8800GT finns nu på lager i butik X!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knoxz
Står inget om att kortet med stock kylning är Sparkles kort. Bara det passiva kortet som testas som är Sparkles enl vad jag kan se..

Testet är gjort 29:e November, fanns den nya 75mm stock kylaren då? om inte så bör juh resultatet vara annorlunda nu...

sant:)

BFG GeForce 8800GT OC 625MHz finns inne på DB

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=BFG88GT-5...

200kr extra kostar det för 25MHz mer i central klockhastighet :):) jämfört med sparkle jag köpte.

Visa signatur

Intel C2D E6750 @

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Friamannen
Grattis, och absolut prisvärt. Det tuffa med Acceleron är ju att den klarar att kyla kortet passivt utan dedikerad kylning, tänker själv skaffa ett P182-chassi nu i veckorna och bara köra passivt på CPU och GPU med några 120mm. 200spänn för en sådan proffsig kylare kommern nog dröja innan man får se igen.

Ett Antec P182 borde med sin utmärkta ventilation kunna kyla både cpu och gpu, i alla fall med vettiga kylare.

Själv har jag ett Lian Li PC6070B SE, med 2st 120mm Adda @ 600 rpm, och dessutom en 120mm Nexus på en Scythe Ninja till cpu. Det skulle förmodligen räcka för att köra S1:an passiv, men kan vara värt en extra 120mm Nexus på 7 volt när jag ska överklocka kortet en aning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hårdnackad
jag beställde mit kort också i november från db. ett asus 8800gt top. jag fick inte heller något. fick bara att det var uppskjutet till den 30:e. besvikelsen är stor hos mig med.

Jag väntar också på ett asus 8800gt top som jag beställde i november, äre värt å vänta tills den 30:e för denna feta modell?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anthrakz
Jag väntar också på ett asus 8800gt top som jag beställde i november, äre värt å vänta tills den 30:e för denna feta modell?

Nej.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Friamannen
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=168200

Inte så mycket bättre kylning, men enligt text mer kylning/dB än tidigare. Inte lyckats hitta några rena ljudmätningar dock. Men som sagt, större fläkt med lägre RPM = tystare och mindre vinande ljud.

"För övrigt levereras alla 8800GT med den större kylaren idag (om dem följer referens), fastän bilderna kanske inte är uppdaterade.
Så slipper vi höra den frågan varannan timma, okej?"

Om du läst tråden du länkat till så skulle du se att inte alla GT skeppas med en ny kylning. Så att folk fortfarande frågar om det kanske inte är så konstigt ?

Från samma tråd :

"That's because Nvidia didn't change the cooler.

Different cards have different OEM's and even more so for the coolers that go on them. Nvidia is only responsible for what you see on the cards released very early; the "reference" cards. What happens after that, whether for performance, reduced noise, reduced cost, etc. is up to the OEM."

Permalänk
Medlem

komplett har 16 st Gainward 8800GT....är det nåt att satsa på?

Visa signatur

GIgabyte GA-M57SLI-S4 | AMD Athlon 64 X2 6000+ 3,0 Ghz | Gainward 8800GT 512mb | Corsair DDR2 XMS2 2048mb 800mhz | Antec Sonata III | Antec Earthwatts 500W | 120 gb hdd| 26" LCD-skärm

Permalänk
Medlem

i lager == Sparkle GeForce 8800GT Cool-Pipe 3 512MB DDR3

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SP-8800GT...

"Jag väntar också på ett asus 8800gt top som jag beställde i november, äre värt å vänta tills den 30:e för denna feta modell?"

Nej det är redan så svårt att få tag i GT kort så mitt råd köp det du hittar dirr

"komplett har 16 st Gainward 8800GT....är det nåt att satsa på?"

dom lär inte vara kvar så länge svar på din fråga Ja

Visa signatur

Intel C2D E6750 @

Permalänk
Medlem

Hehe....nu har man beställt från komplett...tydligen har andra oxå gjort det eftersom det bara finns 13 8800gt kvar på komplett....skynda skynda om du vill ha ett....

Visa signatur

GIgabyte GA-M57SLI-S4 | AMD Athlon 64 X2 6000+ 3,0 Ghz | Gainward 8800GT 512mb | Corsair DDR2 XMS2 2048mb 800mhz | Antec Sonata III | Antec Earthwatts 500W | 120 gb hdd| 26" LCD-skärm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X-Edge
Om du läst tråden du länkat till så skulle du se att inte alla GT skeppas med en ny kylning. Så att folk fortfarande frågar om det kanske inte är så konstigt ?

