Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Har du en svart resurs-cd med drivrutiner så finns det under kategorin kommunikation.

Annars prova denna.
http://ftp.us.dell.com/comm/R164067.EXE

Det är den jag har provat utan resultat. När jag fick burken från fabrik låg en svensk version av programmet som var anpassad för telias kort den kan inte hitta varken på dells hemsida eller resurs-cd:n

Permalänk
Medlem

Gå in på dells hemsida och skriv in din service tag i nedladdningsektionen och välj sedan svenska som språk så skall den ligga där.

Permalänk
Medlem

Det var ju det jag gjorde när jag plockade fram länken åt honom. Kan säga att det saknas en listan som fanns där för fyra dagar sedan.

Det är generic drivern vi är ute efter.
Har gett den till andra kunder tidigare.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Avstängd

Den är riktigt härlig jag har en själv med samma delar i

Permalänk
Medlem
Citat:

Det var ju det jag gjorde när jag plockade fram länken åt honom. Kan säga att det saknas en listan som fanns där för fyra dagar sedan.

Det är generic drivern vi är ute efter.
Har gett den till andra kunder tidigare.

Hmm har generic drivrutinen försvunnit, det är ju lite konstigt.

Permalänk

hej!

funderar på att beställa en xps1530 och undrar om någon skulle kunna tipsa om en bra konfiguration?

behöver använda datorn till en del photoshop och liknande, men framförallt program som autocad, archicad etc.
jag spelar inga spel, mer krävande än baldur's gate och vill gärna komma så billigt undan som möjligt. Några tips?

Permalänk

Min konfig kostade 12k inkl frakt.
Köpt för 3 veckor sedan.
Levererades på ca 5 arbetsdagar.

Permalänk

frågan för min del är väl om jag verkligen behöver en så välutrustad dator? någon som har koll på en bra konfig för mina behov?

hur ställer sig vostro mot xps? skillnader i pris och prestanda?

Permalänk

Har en fråga ang, HDMI och VGA-portarna. Kan man använda både VGA och HDMI + en inbyggda skärmen i XPS'n? Jag får det inte att funka, kanske är någon annan som har lyckats med det.
För när jag har en skärm ansluten till HDMI-porten och sedan ansluter en skärm till VGAn så stängs HDMI skärmen av och går över till VGA-porten. Hade varit fint med 2 externa skärmar till laptopen och den inbyggda.

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av supremeAllah
frågan för min del är väl om jag verkligen behöver en så välutrustad dator? någon som har koll på en bra konfig för mina behov?

hur ställer sig vostro mot xps? skillnader i pris och prestanda?

bara att kolla dells hemsida ang pris å prestanda

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Anledningen att jag ställer frågan här är att jag inte har superkoll på hur olika komponenter ställer sig mot varandra kvalitets- och prismässigt. Om så inte vore fallet så hade jag antagligen redan köpt en dator. Eftersom jag inte lyckas göra en jämförelse som hjälper mig framåt så ber jag om råd från någon som har erfarenhet av datorerna i fråga (eller bara bättre koll på datorer i allmänhet).

Jag kan försäkra att jag spenderat åtskillig tid på Dells, något förvirrande, hemsida.

Permalänk
Medlem

Jag har en xps, syrran har en vostro.

Skillnaden är ju bara grafikprestandan, resten kan du ju modifiera som du vill. Det är ganska så stor skillnad, iallafall om man jämför resultatet i vistas egna prestandakoll.

Men xps är ju Så mycket snyggare. Vostro har ju en bred kant runtom skärmen, så datorn känns större än xps.
Det är mindre tangentbord på vostro, xps har ju nästan ändå ut i kanten. Det har inte vostron.

Men vostron är ju mest uttagen för privata företag kan jag tänka mig. Man ska kunna köra basic-saker med bravur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Pruple
Mic ingången blir bakrehögtalare.
Du ställer in det sigma kontrollpanelen.

Sitter ju på en 1530 så jag borde ju veta

Har letat överallt nu efter stället man kan ställa in detta utan att hitta det..
Kan du förklara hur man hittar dit?

Permalänk

Start/kontrollpanelen/SigmaTel audio

Permalänk
Medlem

Ibland är man blind...
Tack!

Permalänk
Medlem

Vad är det för nummer till XPS Support?

