Problem med drivisar, ganska akut

Permalänk

Problem med drivisar, ganska akut

Har en nyköpt laptop som hade skitvista installerat från början, så jag installerade om till xp.
Formaterade om OS partitionen och installerade där men det är när jag ska installera drivrutinerna som det går snett. Stoppar in skivan som följde med vid köpet med alla drivrutiner, väljer den enhet som ska installeras men får ett DOS meddelande där det står att "Programmet är för stort för minnet" och sen händer ingenting.
Jag kan inte komma in på nätet och tanka ner drivrutiner eftersom jag inte kan installera drivisarna till nätverkskortet.

Vad i h-e gör jag nu? Bör notera att jag har Dell Inspiron 1520. Är innehållet av vikt så nämn det bara så präntar jag in det.

Permalänk

ladda ner drivrutiner på annan dator (den du är på nu?) och för över filer med flashminne?

Permalänk

Men jag undrar om det hjälper eftersom datorn säger att jag har för lite minne? Allt är rätt i systemspecifikationen förutom att en av CPU-kärnorna har 2.19 Ghz istället för 2.20. Lite mysko sådär.

Permalänk
Avstängd

Installera vista igen och se om problemet kvarstår!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Hjälpte inte =/