Du har helt rätt, vilket jag fick bekräftelse på i denna tråd
http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=53420 .

Blir mest irriterad på att det är alldeles för mycket OT i denna tråd, diskussioner skenar iväg (snack om peltiers tidigare wtf?) som inte har med trådens topic att göra:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjHypnoz
Alla 8800GT är slut i Sverige!

Då behövs en tråd där vi som ännu inte fått tag i kortet kan hjälpa varandra att hitta butiker där korten finns på lager!

Även närliggande "Preliminärt datum" är givetvis intressant

OBS !!! Undvik Off Topic i denna tråd !!!

Om man nu undrar huruvida kortet man köpt kommer ha en ny kylare så är det ju för fasen bara att googla på märket, går förmodligen snabbare än att vänta på en gissning från random sweclockare också.

Så för att inte göra ett helt irrelevant OT-inlägg så får jag bifoga en länk då:
http://www.overclockers.se/ItemInfo?itemId=94502955&itemName=...

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

Tjenare sweclockers.

Beställde ett asus 8800 gt top från datorbutiken i slutet av september, hoppades att jag skulle få det den 10:e efter alla uppskjutningar dem gjort... men icke 30:e nu. Nu har jag blivit less på att vänta och beställde ett Gainward 8800 gt från komplett. Frågan är, är det någon jättestor skillnad mellan korten?

Permalänk
Medlem

Har ett Club3D 8800GT ligger på posten om någon vill hämta det, jag bor i Katrineholm. PMa. Kanske skulle skrivit att det kostar 2245:_ att hämta.

Permalänk
Medlem

Gainward 8800GT tog just slut på Komplett, jag tror att jag fick det sista.

Dock mina vänner, misströsta ej! Det finns som sagt ett flertal kort fortfarande i lager på t.ex.:

NetShop 2095kr: http://www.netshop.se/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=9527...
ONOFF 2390kr: http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/54367?opendocum...

Finns fler också, handlar bara om hur mycket man vill betala

Mvh/Pär

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk

Club3D:orna börjar ryka på netshop ser jag: http://www.netshop.se/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=9479...

Tycker folk att FOX+ aka Foxconn låter opålitligt tro?

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

Gainward 8800GT 512MB finns i lager på komplett ( 100+ enheter) http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343813

Visa signatur

Fractal Design Define R5 l Intel i7 5820k l Gigabyte X99-UD3 l MSI RX 480 8gb l EVGA G2 850W l Crucial Sport 8gb ddr4 l WDC Black 3tb + WDC Black 1TB + WDC Red 1TB + Intel 530 SSD 120gb l Cooler Master Hyper 212 EVO l Dell U2515H l Asus MG248Q freesync l Windows 10 64-bit

Permalänk

vilket kort är bra nog att klocka till 700+ med dess orignalkylning? ge gärna tips på vilket kort, och för att komma on-topic igen, VAR köper man detta.

annars väntar jag vidare på mitt asus top kort. för de pengarna är det svårslaget. räkna på vad det kostar att köpa kort för 2300kr plus köpa kylning och klocka själv..

rolig tråd annars:
-köp vilket 8800gt kort som helst, för de är svåra att få tag i.

-är det värt att vänta på asus 8800gt top?
-nej.. köp ett dyare, sämre kort istället. så får du det direkt.
man kan ju alltid köpa ny kylare och lite annat som gör det extra prisvärt.
rolig läsning om inte annat.

Permalänk
Medlem

Om man ska byta kylare till en zalman vf900 eller vf700 och om man vill ha ett 8800GT, varför köper man inte då ett Gigabyte 8800GT med zalmankylare istället då? Finna det någon nackdel med det kortet jämfört med orginalutförendet?
Skillnaden som jag har förstått är att Gigabyte kör med sina egna Ultra Durable voltregulatorer som inte behöver kylas alls. Om man ska klocka ordentligt, spelar det ändå ingen roll vilket kort man köper? Själv tycker jag att det verkar att detta Gigabytekort med zalmankylare blir bäst då. Ni som köper nytt kort, sätter ni dit en ny kylare eller kör ni med orginalkylaren?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Om man ska byta kylare till en zalman vf900 eller vf700 och om man vill ha ett 8800GT, varför köper man inte då ett Gigabyte 8800GT med zalmankylare istället då? Finna det någon nackdel med det kortet jämfört med orginalutförendet?
Skillnaden som jag har förstått är att Gigabyte kör med sina egna Ultra Durable voltregulatorer som inte behöver kylas alls. Om man ska klocka ordentligt, spelar det ändå ingen roll vilket kort man köper? Själv tycker jag att det verkar att detta Gigabytekort med zalmankylare blir bäst då. Ni som köper nytt kort, sätter ni dit en ny kylare eller kör ni med orginalkylaren?

