Permalänk
Medlem

ACPI är strömnoden mellan CPUn och GPUn om jag inte misstar mig.

Jag kan kolla GPU-tempen i HW Monitor, konstigt att du inte kan det och inte i något annat program heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lindstroem
ACPI är strömnoden mellan CPUn och GPUn om jag inte misstar mig.

Jag kan kolla GPU-tempen i HW Monitor, konstigt att du inte kan det och inte i något annat program heller.

Ne, sa samma sak till han på supporten men det var ju tydligen jag som hade fel...

Permalänk
Medlem

Finns det bara engelsk support:S?.. Tänk om man är helt jävla värdelös på engelska precis som jag och kan då inte förklara sitt problem på ett bra sätt.

Visa signatur

Intel Core 2 due E4300 - Abit - Socket LGA775(ip95) - Corsair Value S. PC5300 DDR2 1024MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonor
Finns det bara engelsk support:S?.. Tänk om man är helt jävla värdelös på engelska precis som jag och kan då inte förklara sitt problem på ett bra sätt.

Nej du har svensk support på vardagar och engelsk på kvællar och helger.

Permalänk
Medlem

Jaha, vilket nummer ringer jag då om jag vill komma fram till den svenska supporten:)

Visa signatur

Intel Core 2 due E4300 - Abit - Socket LGA775(ip95) - Corsair Value S. PC5300 DDR2 1024MB

Permalänk
Medlem

0771 340 340
Samma nummer till båda supporterna vad jag vet, du kommer till olika ställen beroende på tidpunkten du ringer.

Permalänk
Medlem

08.30 - 17.00 alla vardagar svensk support.
Övrig tid och helgdagar engelsk support.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Tack för svaren! Hoppas att allt går väl:)

I övrigt så tycker jag att m1530 är en funktionell och snygg dator . Gillar att man kan koppla in den till tvn och kolla på filmer också.

Hur rengör ni skärmen? vad för medel använder ni osv?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonor
Tack för svaren! Hoppas att allt går väl:)

I övrigt så tycker jag att m1530 är en funktionell och snygg dator . Gillar att man kan koppla in den till tvn och kolla på filmer också.

Hur rengör ni skärmen? vad för medel använder ni osv?

Jag använder fiberduk bara.
i värsta fall en liten liten klick vatten på duken å torka av.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hur lång garanti är det på datorn? Är det bara ett år om man inte valde till det när man köpte datorn eller får man skicka in den efter den tiden?

Permalänk
Medlem

Mitt grafikkort är på 55 grader när jag inte går något specielt och lite mer än 70 när jag har spelat cs i 5 minuter. Är det normalt?

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Experto
Mitt grafikkort är på 55 grader när jag inte går något specielt och lite mer än 70 när jag har spelat cs i 5 minuter. Är det normalt?

Helt normalt. Om du börjar närma dig 80 grader så är det dax att göra någonting åt det.

Visa signatur

[Fractal Design R5] [Intel i7 4790k + CM 212 Evo] [8Gb DDR3] [Asus Z97-A] [MSI GTX 970]
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[Samsung Chronos 7] Intel i5-3210M (2,5Ghz), 6Gb DDR3, 1Tb, nVidia GT 640M 1024Mb GDDR5

Permalänk
Medlem

Hur många här kan/kan inte mäta tempen på sitt grafikkort? Gäller 8600m GT

Vill ha lite info så att support fattar att det faktiskt går...

Permalänk

Jag kan med CPUID, väldigt behändigt. Ligger också på 55 vid surfning.

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mastir
Hur många här kan/kan inte mäta tempen på sitt grafikkort? Gäller 8600m GT

Vill ha lite info så att support fattar att det faktiskt går...

Jag kan mäta den, vilket program använder du? Prova nVidia system monitor eller Rivatuner. Rivatuner kan dessutom visa det som en graf och spara din högsta/lägsta temp vilket kan vara bra när du spelar och inte ser temperaturen.

Visa signatur

[Fractal Design R5] [Intel i7 4790k + CM 212 Evo] [8Gb DDR3] [Asus Z97-A] [MSI GTX 970]
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[Samsung Chronos 7] Intel i5-3210M (2,5Ghz), 6Gb DDR3, 1Tb, nVidia GT 640M 1024Mb GDDR5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calsoe
Jag kan mäta den, vilket program använder du? Prova nVidia system monitor eller Rivatuner. Rivatuner kan dessutom visa det som en graf och spara din högsta/lägsta temp vilket kan vara bra när du spelar och inte ser temperaturen.

Provat riva tuner och hd monitor tror jag de hette.

