghz][OCZ Gold 3GB] [PNY Geforce 8800GTX 768mb] [Gigabyte P35-DS4 iP35 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket775 ATX ][Corsair HX Series Modular Power Supply 520W][Samsung HD160HJ] [Thermaltake Watercooling System] [Windows Vista Ultimate x64]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Ha!

mängder att göra? vad menar du då förutom att levla - döda mobs, questa - döda mobs/hämta lite skit på marken, grinda - döda mobs, skilla proffession - döda mobs/farma, pvpa - döda riktiga spelare typ samma som att döda mobs förutom att man måste trycka på rätt knapp.

testa trail innan du köper det.

Ha!

Vad mer vill du göra? Varför måste folk hacka på wow jämt, är det bara för att ni inte tycker spelet är kul eller så vi alla andra ochså tycka så?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Ha!

Vad mer vill du göra? Varför måste folk hacka på wow jämt, är det bara för att ni inte tycker spelet är kul eller så vi alla andra ochså tycka så?

jag hackar ej på wow, tycker bara att det är fel att säga att det finns mängder att göra, för det gör det inte, allt bygger på samma sak. Tycker det är ett roligt spel har dock slutat nu då jag personligen tycker det är galet enformigt.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Wow är verkligen inte dött. Jag är inne på min tredje karaktär och har precis blivit inbjuden till en guild där dessa gubbar är deras första någonsin. Dock är pvp inget du bör satsa på innan 60+ eftersom det är ytterst få som s.k pvp:ar och det finns gott om twinks.

Go for it! skulle jag säga.

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk

Håller med ingemansson, och senaste året har det inte hänt ett skit i wow "det kmr en ny instance med nya drops..
när du är 70 så går spelet helt o hållet ut på att ENBART förnya ditt gear..
och då finns de jö lite olika sätt att göra de, men seriöst pvp och instance/pve är väll dom ända?
tycker iaf det blev galet uttjatat efter 1 st level 60 och 2x70 :P.. längre än så har jag aldrig spelet ngt spel förutom d2..(på tal om enformigt)
det jag saknar med wow är att om du kan spela så är du lika duktig som den bästa på wow, förutom att han har lagt ner mkt mer tid än dig..
innan du är 70 kan du klassen, hur du pvp:a, när du är 70 är den bara den med bäst gear som vinner. (vissa raser är bättre mot vissa)
hoppas du förstår va jag vill säga, kan va väldigt luddig, men sjukt trött och orkar inte läsa igenom de.
// vänta på warhammer så får du iaf ett nytt mmorpg

Visa signatur

Huvv´e dumt får kroppen lida

Permalänk
Medlem

Re: För sent för wow ?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Puckoo
*Grafiken, älskar den inte för high-tech, lite smågulliga och färglada grafiken, tycker inte det finns något annat spel som har sådan underbar grafik
*Raids/Events, jag har visserligen bara spelat F2P innan, men jag har aldrig spelat något spel med så mycket man gör i grupper, FlyFF skulle väl vara närmast då med Giant-Hunt & CW men, mja, inte riktigt samma sak
*Den gigantiska världen
*Communityn

*Grafiken, enda jag inte gnäller om Snyggt och kräver inte så mycket.
*Raids/Events, Det finns praktiskt taget inga randomevents eller noninstanced events. Enda som finns är seasonal events, och de är samma år. Så jag har varit med om samma sak i 3 år nu. Börjar bli tråkigt med samma sak på alla hjärtans dag, jul, halloween etc. Raids är inte kul alls med tbh. Efter en tid är det bara samma sak om och om igen. Alltför mycket trash (i TBC) och bossfights är bara variatoner av tidigare möten.
*Den gigantiska världen, som egentligen är ganska liten och enformig.
*Communityn, som består av 13 åriga 1337 kids, om man inte spelar på RP server, där communityn består av drama queens och 13 åriga 1337 kids som rollat fel.

Själv har jag spelat wow i nästan 3 år. Alltför länge, men det finns inte mycket till alternativ. Senaste 3 månaderna har jag bara spelat för att jag saknar min guild.

