ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Arma 2 är lika modd vänligt som Arma 1. Så du har inget att oroa dig för

Jo men vad är mod vänligt?
Lätt att lägga till en mod folder, officiella verktyg både för enhetsmodellering med 3DSMAX/Blender export (tex) och kartediting eller kör man med haxxortools gjorda av communityn?

Som sagt så har jag inte rört Arma (eller dess community) utöver att försöka köra demot som inte fungerade särskilt bra.

Permalänk
Medlem

spelat det nu lite, men säger bara va i helvete

har iofs bara spelat lite dvs första när man är på båten och leker runt och det jag märker är att:

man skjuter bättre från höften än om man "aiming down the sight"
hagelgeväret vid lerduvorna så ser man att man inte håller i det bra, utan handen går typ in i vapnet
och man kan fan inte ens träffa en jävla lerduva xD

Permalänk
Medlem

Att du inte kan träffa beror troligen på din bristande skjutteknik (ingen framförhållning) och inget annat

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

det är inte som i vissa andra spel där kulorna har obegränsad hastighet utan om man försöker träffa nåt med ett krypskyttegevär på 1 km avstånd så blir det fördröjning innan kulan når fram?

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk
Medlem

Klart det är fördröjning, det är Arma vi snackar om

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Det är en soldatsimulator, så ja, kulans hastighet påverkar. Fanns redan i Operation Flashpoint, det är inget de tagit bort!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering från Placebo angående BIS forumet:

Citat:

6. Posted by Placebo 2009-06-01 08:21

Not sure where the 265 number is from

More like 500 on the forums and no idea how many on the websites, yes the servers should be able to handle that many but better to find and fix the issue now than when it's time for the 505 release

-------------------------------------------------------------------
7. Posted by Placebo 2009-06-01 12:18

So we've arranged a dedicated quad core server for the forums, DB is being migrated and we hope to have them online in 12-48 hours

http://www.armaholic.com/page.php?id=5763&comments=1

Permalänk
Avstängd

I steam news så kom det upp att man kan köpa och preloada arma 2 redan nu. För att kunna spela sedan när det släpps. 48 €

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

det kostar ju 39 från deras hemsida utan steam drm eller 32.50 från play.com för den boxade versionen

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk
Medlem

Detta klippet är klart sevärt,massa explosioner minsann

AI går loss på varandra..

http://www.youtube.com/watch?v=55qsRvhRz6w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arthas
Detta klippet är klart sevärt,massa explosioner minsann

AI går loss på varandra..

http://www.youtube.com/watch?v=55qsRvhRz6w

Nice, men jag förstår inte varför man kan zooma sådär mycket utan kikare eller nånting, det är nästan som om han har ett inbyggt teleskop i ögonen.
Är det kanske en terminator soldat? Eller möjligen robocop.
Tror knappast att man kan zooma sådär med ögonen i verkligheten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
I steam news så kom det upp att man kan köpa och preloada arma 2 redan nu. För att kunna spela sedan när det släpps. 48 €

Här är en länk till ArmA2 på steam. Där står det att det släpps den 30e juni.
http://store.steampowered.com/app/33900/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Här är en länk till ArmA2 på steam. Där står det att det släpps den 30e juni.
http://store.steampowered.com/app/33900/

YES! ArmA finns ju på Steam, men det går inte att köpa det, men nu vet jag att ArmA 2 finns att köpa på Steam Wiie!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
YES! ArmA finns ju på Steam, men det går inte att köpa det, men nu vet jag att ArmA 2 finns att köpa på Steam Wiie!

ArmA fanns på steam genom Atari som endast var den nordamerikanska utgivaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

ArmA fanns på steam genom Atari som endast var den nordamerikanska utgivaren.

Fett jävla dåligt >< Tur att uppföljaren är tillgänglig till alla då.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk

Säga vad man vill, men efter dom senaste filmerna som dykt upp så blir jag f*n så sugen på ArmA2! Största felet för mig med ArmA har varit att det inte funkat det senaste halvåret eller så sedan jag skaffade 8GB RAM (i kombination med Vista X64 och ATI-gfx.)

Synkkä, som vi säger i Finland, så har det just nyligen kommit en beta-patch som fixat det (efter mycket om och men, förra patchen skulle fixat det också men icke.) och nu har man ju inte orkat veva igång det längre, med så lite tid kvar till 2an.

Att köpa från Steam eller icke, det är frågan. Troligtvis blir det från Steam, fastän det blir dyrare, bara för att det är ett ack så f*ns mycket bättre leveranssätt. Men! Är det inte annars release 19 juni för icke-Steam (och tysklands) varianter? Nåväl, midsommar kommer ju emot där så kanske det vore bra att spendera lite tid i solen och dricka öl den helgen innan man sågar igång på allvar?

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Det är ju patitiskt över hur lite information det finns om multiplayer i detta spelet. Kan ju fan tro att det är singeplayer only!