Permalänk
Medlem

0771-340 340

EDIT: står enbart engelsk support men sedan nu snart 2 månader tillbaka stämmer ju inte detta. Utan mellan 8.30-17.00 varje vardag så är det svenska som gäller.

http://support.euro.dell.com/support/topics/topic.aspx/emea/s...

Visa signatur

Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA

Permalänk

Har provat att söka efter rätt drivrutin på alla sätt på dells sida utan resultat. Får ringa supporten imorn och be att dom skickar den där teliaskivan. Dåligt att det inte ska gå att hitta den på nätet dock.
Tack för hjälpen ändå

Permalänk

Finns ju fem olika drivrutiner till 3gkortet. Testat alla?
Verkar finnas två olika versioner på kortet också 5520 och 5720.

Permalänk
Medlem

5520 är det han har.
som sagt skall det finnas en generic driver som bara heter under kommunikation. Det är andra dagen den är borta efter att dell uppdaterat sin trevliga sida igen.
Kommer ta upp problemet på jobb.

Prova denna så länge. Generic drivern som ligger under XPS M1330 istället. Inte säkert den funkar men värt ett försök.
http://ftp.us.dell.com/comm/R159896.EXE

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När jag startar datorn så står det "the power adapter can not me determined" eller något sånt. Händer när man tar ut kabeln å sen sätter i den igen, typ 1 av 5 gånger man drar in och ut kabeln så försvinner problemet och datorn känner av att det är rätt adapter. Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

kolla att ID-pin (stiftet) i den lilla kontakten är hel och inte böjd till kanten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

kolla att ID-pin (stiftet) i den lilla kontakten är hel och inte böjd till kanten.

Nej det är den inte, altså. Datorn laddar ju men det är irriterande att behöva trycka på f1 varje gång du ska starta datorn

Ringde till dell förra veckan, dock med ett annat problem också och dom verkade inte bry sig om att fixa detta

Permalänk
Medlem

Enligt nya drivrutiner heter nya modellen Studio XPS 1640 (jag antar att den kommer säljas som Studio XPS 16). Om någon vecka får vi veta om det stämmer.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

Pratade med supporten nyss och fick en mailadress dit jag skulle skicka en bild på mitt tangentbord.
Antingen hörde jag väldigt fel eller så sade han något galet, men jag hörde i alla fall "se_inspiron@dell.com". Den adressen finns inte.

Någon som har en aning om vilken som är den rätta? Hinner inte sitta i telefonkö igen, får göra det imorgon i så fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cosworth
Pratade med supporten nyss och fick en mailadress dit jag skulle skicka en bild på mitt tangentbord.
Antingen hörde jag väldigt fel eller så sade han något galet, men jag hörde i alla fall "se_inspiron@dell.com". Den adressen finns inte.

Någon som har en aning om vilken som är den rätta? Hinner inte sitta i telefonkö igen, får göra det imorgon i så fall.

Testa se_inspiron_support@dell.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
Testa se_inspiron_support@dell.com.

Ja nu gick det iväg åtminstone. Tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cosworth
Ja nu gick det iväg åtminstone. Tack!

Varsegod.
Adressen till den norska supporten ær iaf no_inspiron_support@dell.com.
Så du borde ha rætt dær.

Permalänk
Citat:

5520 är det han har.
som sagt skall det finnas en generic driver som bara heter under kommunikation. Det är andra dagen den är borta efter att dell uppdaterat sin trevliga sida igen.
Kommer ta upp problemet på jobb.

Prova denna så länge. Generic drivern som ligger under XPS M1330 istället. Inte säkert den funkar men värt ett försök.
http://ftp.us.dell.com/comm/R159896.EXE

Tack så mycket för den länken fungerade kanon nu. Det enda som jag stör mej på är att jag är tvungen att köra med fönstret öppet vilket gör att det alltid tar upp en plats på aktivitetsfältet. Stänger jag ner på krysset avslutas ju anslutningen, finns det ingen inställning som gör att när jag minimerar programmet så läggs det enbart med en liten ikon i högerfältet?

Permalänk
Medlem

Ni som har en 1530, hur heta är era grafikkort?

mitt kort går upp till 65 grader ibland vid idle. vanligen ligger det mellan 58-62.
Det kan ju inte vara normalt?