Men som sagt så finns det inte många bra MMO:n idag. De flesta går ut på en jävla massa grindande. Om jag vore du skulle jag nog börja med WoW i alla fall. Spelet kostar ju ändå bara 190 kr idag. Testa det, och kom fram till att det inte är något för dig runt tiden då WAR kommer ut

@Clairvoyant: Inte alls. WoW kräver skills. Inte snabbhet eller precision som ett average FPS, men ändå skills på sitt sätt. Man måste vara skärpt, uthållig, planerande och bra minne. Speciellt gäller det high end raids (Vashj och uppåt).

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Sötast

Jag skulle nog Rekommendera Tabula Rasa, MMO3PS.

Spelar betan just nu och det släpps 18oktober. Riktigt nice mmo ^^

Permalänk
Medlem

Även om det inte är ett Fantasy MMORPG, så är det endå värt ett tips:

Eve-Online

Det är ett spel som aldrig slutar växa, och det är inne på sitt fjärde år.
Själv spelat i 4 år, och har en hel del kvar att utforska när det gäller aktiviteter man kan pyssla med. Det är också ett spel som du inte "kan komma in försent i" eftersom det fortfarande strömmar in nya spelare samt att man kan utan något problem ha hjälp av nybörjare även om man själv spelat väldigt länge.

Tack för mig!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

@Clairvoyant: Inte alls. WoW kräver skills. Inte snabbhet eller precision som ett average FPS, men ändå skills på sitt sätt. Man måste vara skärpt, uthållig, planerande och bra minne. Speciellt gäller det high end raids (Vashj och uppåt).
dom skillsen kan man skaffa genom ett antäckningsblock, thottbot (grinding guid/raid guider) o kaffe..
du måste jö va mer skärpt i de flästa andra spel, har man en bra raid leader behöver man jö faktiskt inte tänka så mycket alls själv.
pvp visste kan va knepigt att komma igång, men efter 3-4 timmar behärskar du ändå en klass som du inte spelat tidigare hyffsat (inte perfekt) men till räckligt för att ditt gear ska avgöra vem som vinner.. eller gear o tillfälligheter.

Visa signatur

Huvv´e dumt får kroppen lida

Permalänk
Medlem

Gigantisk värld? Hmmm, jag vet inte vad jag ska säga om det ärligt talat.

När jag först klev in i azeroth så var det... WOW... fan vad coolt!! Och det tar ju aldrig någonsin slut!

Och så är det ju faktiskt upp till lvl 60, det finns hur många platser som helst att besöka. En del faller man för direkt (dun morogh, loch modan, feralas, winterspring, the plaguelands, westfall, darkshire, redridge och stranglethorn vale för mig), andra avskyr man (blasted lands, felwood *kräkas*, darkshore, ashenvale, desolace, silithus och de där bergen som horde kommer till runt 20... ja... boring ).

Visst, ibland tröttnar man, men ibland är det bara för jävla kul.

Tyvärr dippade outlands rätt rejält tycker jag. Instancerna är roliga, men outlands är rätt mjäkigt överlag. Jag gillade stillheten i Nagrand, flummigheten i Zangarmarsh och skogarna i terokkar, men resten? Njae...

Raidställena är ingen höjdare om jag ska vara ärlig. Det känns som att deras gamla raiddesigners fick sparken och de tog in nya som måste lära sig på nytt hur man gör. Bossarna är för det mesta rätt underhållande, men det är alldeles för mycket omotiverad trash.

