CoD modern W vs Crysis

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
No, ser så ut för mig ingame.

Paint, program i windows för reducering av storlek av bilder

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
jahaja, jag tycker mer tvärt om, förutom extrem jpg komprimering på småbilderna Dina ser mer photoshoppade och grådaskiga..., har dock inte kollat på dom i full size, kanske du inte gjorde på mina heller... men men

Jo, sitter och tittar på screen som är tagna av Crysis "F12" bilderna och de ser mycket bättre ut av någon anledning. Jag vet inte varför sidan jag uploadade på konverterar om bilderna så. Jag har tittat på dina full size också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
Paint, program i windows för reducering av storlek av bilder

Ah, jo givetvis. Menade i och för sig hur man med hjälp av någon kod minstar bilderna i forum.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Mina bilder kommer från fraps, konverterade från BMP => JPG, sen uppladdade. F12 vart bara svart för mig

Permalänk

det tokiga med image shack är att man kan inte upload .bmp för stora så det måste vara jpg men då är inte bilden lika bra längre

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
det tokiga med image shack är att man kan inte upload .bmp för stora så det måste vara jpg men då är inte bilden lika bra längre

Japp, sant. dock blev bilderna ingame direkt från Crysis .jpg med bra kvalité.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Mina bilder kommer från fraps, konverterade från BMP => JPG, sen uppladdade. F12 vart bara svart för mig

Hm. skumt att de blir svarta.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk

jag använder fraps kanske ska prova crysis eget istället

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Citat:

Sure, gör det.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Citat:

r_displayinfo_1 for the win.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
r_displayinfo_1 for the win.

För att se info ja, men tror vi snackade om screenshots...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Den här fantastiska videon posta jag i en annan tråd

jämför cod4 med crysis

http://www.youtube.com/watch?v=gyQTCeobZlg

Bra video!

Jag hade tänkt säga detta innan jag såg videon att, båda spelen är bra och snygga, men Crysis är i en klass för sig!
I alla COD spel är det ju egentligen bara att följa en route, gör man minsta fel så kommer man inte vidare typ! Till exempel var jag i en TV byggnad, just delen inne i ett kontor kom jag ite förbi, jag sprang på höger sifa, vänster sida, i mitten! men lyckades inte förrän typ 20minuter senare!
COD är ett bra spel, men inte så bra!

Jag vill inte halleluja Crysis, men söker man realism så är detta spelet man ska spela! Dock bör man väl ha en bra dator för att njuta av det till max!
Med realism tänkte jag på Ljus, Skuggor, fysiken och liknande! Som i videon, att ta skydd så gäller det att tänka bakom vad man sätter sig!
Man kan ju diskutera Gubbens realism, tex egenskaper han har i Crysis, men det är inget som gör spelet sämre!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stofe
Bra video!

Jag hade tänkt säga detta innan jag såg videon att, båda spelen är bra och snygga, men Crysis är i en klass för sig!
I alla COD spel är det ju egentligen bara att följa en route, gör man minsta fel så kommer man inte vidare typ! Till exempel var jag i en TV byggnad, just delen inne i ett kontor kom jag ite förbi, jag sprang på höger sifa, vänster sida, i mitten! men lyckades inte förrän typ 20minuter senare!
COD är ett bra spel, men inte så bra!

Jag vill inte halleluja Crysis, men söker man realism så är detta spelet man ska spela! Dock bör man väl ha en bra dator för att njuta av det till max!
Med realism tänkte jag på Ljus, Skuggor, fysiken och liknande! Som i videon, att ta skydd så gäller det att tänka bakom vad man sätter sig!
Man kan ju diskutera Gubbens realism, tex egenskaper han har i Crysis, men det är inget som gör spelet sämre!

Håller med dig. Realism i form av grafik.

Dock är det ju långt ifrån fotorealistik. Crysis kan komma nära den och det är långt ifrån så i spelet men det skulle kostat mycket hårdvara.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

man blev så jävla glad när man klarade ut crysis..... bästa spelet ever.!!!!!!

