Core 2 Duo E6300 - Behöver hjälp med överklockning!

Permalänk
Medlem

Core 2 Duo E6300 - Behöver hjälp med överklockning!

Har en E6300 1,86Ghz här hemma som jag tänkte överklocka.

Moderkort: ASUS P5VD2-MX

Det enda jag kan göra i BIOS är att öka FSB:n, Jag har letat efter multipliern men den finns ingenstans
Vcore inställnigarna eller Volt inställningarna går bara att ställa om till 2 lägen
Vcore - 1.28V eller Ignored

hur ska man göra?

EDIT: har lyckats speeda upp FSB från 266 till 285 och är uppe i 2Ghz nu

bilder på hur det ser ut nu

http://img518.imageshack.us/img518/3424/namnlsic9.jpg

Visa signatur

Phenom II 940 BE 3,5GHz | NZXT Rogue Blue | Gigabyte GA-MA78GM-D2SH | Hyper Kingston pc6400 2GB | Coolermaster SilentPro 500w | ASUS Radeon EAH4850

Permalänk
Medlem

ja ahr ett asus p5b deluxe kort, å då fick ja med ett prog som heter aisuite ( typ)
där kan du höja multipliern, men de bästa är om du går in i bios å kollar så att de e " manuall" du kör på....... höjer du fsb, måste du höja volt

vill du ha överklocknings program så akn ja kirra en länk åt dej...

http://www.techpowerup.com/systool/
står för eventuella stavfel =P

// Ive :P:P:P:P:P:P:P:P

Permalänk
Medlem

hade de funnits en multiplier så hade ja sett den, grejjen är att manualen visar att de ska finnas en multiplier när man går in på Clock Device~ där har jag varit inne och ändrat FSB, så finns det inget sånt

Volten går inte att ändra på
finns bara originalläget 1.28V och Ignored?
vet inte riktigt vad de ska betyda därför frågar ja

Systool Stödjer inte mitt moderkort:P
Inte heller SetFSB funkar
Det gör inte AI Booster heller så jag vet inte riktigt hur man ska göra...

Visa signatur

Phenom II 940 BE 3,5GHz | NZXT Rogue Blue | Gigabyte GA-MA78GM-D2SH | Hyper Kingston pc6400 2GB | Coolermaster SilentPro 500w | ASUS Radeon EAH4850

Permalänk
Medlem

Ser ut som du har speedstep på, därav 6x multi. Prova stäng av C1E och EIST i bios.
Prova också med bios uppdatering, det kan ibland ge fler funktioner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wombat
Ser ut som du har speedstep på, därav 6x multi. Prova stäng av C1E och EIST i bios.
Prova också med bios uppdatering, det kan ibland ge fler funktioner.

stängde av speedstep och EIST, uppgraderade bios.
Inte mycke som hände, uppstartscreenen såg lite flashigare ut.
Överklockade aset till 2,1 Ghz (gick inte mer), så kunde inte moderkortet få ut mer, 10 min senare så slocknar hela datan i 1 sek, den startar upp och det står att det har blivit ett diskfel i datorn.
la in installationsskivan och såg till min förvåning att båda mina hårddiskar(250Gb och 300Gb) hade blivit formaterade, all data hade försvunnit totalt :P.
Kände mig lite uppgiven, har bestämt mig för att sälja den nu och köpa ett chippat Xbox 360 istället:P
men tack för alla tips iaf

Visa signatur

Phenom II 940 BE 3,5GHz | NZXT Rogue Blue | Gigabyte GA-MA78GM-D2SH | Hyper Kingston pc6400 2GB | Coolermaster SilentPro 500w | ASUS Radeon EAH4850

Permalänk
Vila i frid

P5V klockar inte direkt bra, dvs inte alls. Hade du lagt på 300 pix och t.ex. ett Abit IP35-E hade du kunnat klocka till långt över 3000 MHz med hyffsade minnen monterade. Jag kör min e6300 i 3605, dvs med en FSB på 515 x 7.

Permalänk
Medlem

jo jag märkte de...
men men, de får bli ett senare projekt, tyckte de va bättre o sälja den nu så kan ja köpa xbox sålänge.
sen när ja skrapat ihop lite pengar så får de bli ett nytt bygge

Visa signatur

Phenom II 940 BE 3,5GHz | NZXT Rogue Blue | Gigabyte GA-MA78GM-D2SH | Hyper Kingston pc6400 2GB | Coolermaster SilentPro 500w | ASUS Radeon EAH4850