Nej, nu börjar jag klaga igen Vafan, ge det ett försök, levla upp en gubbe till 50+ och se om du tycker det är kul. Varför 50+? Tja, för upp till 40 brukar det gå rätt fort, sen dippar det fram till 52 nånstans, har man väl tagit sig förbi det så är det bara att köra på. Men ta dig tid när du gör det. Stressa inte igenom levlarna. Fan, det tog mig 22 dagars speltid att dinga 60 på min main. Det är nästan ett halvår i den takten jag spelade då. En alt tog det 6 dagars speltid på Men då hade jag ju redan sett det mesta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clairvoyant
@Clairvoyant: Inte alls. WoW kräver skills. Inte snabbhet eller precision som ett average FPS, men ändå skills på sitt sätt. Man måste vara skärpt, uthållig, planerande och bra minne. Speciellt gäller det high end raids (Vashj och uppåt).
dom skillsen kan man skaffa genom ett antäckningsblock, thottbot (grinding guid/raid guider) o kaffe..
du måste jö va mer skärpt i de flästa andra spel, har man en bra raid leader behöver man jö faktiskt inte tänka så mycket alls själv.
pvp visste kan va knepigt att komma igång, men efter 3-4 timmar behärskar du ändå en klass som du inte spelat tidigare hyffsat (inte perfekt) men till räckligt för att ditt gear ska avgöra vem som vinner.. eller gear o tillfälligheter.

WOW har aldrig och kommer aldrig att kräva skills.

PVE handlar allt om att man ska lära sig vad bossen gör och trycka på en knapp för att undvika detta.

Egentligen, att spela mot datorn oavsett spel har aldrig handlat om skill, datorn har ingen riktig intelligens o kan inte lära sig av sina misstag.

PVP:n i wow handlar bara om vilken class som spöar vilken class eller vilket gear som spöar vilket gear.

Jag har spelat wow och jag körde bara PVP, men insåg ganska snart att mitt team alltid vann mot vissa matchups, och man kunde se på motståndarens gear om man skulle få spö eller inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clairvoyant
@Clairvoyant: Inte alls. WoW kräver skills. Inte snabbhet eller precision som ett average FPS, men ändå skills på sitt sätt. Man måste vara skärpt, uthållig, planerande och bra minne. Speciellt gäller det high end raids (Vashj och uppåt).
dom skillsen kan man skaffa genom ett antäckningsblock, thottbot (grinding guid/raid guider) o kaffe..
du måste jö va mer skärpt i de flästa andra spel, har man en bra raid leader behöver man jö faktiskt inte tänka så mycket alls själv.
pvp visste kan va knepigt att komma igång, men efter 3-4 timmar behärskar du ändå en klass som du inte spelat tidigare hyffsat (inte perfekt) men till räckligt för att ditt gear ska avgöra vem som vinner.. eller gear o tillfälligheter.

Testa ta med en bra tank eller healer till TK eller högre och jämför med en dålig. Jag har raidat med både top of the line spelare, bra casuals och de värsta som finns Inte allt på hög nivå då, men det märks en klar skillnad

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Även om det inte är ett Fantasy MMORPG, så är det endå värt ett tips:

Eve-Online

Det är ett spel som aldrig slutar växa, och det är inne på sitt fjärde år.
Själv spelat i 4 år, och har en hel del kvar att utforska när det gäller aktiviteter man kan pyssla med. Det är också ett spel som du inte "kan komma in försent i" eftersom det fortfarande strömmar in nya spelare samt att man kan utan något problem ha hjälp av nybörjare även om man själv spelat väldigt länge.

Tack för mig!

EVE har allt jag avskyr med spel, rymdskepp etc. Har aldrig varit fascinerad av sådant, och kommer definitivt inte testa det. Dessutom är det inte det minsta likt wow på ngn nivå så..

Känns som alla tycker att wow är sådär, men eftersom det inte finns ngt annat bra spelar dom det i väntan på andra spel, har jag rätt? Isf håller jag mig nog till CS och spelar WAR när det kommer (:

Visa signatur

[Intel Dual Core E6750 @ 3.6ghz][OCZ Gold 3GB] [PNY Geforce 8800GTX 768mb] [Gigabyte P35-DS4 iP35 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket775 ATX ][Corsair HX Series Modular Power Supply 520W][Samsung HD160HJ] [Thermaltake Watercooling System] [Windows Vista Ultimate x64]

Permalänk

så länge du har ett gäng att spela med så är wow hur kul som helst, och skit i folk som säger att spelet inte behöver skill för vem fan bryr sig så länge spelet är kul? testa trial versionen är mitt och tydligen flera andras råd

Permalänk
Medlem

den här tråden kommer bli 2-3 sidor av två läger där ena sidan säger att wow är skoj och den andra sidan kommer basha spelet och säga att det är enformigt och skittråkigt för dom har slutat spela.