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk

Precis installerat CoD4 på min nyköpta Fujitsu Siemens Hi 2550
Intel Q6600 2.4Ghz 8MB Cache 2GB Ram Geforce 8500GT 256MB

Och jag kan spela CoD4 i 1680x1080 20tums widescreen skärm. Med 16x kantutjämning tycker inte jag är direkt dåligt med ett medelkort vissa klassar det tom till de sämsta som geforce 8300gs och 8400gs.

Hur pass mycket mer krävande är Crysis? Kommer man klara spelet i 1280x1024?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag förstod att du inte kritiserade Crysis. Bra att du fick den faktan du var ute efter i alla fall.

Det är för att du inte vet vad du ska titta på. Det är som med FPS till exempel där många säger att man inte kan se skillnad på 30 och 60 fps. Det är på grund av att deras hjärna inte vet vad de ska titta på. Vet man vad man ska titta på så ser man också en stor skillnad på Crysis och Cod4, eller 30 samt 60ps.

Det existerar knappt ingen fysik i Cod4 och bara det säger väldigt mycket, tycker du inte?
Tappa hakan gjorde jag absolut inte men det kommer ta ett tag innan någon är i närheten av allt vad Crytek har skapat i Crysis. Förmodligen hinner Crytek släppa Far Cry 2 nästa år innan någon har gjort ett likvärdigt spel till grafik eller bättre.

Håller mer, kort var det.

Det tror jag dock inte dom hinner då dom för det första inte utvecklar det och för det andra inte har rättigheter till att använda titeln. Far Cry 2 använder sig inte ens av CryEngine...

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Det tror jag dock inte dom hinner då dom för det första inte utvecklar det och för det andra inte har rättigheter till att använda titeln. Far Cry 2 använder sig inte ens av CryEngine...

Jo då, Far Cry 2 har kommit långt och har Dunia motorn. Och den motorn är från Ubisoft, jag vet mycket väl.

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/103158.html
http://www.gametrailers.com/game/5229.html

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo då, Far Cry 2 har kommit långt och har Dunia motorn. Och den motorn är från Ubisoft, jag vet mycket väl.

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/103158.html
http://www.gametrailers.com/game/5229.html

Läste igenom det jag skrivit och jag verkade lite elak xD Komplett får skynda sig av leveransen med datorn så att jag också får spela igenom Crysis och CoD4 (Har HELA HL2 serien i Orange Box kvar också ). Vet inte hur detta ska gå Left 4 Dead ska man ju också ha nu i (sen)sommar

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Citat:

Läste igenom det jag skrivit och jag verkade lite elak xD Komplett får skynda sig av leveransen med datorn så att jag också får spela igenom Crysis och CoD4 (Har HELA HL2 serien i Orange Box kvar också ). Vet inte hur detta ska gå Left 4 Dead ska man ju också ha nu i (sen)sommar

Nja, tyckte du inte lät elak alls. Tycker bara du var full som inte hade koll, men fel kan alla ha.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Det jag skrev var ju faktiskt sant så hur kan du komma fram till att jag inte har koll?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grabben_83a
Precis installerat CoD4 på min nyköpta Fujitsu Siemens Hi 2550
Intel Q6600 2.4Ghz 8MB Cache 2GB Ram Geforce 8500GT 256MB

Och jag kan spela CoD4 i 1680x1080 20tums widescreen skärm. Med 16x kantutjämning tycker inte jag är direkt dåligt med ett medelkort vissa klassar det tom till de sämsta som geforce 8300gs och 8400gs.

Hur pass mycket mer krävande är Crysis? Kommer man klara spelet i 1280x1024?

Wow jag har underskattat 8500gt.

Permalänk

nåja detta är det snyggaste "crysis" jag får med ett 8800GTS G80

undra vad man kan få för jämförelse med 2xHd3870 bildkvalitet dvs

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Det jag skrev var ju faktiskt sant så hur kan du komma fram till att jag inte har koll?