Permalänk
Medlem

någon som provat linux på sin 1530?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

hej, jag har en fråga: hur sätter man på bluetooth ? alltså aktiverar den ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VictoriNox
hej, jag har en fråga: hur sätter man på bluetooth ? alltså aktiverar den ?

sitter en "knapp" längst ner på höger sida som du skjuter fram & tbx
Du ställer in i bios vad den ska aktiver.
BT & WLAN , bara BT , bara WLAN.
sen finns FN kombon, bara att läsa i manuallen.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
sitter en "knapp" längst ner på höger sida som du skjuter fram & tbx
Du ställer in i bios vad den ska aktiver.
BT & WLAN , bara BT , bara WLAN.
sen finns FN kombon, bara att läsa i manuallen.

Sedan så är det bara att skriva bluetooth i sökrutan och välja, "buletoothenheter" eller "guiden Överför filer via bluetooth" beroende på vilken du vill ha.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mors på er..
Slänger i väg en fråga här..
(hoppas jag inte är i fel forum)
Frugan sitter på en Dell XPS 1530..
Har ett Intel PRO/Wireless 3945ABG kort i.
Nu på senare tid så har dellen börjat tappa den trådlösa anslutningen ..
Kan komma 2 -10 ggr /kväll..
I 8 fall av 10 så ansluter den igen efter några sekunder..

Har en dotter som kan "använda" linan rätt så rejält
Men jag upplever inte någon större skillnad om jag stryper hennes användande...
Kan "tufft" tankande påverka den trådlösa anslutningen ?
När jag tittar på anslutning så är det först mellan routern och internet det slutar och sen mellan dellen och routern...
Till saker hör jag har en Samsung NC 10 (netbook) och en squeezebox och dom tappar ingen trådlös anslutning....
I början så funkade det perfa sen la jag in wep kryptering på routern (Dlink 4300)och på något konstigt sätt känns det som om det började då.....
Har senaste firmvaren i routern.....samt kört okrypterat...
Men icke då....

Vi får se om ngn har haft likn. problem....

Permalänk
Medlem

Någon som har de senaste rabatt koderna?

/ lAlAz0r

Permalänk
Medlem

9N3KH0PHNDK3T0 gäller t.o.m. 2009-02-18

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk

Hur reagerar min XPS 1530 om jag kör med extern skärm på runt 22"? kommer grafiken klara av att leverera samma prestanda som utan extern skärm utan att riskera gå sönder?

Spec:
2,4GHz processor
4GB ram
(256 geforce8600 grafik)

Kör endast CS nu för tiden men wow kan förekomma så det är ju inga krävande spel men som sagt, frågan kvarstår, tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
någon som provat linux på sin 1530?:)

Det fungerar mer än utmärkt på den
Jag körde det på min och det funkade alldeles perfekt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mastir
Vad är ACPI temp? För jag kan inte kolla grafikkortets temp i något program. Ser bara ACPI, CPU och HDD i det programmet.

Jag ringde nu till XPS supporten för 4'e gången -.-

Sa att jag inte kunde kolla tempen någonstans och fick inget vettigt svar. Kan ni andra i denna tråden kolla tempraturen på era grafikkort?

Edit: spelade det nya NFS nu. ACPI temp max var 87, CPU kärna 1: 72, kärna 2: 79. Är det normalt?

Jag har liknande temp som du, fast till och med lite högre! haft som högst 93 C. Hur har det gått för dig, pratat med support och fått service? Tacksam för svar:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grand03
Jag har liknande temp som du, fast till och med lite högre! haft som högst 93 C. Hur har det gått för dig, pratat med support och fått service? Tacksam för svar:)

93c är i högsta laget. Du upplever inte någon prestanda försämring när grafikkortet blir så varmt?
Mitt kort låg på 95c +, det klockades ner som skydd mot överhettning. Efter att fått både moderkort och grafikkortet utbytt 2 ggr var problemet löst.

Permalänk
Medlem

Skulla ha med min 1530 till skolan idag men halkade på vägen(denna jävla vinter%&%!) Tyvärr så sprack chassit lite. Datorn funkar som den ska men vore gött att få det lagat. Det är väll rimligtvis till xps support som man ska ringa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mel0dy
93c är i högsta laget. Du upplever inte någon prestanda försämring när grafikkortet blir så varmt?
Mitt kort låg på 95c +, det klockades ner som skydd mot överhettning. Efter att fått både moderkort och grafikkortet utbytt 2 ggr var problemet löst.

Jo, lite skillnad märker jag. Ibland hackar bilden något eller så går det inte att röra musen under en kort stund. Så detta ska gå på garantin, att få grafikkortet utbytt alltså? Tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av excel
Det är väll rimligtvis till xps support som man ska ringa?

Ring dem och gå igenom vilka delar som är skadade.
Har du ingen försäkring genom dell kan du få kostnadsförslag genom mail eller bli vidarekopplad.
Sedan isf kanske du kan ta ut det på hemförsäkringen.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller