Empire: Total war

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
Har testat spelet hos en kompis nu och började på en ny kampanj. För en person som aldrig spelat ett Total War-spel innan så var det ju otroligt svårt! Man kastas rakt in i allting och det känns inte som om man får grepp om någonting tycker jag.

Demot var skitkul för där var det just ett slag som utspelade sig, kändes som om det tappade ganska mycket för mig när jag väl spelade spelet =/

Japp så är det, jag kan själva kampanjdelen rätt bra men övar på slag just nu, har börjat få greppet om sjöslag men är helt värdelös på slagfältet än så länge :P.

Permalänk
Avstängd

Har hittat en bugg:

Indiamen och trade routes fungerar inte. Tydligen ska det komma en patch nästa vecka. Så slösa inte pengar på dessa (som jag har gjort).

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Har hittat en bugg:

Indiamen och trade routes fungerar inte. Tydligen ska det komma en patch nästa vecka. Så slösa inte pengar på dessa (som jag har gjort).

Tackar

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Anföll en armé polacker som försökte gå förbi min fästning, men ack så trög AIn var Deras gubbar ställde ju sig bara nedanför min mur så jag kunde sakta men säkert pricka ner så många som möjligt innan ammon tog slut. Gubbarna är ju så värdelösa på att träffa så det är inte sant... Sen tog jag resten i melee men då hade de ju typ bara en fjärdedel av armén kvar... Jag kör ändå på näst svåraste också.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Soldaterna blir förhoppningsvis lite bättre senare... Jag anföll kurland med min Svenska armé och trots att dom hade mer män så sket dom ju på sig och flydde så fort dom såg min slaglinje.

AIn verkar också vara väldigt lätlurad, han vandra ut med hela sin armé ur en stad för att anfalla hela 3st militia som jag hade för att besätta en liten byhåla. Min huvudstyrka var ju då bara ett stenkast från tidigare nämda stad, lol.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
Anföll en armé polacker som försökte gå förbi min fästning, men ack så trög AIn var Deras gubbar ställde ju sig bara nedanför min mur så jag kunde sakta men säkert pricka ner så många som möjligt innan ammon tog slut. Gubbarna är ju så värdelösa på att träffa så det är inte sant... Sen tog jag resten i melee men då hade de ju typ bara en fjärdedel av armén kvar... Jag kör ändå på näst svåraste också.

haha, okej, kan vi byta spel för jag verkar ha fått någon superAI med mitt spel. Hamnade i ett liknande läge och dem hade endast en artillerykanon (som skjutrer uppåt) och jag hade massor med gubbar längst väggarna som skjöt och skjöt och skjöt. Men endå lyckades dem pricka mina gubbar och en efter en dog i samma takt som dem och tillslut så ruchade jag ut med det lilla jag hade kvar och vart slaktad. Då var det jämna armeer och jag kör på Easy!

Som när jag skulle attackera ett fort så tog jag artilleri inom skåtthåll och mina gubar bakom, dem ruschade ut och övermannade alla mina trupper.. Är ju helt omöjligt för min del, sjöslagen är dem enda jag kan =/,

Permalänk
Medlem

Jag tycker AIn har lärt sig lite. Dom testar flankerna. Vänder på linjen och har sjukt bra koll på vad jag gör.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpiritual
Underbart att spelet crashar när man suttit i mer än en halvtimma och försökt ta en stor fin stad >.<

Själv kommer man ingenstans i spelet för det kraschar titt som tätt. =/

Trist... hoppas det fixas snart.

Men hur många har problem med spelet? Och... XP, Vista? Vilket funkar det bäst i?

Permalänk
Medlem

Festlig bugg, jag ligger i krig med Preussen, och jag kan inte flytta enheter in i Preussen, för då måste jag förklara krig mot Preussen.
Infinite loop av krigsförklaringar mot Preussen följer.

Permalänk

Hehe, Mitt karascha igen.. (glömde självklart spara) så börja om och nu sparar jag titt som tätt

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Själv kommer man ingenstans i spelet för det kraschar titt som tätt. =/

Trist... hoppas det fixas snart.

Men hur många har problem med spelet? Och... XP, Vista? Vilket funkar det bäst i?

Windows 7 fungerar det klart bäst i.

Permalänk
Medlem

Crashat 1 gång för mig hittills i Vista, men det va precis efter cpu'n gjort sina turns, dvs efter att spelet autosparats, som tur va
Annars ctrl+S

Mohehe dödade precis Danmark, här följer min mini battle report:

Började som Sverige, givetvis..
Och tog över Norge, vilket gjorde att Danmarks allierade Polen och Ryssland blev sura
Efter att helt enkelt mutat mig till fred med Ryssland genom att ge dem regionerna rakt under Finland, anföll jag regionen West Prussia (Polens territorie).
Döm av min förvåning när Prussia direkt öppnade diplomatfönstret och bönade och bad att få West Prussia, gav mig både 800 guld och 3 teknologier som annars hade tagit mig 15 turns att researcha
Accepterade, och direkt efter kom Polen och bad om fred, plus en gåva på 400 guld

Jag hade ingen speciell superarmé eller så, så jag blev riktigt förvånad, men glatt överraskad! Äntligen ett spel där AI'n faktiskt gör NÅGOT diplomatiskt.

Tog sedan över regionen Danmark och Island (Danmarks sista region), totalpwnade hans sista armé där genom att fixa alla mina line infantry i en sorts skål-formation, hohoho som han/hon/det dog

Nu bär det av till Amerika eftersom min kvarvarande armé och flotta ändå ligger dockad vid Island, ska se om där är något smaskigt att ta över som inte orsakar krig hemma i Europa
Älskspel

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Jag hade ingen speciell superarmé eller så, så jag blev riktigt förvånad, men glatt överraskad! Äntligen ett spel där AI'n faktiskt gör NÅGOT diplomatiskt.

Diplomatiskt? Hm...

I mitt spel så erbjöd sig AIn att byta en provins plus 800 spänn och 2 teknologier mot en annan. Jag tänkte visst, varför inte? Har ju aldrig sett Total War AIn ens komma med sådana förslag!

Nästa runda erbjöd han sig att byta tillbaka provinsen han nyss fick mot provinsen jag nyss fick plus 400 spänn och ytterligare 2 teknologier.

Sorry, ångerrätten gäller inte i Total War.

Jag är imponerad över antalet buggar jag ser... I vanliga fall så är reaktionen "öh, den buggen har jag aldrig tänkt på?" men i Total War så duggar dom tätt. Handel är buggat (skicka skepp till afrika/sydamerika för hela slanten, det gör ändå ingen skillnad), ljudbuggar hela tiden (har noterat att det låter hela tiden som nån försöker marchera på strategikartan... Gubbar som står still), spelet kraschar, inställningar sparas inte, menyer funkar inte, AIn är ett totalt våp som inte kan skilja på fram och baksidan på ett fort, tutorial rösterna envisas med att sladdra trots att dom berättat samma sak ett halvdussin gånger, AIn verkar kunna ta skydd bakom låga murar men dina enheter kan inte av någon anledning, grafikglitchar, traits som hela tiden dyker upp på måfå utan att enheterna gör någonting, etc etc...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Windows 7 fungerar det klart bäst i.

Jag har installerat Windows 7 och testat... vad hände? Jo spelet kraschade efter 2 eller 3 turns. >.< Jippie...

Nu sitter jag nästan o tuggar på fodralet... =/

Permalänk
Medlem

Jag har bara spelat Rdi eller vad det heter i ett par timmar och har inte haft några kraschar eller konstigheter. Det enda är väl att det hackar lite vid större slag. Fan, måste kanske uppgradera datorn.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Jag har installerat Windows 7 och testat... vad hände? Jo spelet kraschade efter 2 eller 3 turns. >.< Jippie...