Prova trial. Lovar dig att du kommer fastna

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Underbart spel. Jag undrade samma sak för några månader sedan, nu har jag en lvl 66 tauren druid och älskar WoW Fast jag har tagit en liten break nu sedan en vecka tillbaka. Ska flytta snart och har mkt att göra. Sen blir det en rush till 70

Som tidigare nämnts blir det en ganska ensam resa till outlands, men det är lika bra det, kul att spela solo tycker jag. Gör som så att om du börjar lira, kör på en PvP realm. Finns inget roligare än att se en gnome mage skjuta fireballs etc. på en fiende och bli ägd av en i katt-form

Permalänk
Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Puckoo
EVE har allt jag avskyr med spel, rymdskepp etc. Har aldrig varit fascinerad av sådant, och kommer definitivt inte testa det. Dessutom är det inte det minsta likt wow på ngn nivå så..

Känns som alla tycker att wow är sådär, men eftersom det inte finns ngt annat bra spelar dom det i väntan på andra spel, har jag rätt? Isf håller jag mig nog till CS och spelar WAR när det kommer (:

Synd att du känner så, annars så är det verkligen ett spel med gigantisk värld och mycket stora pvp-strider och annat som du efterfrågade.

Förutom Eve så har jag tyvärr inget att rekommendera som faller in på dina önskemål.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Aldrig för sent att börja. Finns massor av folk som börjar om/börjar för första gången hela tiden!

Kör på!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Synd att du känner så, annars så är det verkligen ett spel med gigantisk värld och mycket stora pvp-strider och annat som du efterfrågade.

Förutom Eve så har jag tyvärr inget att rekommendera som faller in på dina önskemål.

Eve är underbart, enda MMO med lite djup.
Annars ser är det jävligt tunt på MMO, finns ju WoW men det handlar bara om att sitta 12 timmar om dagen för att grinda gear

Age of Conan kommer ju nästa år.. det kanske är nått?

Permalänk
Medlem

Som sagt , det finns ingen anledning att INTE testa WoW, bara köra en 10-dagars trial. Men du kommer fastna sen är det adjö med det sociala livet, iaf ett par månader

Permalänk

World of Warcraft är värt att spela om du gillar PvE content. Det är inte försent att börja spela nu i och med tBC eftersom att alla dungeon och raidsaker på lvl 60 är bortglömda, så man stegar rakt in i expansionen på lvl 58.

Som någon tidigare nämnt kan det bli lite tomt innan outland och jag skulle råda dig att hitta en kompis att börja spela med.

Permalänk
Medlem

*Grafiken
Riktigt mysig grafik, inga fel alls på den, vissa miljöer som t.ex Ashenvale är riktigt skoj att springa igenom.

*Raids/Events
Det är skoj att raida de första gångerna, men sen när man gjort samma sak om och om igen så blir det bara segt. Det nya honor systemet är dock bra, man kan köpa riktigt bra gear även fast man inte vill raida.

*Den gigantiska världen
Visst wow världen är riktigt stor, många platser att åka till men på level 70 dör det lite. Känns som alla lvl 70s håller till i outland eller Stormwind/Ironforge, inte kul att vara ensam i sin level på de gamla ställena.

*Communityn
Forumdelen är nästan helt körd, för mycket idioter som "troll:ar", klankar ner på andra, klagar osv. Sen är det rätt mycket elitism att folk skrattar åt de som inte kan allt utantill.

Jag har förövrigt slutat

Permalänk
Medlem

Börjar du spela på en server med som är full lär du inte alls vara själv på några ställen t.ex outlands brukar finnas någon runt dig rätt ofta var du än är.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Har börjat spela igen för 3:e gången, är lvl 19 nu och långt ifrån nöjd med spelet.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::