Permalänk
Medlem

Mjo jag skulle gärna vilja se lite multiplayervideos, är inte så intresserad av att spela ensam
Hur ser multiplayerdelen ut? Kommer där finnas banor utan AI?
Har lite fobi för datoriserade spelare på internet. Minns när jag spelade day of defeat en gång och upptäckte att jag var ensam med bottar, lite kusligt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Nice, men jag förstår inte varför man kan zooma sådär mycket utan kikare eller nånting, det är nästan som om han har ett inbyggt teleskop i ögonen.
Är det kanske en terminator soldat? Eller möjligen robocop.
Tror knappast att man kan zooma sådär med ögonen i verkligheten.

Jag tycker det känns mer som en "fokus" grej. Om du typ kisar och koncentrerar dig på att se något speciellt ute på fältet så ser du ju det bättre, men får på samma gång typ tunnel-seende och ser/reagerar knappt på vad som händer omkring dig. Zoomar du in så där så begränsar du ju ditt synfält och kan lätt bli typ knivad snett framifrån utan att du ens ser det själv

Men personligen så kan jag dock erkänna att den möjligheten inte borde vara där ändå. Det borde fungera på ett annat mer genomtänkt sett. Kommer säkert försvinna i kommande realism-moddar.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

På ett sätt tycker jag den är fruktansvärt bra att ha. Det är ändå väldigt mycket längre avstånd i Ofp/ArmA/ArmaA2 än i de flesta vanliga spel. I och med att spel visar saker i pixlar blir det ofta svårt att urskilja och framförallt pricka saker och ting långt bort, med den där lilla zoom-funktionen finns det ändå en chans. Ett problem man inte har i verkligheten. Så ja, se det som en fokusgrej. Den är oumbärlig när du börjar skjuta på riktigt långa håll utan någon form av bildförstärkare på vapnet, tro mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

någon som vet om man kan få igång sli med arma 2 försökt som ett djur med alla knep som fanns till arma 1 men har ej lyckats:/

Visa signatur

Intel Core i7-12700KF | Asus TUF GAMING Z690-PLUS D4 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200MHz | ASUS TUF GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB | Corsair MP600 Core M.2 - 2TB| Corsair RM850 | Corsair 4000D / Tempered Glass | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS920+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albizona
någon som vet om man kan få igång sli med arma 2 försökt som ett djur med alla knep som fanns till arma 1 men har ej lyckats:/

Detta kanske kan vara till hjälp:

Citat:

I'm currently using this SLI value: 0x2506405. That's with the 182.50 driver in Vista x64. There is currently no official nV profile available for this game. But that value nearly doubles my frame rate. Only drawback is a huge performance drop while looking in a certain direction. Doesn't happen in Single GPU mode.
http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=133835

Permalänk
Medlem

Såg att det fanns en rysk version av Arma 2. Men är spelet släppt i EU/US än? Vilken version spelar ni?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Nej det finns mig veterligen bara en Rysk & Tysk version släppt... Tror de som spelar här har den Tyska med language pack. EU/US dröjer. Sverige 19e Juni Steam 30e Juni.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Såg att det fanns en rysk version av Arma 2. Men är spelet släppt i EU/US än? Vilken version spelar ni?

Rysk version? har jag inte hört nått om.

Jag har den tyska versionen tillsammans med engelsk text mod.

Köpt härifrån: http://armedassault2.gamesplanet.com/armed-assault-ii-spiel-p...

Engelskt språk finns här: http://www.mediafire.com/?sharekey=c0776e5ca68c59dcaaca48175a...

Permalänk
Avstängd

Det är ju alltid najs med en stor mod community. Fast då kan det väl bli så att istället för många fyllda servrar blir det en massa olika servrar som kör med mods och har typ 12 spelare var. Är det inte så i arma 1 kanske?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Musiken från ArmA2 - komponerad av Ondřej Matějka.
Varje youtube klipp består av fyra till fem stycken "låtar", men jag skulle nog rekommendera att spela klart kampanjen först innan man lyssnar igenom alla låtarna:

ARMA 2 OST (part 1/7)
ARMA 2 OST (part 2/7)
ARMA 2 OST (part 3/7)
ARMA 2 OST (part 4/7)
ARMA 2 OST (part 5/7)
ARMA 2 OST (part 6/7)
ARMA 2 OST (part 7/7)

Permalänk
Medlem

Trist att det ska vara så vansinnigt dåligt optimerat och buggigt. Allting annat är liksom så bra..:(

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem
Citat:

Rysk version? har jag inte hört nått om.

Jag har den tyska versionen tillsammans med engelsk text mod.

Köpt härifrån: http://armedassault2.gamesplanet.com/armed-assault-ii-spiel-p...

Engelskt språk finns här: http://www.mediafire.com/?sharekey=c0776e5ca68c59dcaaca48175a...

Lust och berätta lite om spelet vad du tycker hittills om det?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pippo
Trist att det ska vara så vansinnigt dåligt optimerat och buggigt. Allting annat är liksom så bra..:(

Vad snackar du om dåligt optimerat? Menar du att det är för krävande?

Visa signatur