Jag hade detta kort på beställning på Datorbutiken.com just för att det var bäst enl mig med en bra fläkt och att voltregulatorerna verkade vara kalla utan kylflänsar på det. Enligt den test jag läst på det så överklockade det inte enl förväntningarna och slogs av andra tillverkares kort.

Fick dock lov att avbeställa det då det fått ny leveransdatum 11 februari och så länge vill jag inte vänta... Därför valde jag ett Sparkle 8800GT fr Inet istället då det fanns i lager igår. Skulle absolut hellre velat ha Gigabytekortet men jag tänke inte vänta ytterligare 1 månad på det, jag kan juh faktiskt byta kylare på Sparkle kortet sedan om jag nödvändigtvis skall ha en annan kylare än standard...

Skall inte byta kylaren i första taget om det inte är så att de låter för mycket, är välldigt ljudkänslig och vill ha det tyst.. skall sitta i en mediedator/HTPC i vardagsrummet som dock är i ett vanligt towerchassi (Antec Solo) för tillfället

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

Gigabyte med "Zalman" har problem med kylningen av minnena, finns många trådar om detta på nätet...

Funkar däremot med "nya" heltäckande kylaren, t.ex dom flesta Leadtek går att köra i 700+/1000+ MEN man måste öka upp hastighetan på fläkten manuellt i t.ex n-tune... står bara på 25% standard..!!! ökar till 100% vid 100 grader!!!!

Ännu bättre är att modda biosen och ha ett 2D läge med 600/900/30% fläkt och ett 3D läge med 700+/1000+/100% fläkt... och ställa in "slowdown temp" och "shutdown temp" till "vettiga värden...

R.

Visa signatur

AMD X2-6400+@3.4Ghz|Gigabyte 8800Gt@ 700/1715/950|2Gb Corsair DDR2 800Mhz Cl4|AsusM2A-WM Hdmi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ricky_SE
Gigabyte med "Zalman" har problem med kylningen av minnena, finns många trådar om detta på nätet...

Funkar däremot med "nya" heltäckande kylaren, t.ex dom flesta Leadtek går att köra i 700+/1000+ MEN man måste öka upp hastighetan på fläkten manuellt i t.ex n-tune... står bara på 25% standard..!!! ökar till 100% vid 100 grader!!!!

Ännu bättre är att modda biosen och ha ett 2D läge med 600/900/30% fläkt och ett 3D läge med 700+/1000+/100% fläkt... och ställa in "slowdown temp" och "shutdown temp" till "vettiga värden...

R.

Varför jag undrar är för att jag ska vattenkyla med gpu-block. Jag tänkte sätta dit kylflänsar på minnena och om man nu slipper bry sig om voltregulatorerna så tänkte jag att zalmanmodellen som gigabyte har skulle vara en enkel lösning. För då slipper man ju greja kylflänsar till voltregulatorerna. Men om kortet är sämre på än de andra 8800GT-korten så vill man ju inte ha det. Det var ju inte lätt det här. Det verkar ju ändå som att det är svårt att veta vilket kort som blir bäst att välja. Det kanske blir ett 8800GTS ändå, hmmmmm. Eller ska man vänta in något annat kort kanske. Jag köper ju inte ett 9800 GX2 i alla fall. Hur skulle ni ha gjort?

Jag har ett Gigabyte 8800GT med Zalman vf700 på g på datorbutiken jag också men leveransen har även för mig blivit framflyttad, till 11 februari. Kanske man ska beställa ett med referenskylaren ändå...hmmmmm. Ja åter igen. Hur skulle ni ha gjort? Jag ska ju vattenkyla mitt kort.

Såg nu att ASUS har ett 8800GT med 1GB minne för 2378kr på billigaste stället nu. Hmmmm......kanske det här är ett alternativ.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=262838

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Du länkade till ett Gigabyte 8800GTS Ett kort som verkar riktigt bra f.ö.!

