ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nypifisel
EDIT:
Vart har ni fått tag på spelet föresten?

http://armedassault2.gamesplanet.com/armed-assault-ii-spiel-p...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av marteN_larsson
Är det bara jag som tycker det där ser rätt skräpigt ut? Vad har du för dator?

Enligt hans profil har han detta:
"Gigabyte MA78G-DS3H AMD 780G | AMD Phenom X4 Quad-Core 9650 2.3 Ghz |
Corsair XMS2 CM2X3500-5400C4 | Gigabyte Radeon HD4650 1 GB DDR3"

Om man kör de mesta på normal och fillrate på 67%=renderas i 67% av den satta upplösningen, så får du väl räkna ut vilket resultat det blir.

Permalänk
Medlem

TACK pelle!123 för länken du gav mig tidigare fick äntligen igång sli och det dubbla min fps springer jag runt i skogen med min squad ca 45-50 fps öppna områden 60+ tack åter igen:D

Visa signatur

Intel Core i7-12700KF | Asus TUF GAMING Z690-PLUS D4 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200MHz | ASUS TUF GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB | Corsair MP600 Core M.2 - 2TB| Corsair RM850 | Corsair 4000D / Tempered Glass | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS920+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Moderkort: Gigabyte MA78G-DS3H AMD 780G
CPU: AMD Phenom X4 Quad-Core 9650 2.3 Ghz
Minne: Corsair XMS2 CM2X3500-5400C4 (3,5 GB i Windows XP. 4 GB i Windows 7)
Grafikkort: Gigabyte Radeon HD4650 1 GB DDR3

Det vill du inte veta vart jag har fått tag på mitt xD Pelle!123 sa på förra sidan eller nått i denna tråd, vart han hade fått tag i sitt exemplar. Bara o leta [/B]

Köp ett kraftfullare grafikkort så kommer det flyta fin fint (om du vill ha högre inställningar vill säga)

Haha jasså jo då förstår jag =D

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Det vill du inte veta vart jag har fått tag på mitt xD Pelle!123 sa på förra sidan eller nått i denna tråd, vart han hade fått tag i sitt exemplar. Bara o leta

Du vet vad FADE är för nåt va?

Permalänk

Undrar om det blir gnistor om man skjuter på t.ex. plåt.
Alla snackar ju om hur realistiskt spelet är.. så om det inte blir några gnistor när man skjuter på plåt, då är det nog verkligen en hardcore simulator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Undrar om det blir gnistor om man skjuter på t.ex. plåt.
Alla snackar ju om hur realistiskt spelet är.. så om det inte blir några gnistor när man skjuter på plåt, då är det nog verkligen en hardcore simulator.

Det blir inga gnistor om du skjuter på plåt i verkligheten. Du kollar för mycket film.

Permalänk
Medlem

Det finns iaf olika effekter beroende på vad man träffar i ArmA2, metall, mark, vatten, buskar, träd och glas. Samt passande ljud.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av albizona
TACK pelle!123 för länken du gav mig tidigare fick äntligen igång sli och det dubbla min fps springer jag runt i skogen med min squad ca 45-50 fps öppna områden 60+ tack åter igen:D

Skönt att du fick till det och bra att veta att SLIn fungerar i ArmA2.

Permalänk
Medlem

Ladda ner den tyska version "japp lagligt" tog ner en english patch från tpb är inte 100% säker om det var like lagligt. Men det var då en patch och tyska är inte mitt starka ämne. Trackir5 problem tyvär!

HD: http://www.youtube.com/watch?v=0IB5oPcU4Ms&fmt=22

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Ladda ner den tyska version "japp lagligt" tog ner en english patch från tpb är inte 100% säker om det var like lagligt. Men det var då en patch och tyska är inte mitt starka ämne. Trackir5 problem tyvär!

HD: http://www.youtube.com/watch?v=0IB5oPcU4Ms&fmt=22

0IB5oPcU4Ms

Jävla mongo upplösningen:P Men grymt som fan

Äckligt bra ljud det kom ifrån snipern.