För att Far cry 2 utvecklas och har kommit långt i utvecklingen. Missförstod jag dig tidigare? Jag tyckte du skrev att Far Cry 2 inte ens hålller på att utvecklas vilket är fel. De har kommit långt och bör lanseras i slutet på året någon gång:

Citat:

Skrivet av dig:
Det tror jag dock inte dom hinner då dom för det första inte utvecklar det och för det andra inte har rättigheter till att använda titeln. Far Cry 2 använder sig inte ens av CryEngine..

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem
Citat:

För att Far cry 2 utvecklas och har kommit långt i utvecklingen. Missförstod jag dig tidigare? Jag tyckte du skrev att Far Cry 2 inte ens hålller på att utvecklas vilket är fel. De har kommit långt och bör lanseras i slutet på året någon gång:

Han menade väl förmodligen att Crytek inte utvecklar Far Cry 2 ?
Legoloppa: Himla snyggt, fan jag vill också lira crysis så.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Pny 4070ti Super @ Bykski vatten | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x360 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | Seasonic 1300w Gold | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Philips 49" 8900L | DELL 2713HM | Keychron Q2 Max | Logitech G502 2016.

Permalänk

Ah, helt rätt. Ber om ursäkt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeluxXxe
Han menade väl förmodligen att Crytek inte utvecklar Far Cry 2 ?
Legoloppa: Himla snyggt, fan jag vill också lira crysis så.

Det kan du med din dator.. om du har den som står i sign..

Visa signatur

Cpu: E6750 @ 2,67 GHz @ 3,0GHz (Max 3,2GHz) Mobo: Gigabyte p35-ds3 GFX: 1900xt RAM: 2gb Corsair HDD0: Seagate 250gb HDD1: Samsung 250gb Nätagg: be quiet! 650w Chassi: Rebel9 Value Edt. Skärm: HP w2207h
3D mark 06: 6439p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david.nait
Det kan du med din dator.. om du har den som står i sign..

Visst kan han (om det inte är DX10) men hur mycket tror du det flyter???

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk

Det är ca: 0% chans att han kan lira Dx10 på ett 1950 kort
det flyter säkert på bra med medium, utan kantutjämning osv, kan jag tänka mig

Visa signatur

Asus Z690| Intel Core i9 12900k @ 5000mhz| 32gb Corsair Vengance @ 3600mhz| MSI RTX 3090 Gaming X Trio @ 1830mhz| Corsair H170i| Asus PG279Q| Eizo fg2421| Fractal Design Meshify 2 XL| Corsair HX 1200
Ljud: B&W MM1| SA Mantra 70| Hegel H80

Permalänk

kan nån posta en veryhigh DX10 dump så ja får se vad som skiljer DX9 och DX 10 i "visuals" eller grafiken så att säga

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

nåja detta är det snyggaste "crysis" jag får med ett 8800GTS G80

http://img231.imageshack.us/img231/1685/screenshot0008yi1.jpg

http://img231.imageshack.us/img231/5374/screenshot0011pt4.jpg

undra vad man kan få för jämförelse med 2xHd3870 bildkvalitet dvs

Är det moddat för att det ska se ut så där eller är det "original"

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

blade80 det ser ut som orginal enligt mig.

Visa signatur

Speldatorn: Ryzen 5 7500f | Thermalright phantom spirit 120 CPU kylare | GTX 970 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Chieftec Pro Mini svart chassi | Crucial P3 PLUS 500GB SSD M.2 | Enermax REVOLUTION D.F. 2 850W | Windows 11 Home |

Permalänk
Citat:

kan nån posta en veryhigh DX10 dump så ja får se vad som skiljer DX9 och DX 10 i "visuals" eller grafiken så att säga

Ska göra det strax. Ska bara installera Crysis samt lite annat.

Visa signatur

Min musik
@albinloan