Mvh/Pär

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knoxz
skall sitta i en mediedator/HTPC i vardagsrummet

Varför sätter man ett 8800GT i en HTPC?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Varför sätter man ett 8800GT i en HTPC?

För att detta är min "riktiga" dator som jag ställt i vardagsrummet vid TVn och som jag gör allt med: spelar, surfar,
chattar, ser på HD film och spelar musik (kopplad optiskt till 5.1 reciever) osv osv.
Den används som HTPC (HomeTheaterPersonalComputer) men det betyder inte att den har ett riktigt HTPC chassi
och att den bara är för media uppspelning... Det handlar om datorn i sign...Vill spela på min 42" LCD..
Och eftersom 8800GT stödjer och avkodar h.264, VC-1, WMV osv så passar den juh ypperligt i en HTPC..

Vill och planerar att bygga en "riktig" HTPC en vacker dag men har inte råd nu så min vanliga burk får sköta jobbet för tillfället..

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knoxz
För att detta är min "riktiga" dator som jag ställt i vardagsrummet vid TVn och som jag gör allt med: spelar, surfar,
chattar, ser på HD film och spelar musik (kopplad optiskt till 5.1 reciever) osv osv.
Den används som HTPC (HomeTheaterPersonalComputer) men det betyder inte att den har ett riktigt HTPC chassi
och att den bara är för media uppspelning... Det handlar om datorn i sign...Vill spela på min 42" LCD..
Och eftersom 8800GT stödjer och avkodar h.264, VC-1, WMV osv så passar den juh ypperligt i en HTPC..

Vill och planerar att bygga en "riktig" HTPC en vacker dag men har inte råd nu så min vanliga burk får sköta jobbet för tillfället..

Jojo, det kan jag gå med på.

Men det finns folk som sätter det i renodlade HTPCs, trodde du var en sån

Men ska man ha ett kort bara för avkodningen av liknande saker, kan man köpa ett kort för under tusenlappen som klarar samma sak typ lika bra.

Permalänk
Medlem

Jag hade mailkontakt med www.inet.se här i veckan och fick följande besked om 8800GT:

"Med lite tur landar det nästa vecka en större sändning Leadtek 8800GT (cirka 100st kort) och dom är inte bokade ännu."

Mvh
Erik
Inet.se

Priset just nu på Leadtek 8800GT på inet ligger på från 2 019kr.
http://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/nvidia-geforce...
Kanske kan detta vara något?

Mvh/Pär

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perperub
Du länkade till ett Gigabyte 8800GTS Ett kort som verkar riktigt bra f.ö.!

Mvh/Pär

Så fixat
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=262838

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

får hoppas mitt leadtek med zalman landar oxå beställt 18 dec 07
boven i dramat är förstås nvidia

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perperub
Jag hade mailkontakt med www.inet.se här i veckan och fick följande besked om 8800GT:

"Med lite tur landar det nästa vecka en större sändning Leadtek 8800GT (cirka 100st kort) och dom är inte bokade ännu."

Mvh
Erik
Inet.se

Priset just nu på Leadtek 8800GT på inet ligger på från 2 019kr.
http://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/nvidia-geforce...
Kanske kan detta vara något?

Mvh/Pär

Billigt, ska inskaffa ny bruk här i veckan har dock vart ifrån dator världen ett tag nu, hur stor är skillanden på 8800GT / GTS / GTX kanske läste fel men fanns GS ochså? Vad är skillnaden på dessa hade tänk skaffa medium kortet i modelen men det finns 100 att välja bland!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Billigt, ska inskaffa ny bruk här i veckan har dock vart ifrån dator världen ett tag nu, hur stor är skillanden på 8800GT / GTS / GTX kanske läste fel men fanns GS ochså? Vad är skillnaden på dessa hade tänk skaffa medium kortet i modelen men det finns 100 att välja bland!

GS är lite sämre än GT
GT är lite sämre än (nya) GTS
GTX är äldre.

Ett 8800GT eller GTS (512MB, inte 320 el. 640MB) är det du ska ha.
Eller ett 8800GS om GT/GTS känns för dyra.

Tror du blir nöjd i vilket fall

Permalänk
Medlem

finns ett antal 8800gt på media markt i norrköping, asus versionen med 512mb...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boken
finns ett antal 8800gt på media markt i norrköping, asus versionen med 512mb...

tack för tipset. hur mycket kostar dom??

Visa signatur

Macbook - Intel Core 2 Duo 2.4ghz