Permalänk
Medlem

Spelet är huvudvärks framkallande som bara den, måste vara dom snygga motion blur sakerna när man springer osv. Grymt snyggt iallafall.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Det blir inga gnistor om du skjuter på plåt i verkligheten. Du kollar för mycket film.

Uhm ja, därför sa jag: "det är verkligen en hardcore simulator om det inte blir några gnistor när man skjuter på t.ex. plåt."
Jag sa aldrig att det blir gnistor i verkligheten..

Sen så tror jag att fordon exploderar i ARMA II om man skjuter på dem med handeldvapen, i verkligheten exploderar dem inte =/

Permalänk

Går det att spela på den här datorn?

Edit: Haha, såg att jag hade en väldigt gammal signatur. Har inte hållit till på sweclockers på bra länge. En slöare core 2 duo, 3gb minne och ett x1950 pro 256MB.

Så frågan är om man kan förvänta sig att få spela

Permalänk
Geeks
SweClockers

Är ARMA II lika buggigt som ettan eller vågar man slå till redan nu?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Går det att spela på den här datorn?

Jag tror inte det. Tror inte du får nog bra fps för att kunna njuta av spelet.
Bästa vore nog att donera datorn till antikrundan och köpa dig en ny budget pc.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Jag tror inte det. Tror inte du får nog bra fps för att kunna njuta av spelet.
Bästa vore nog att donera datorn till antikrundan och köpa dig en ny budget pc.

Och då svarar du på Editen och inte på min signatur? Upptäckte nämligen att signaturen var innan jag besökte antikrundan första gången

Citerar mitt eget tillägg:
"Edit: Haha, såg att jag hade en väldigt gammal signatur. Har inte hållit till på sweclockers på bra länge. En slöare core 2 duo, 3gb minne och ett x1950 pro 256MB.

Så frågan är om man kan förvänta sig att få spela"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Och då svarar du på Editen och inte på min signatur? Upptäckte nämligen att signaturen var innan jag besökte antikrundan första gången

Citerar mitt eget tillägg:
"Edit: Haha, såg att jag hade en väldigt gammal signatur. Har inte hållit till på sweclockers på bra länge. En slöare core 2 duo, 3gb minne och ett x1950 pro 256MB.

Så frågan är om man kan förvänta sig att få spela"

CPU och minne ska inte vara några större problem. Tror du kan spela spelet på lägre upplösning på kanske medel med några inställningar på low.
Har en kompis som sitter på betydligt äldre burk än dig med liknande grafikkort och han spelar dagens spel på lägsta med helt duglig fps.

Om spelet inte flyter på riktigt bra kanske du kan investera i ett 4770/4850 eller liknande budgetkort.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
CPU och minne ska inte vara några större problem. Tror du kan spela spelet på lägre upplösning på kanske medel med några inställningar på low.
Har en kompis som sitter på betydligt äldre burk än dig med liknande grafikkort och han spelar dagens spel på lägsta med helt duglig fps.

Om spelet inte flyter på riktigt bra kanske du kan investera i ett 4770/4850 eller liknande budgetkort.

Ja det var min tanke när jag köpte spektaklet. Att ett nyare grafikkort skulle förlänga livet lite. Men då provar jag så fort det släpps. Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D

Njae, det tycker jag inte. Tycker de har lyckats denna gång, men jag har iofs typ endast hållt mig till editorn.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D

Har inte noterat något fel än, men även jag sitter mest i editorn. Men även den är underbar nu med fler factioner osv riktigt nice.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Har inte noterat något fel än, men även jag sitter mest i editorn. Men även den är underbar nu med fler factioner osv riktigt nice.

Du kör med tre skärmar? Ser jävligt häftigt ut när man har nästan hela synfältet som man brukar ha, det är ju så spel ska upplevas egentligen.

Vad har du för FPS ungefär?

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk

Förstår inte folk som sitter och håller på med editorn hela tiden.
Om jag känner mig själv så kommer jag knappt att röra editorn..

Dessutom gillar jag inte mods för då blir alla spelare spridda i tusentals olika servrar.. istället för att lite fler spelare samlas i lite färre servrar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Du kör med tre skärmar? Ser jävligt häftigt ut när man har nästan hela synfältet som man brukar ha, det är ju så spel ska upplevas egentligen.

Med den datorn så lär han ha minst 60

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Med den datorn så lär han ha minst 60

60? lol? nä snarare runt 20.

"But even more important is the low performance: Even on overclcoked highest-end hardware (Core i7; 12 GiByte RAM and a GTX 285 with 2 GiByte VRAM) ArmA 2 becomes a slide show (less than 15 fps) running at 1,280 x 1,024 pixels with very high details. You have to go to low or medium details and have to activate Pixel Doubling (which is ugly) to get playable framerates. Given the performance you shouldn't even think about Anti Aliasing, but the Real Virtuality Engine doesn't support it, as well as any SLI or Crossfire modes, anyway."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
60? lol? nä snarare runt 20.

"But even more important is the low performance: Even on overclcoked highest-end hardware (Core i7; 12 GiByte RAM and a GTX 285 with 2 GiByte VRAM) ArmA 2 becomes a slide show (less than 15 fps) running at 1,280 x 1,024 pixels with very high details. You have to go to low or medium details and have to activate Pixel Doubling (which is ugly) to get playable framerates. Given the performance you shouldn't even think about Anti Aliasing, but the Real Virtuality Engine doesn't support it, as well as any SLI or Crossfire modes, anyway."

Ta inte upp den där sidan igen dom vet inte vad dom håller på med.

Första testet kör dom 1280x1024 och har fillraten på 150% detta gör att spelet renderas i 1920x1536 och inställningarna på normal.

I andra testet kör dom 1280x1024 och har fillraten på 200% vilket gör att spelet renderas i 2560x2048 och inställningarna på high.

Dom säger också att SLI och crossfire inte fungerar men det är flera som har rapporterat att det visst fungerar, dom nämner att fillraten är som standard på 200% vilket är helt fel.
Att spelmotorn inte stödjer AA är också fel, det är bara att BIS har valt att inte låta det fungerar nu, och sen klagar dom på att det inte finns AA när dom har satt fillraten på 150/200% vilket gör att det ser i princip likadant ut som att ha AA igång.

Dom har alltså ingen aning om vad dom sysslar med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
http://armedassault2.gamesplanet.com/armed-assault-ii-spiel-p...

Enligt hans profil har han detta:
"Gigabyte MA78G-DS3H AMD 780G | AMD Phenom X4 Quad-Core 9650 2.3 Ghz |
Corsair XMS2 CM2X3500-5400C4 | Gigabyte Radeon HD4650 1 GB DDR3"

Om man kör de mesta på normal och fillrate på 67%=renderas i 67% av den satta upplösningen, så får du väl räkna ut vilket resultat det blir.

Är spelet enbart på tyska eller??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av masa69
Är spelet enbart på tyska eller??

All text är på tyska, resten(ljud) är på engelska/ryska/tjeckiska beroende på vilken "faction" karaktärerna tillhör. Det finns en mod att ladda ner så texten också blir på engelska.

Permalänk
Medlem

Vad är det fillrate gör?? har inte fattat det

tycker dom borde fixat så att när man är i backar med en tank och vrider tornet så att kanonen kommer mot baken att den inte går in och igenom tanken ^^

och så tycker jag att fingrar och händer när de håller i vapen ser åt helvete

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hojte

Renderar spelet i högre eller lägre upplösning än den valda beroende på om man går högre eller lägre än 100%. HUD, karta och menyer renderas i den valda upplösningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ligger runt 20-30 har även testat 1920x1080 men det är stortsett ingen skillnad, har antagligen med spelet att göra.

Sitter och lirar kampanjen och har inte stött på någon bugg än, men man får otroligt mycket val man kan göra! Otroligt roligt och gör det mycket mindre linjärt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hojte

tycker dom borde fixat så att när man är i backar med en tank och vrider tornet så att kanonen kommer mot baken att den inte går in och igenom tanken ^^

och så tycker jag att fingrar och händer när de håller i vapen ser åt helvete

Fillrate är antalet pixlar som grafikkortet kan rendera per sekund.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fillrate

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Renderar spelet i högre eller lägre upplösning än den valda beroende på om man går högre eller lägre än 100%. HUD, karta och menyer renderas i den valda upplösningen.

???

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W