Nu sitter jag nästan o tuggar på fodralet... =/

Knepigt, jag kör med W7 X64 och spelet funkar perfa i windowed mode :=)

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Knepigt, jag kör med W7 X64 och spelet funkar perfa i windowed mode :=)

Hm... fönsterläge ja... det hjälpte ju o köra Fallout 3 på det sättet när det jäklades. Det ska jag testa.

Borde ju inte vara något som påverkar i Win7-installationen tycker jag... har bara installerat det som är ett måste. Dvs. drivrutiner - DirectX och STEAM+spelet såklart.

Permalänk
Medlem

Ska köpa spelet imorn, fyfan va kul det ska bli Speciellt om dom fixar buggarna snart

Kommer Mulitplayer i April?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Diplomatiskt? Hm...

I mitt spel så erbjöd sig AIn att byta en provins plus 800 spänn och 2 teknologier mot en annan. Jag tänkte visst, varför inte? Har ju aldrig sett Total War AIn ens komma med sådana förslag!

Nästa runda erbjöd han sig att byta tillbaka provinsen han nyss fick mot provinsen jag nyss fick plus 400 spänn och ytterligare 2 teknologier.

Sorry, ångerrätten gäller inte i Total War.

Jag är imponerad över antalet buggar jag ser... I vanliga fall så är reaktionen "öh, den buggen har jag aldrig tänkt på?" men i Total War så duggar dom tätt. Handel är buggat (skicka skepp till afrika/sydamerika för hela slanten, det gör ändå ingen skillnad), ljudbuggar hela tiden (har noterat att det låter hela tiden som nån försöker marchera på strategikartan... Gubbar som står still), spelet kraschar, inställningar sparas inte, menyer funkar inte, AIn är ett totalt våp som inte kan skilja på fram och baksidan på ett fort, tutorial rösterna envisas med att sladdra trots att dom berättat samma sak ett halvdussin gånger, AIn verkar kunna ta skydd bakom låga murar men dina enheter kan inte av någon anledning, grafikglitchar, traits som hela tiden dyker upp på måfå utan att enheterna gör någonting, etc etc...

Mycket av det du listar är inte buggs.. för att kunna ta skydd bakom en mur måste du hålla musen över muren medan du har selectat en av dina enheter och sedan beordra dem dit på rätt sida... Funkar fint!

Advisorn kan du stänga av eller sätta på "few advice" från början står den på max..

Folk får traits? Så klart de får de lär sig la!? Mesta av det är Gentlemen som får traits och de har du väl i skolan? lär sig saker i skolan? fan va buggigt!! Eller att de kanske lär sig utav annat som att läsa böcker eller vad som helst...

Men mycket av det andra är säkert buggigt har inte stött på ngt av det du listat :/

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Jag har det lite svårt att få ekonomin gå ihop...

Jag har två övermäktiga arméer som hittils har krossat allt motstånd men på grund av att de är så stora så kostar det en hel del att "mata" dem...

Jag kör den vanliga storydrivna kampanjen för att lära mig spelet.

Några tips på hur man tjänar mer pengar?
(Har testat höja skatterna men då strejkar alla och gör uppror.)

Permalänk

Jag lirade ett battle sen när det stod att ja vunnit så kunde ja trycka på en filmkamera, då stod det Save game och så fick jag välja namn. Vart sparas dessa filmer (antar jag)? någon som vet?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

J_Alxanderson, forska inom Ekonomiska trädet (Mittersta), uppgradera alla din byggnader som producerar varor och skaffa trade avtal med alla du kan för att tjäna massvis med pengar

På min kampanj går jag plus med 26k och har runt 8 fulla armeer som härjar i mellersta europa åt mig

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erdraug
[B]Mycket av det du listar är inte buggs.. för att kunna ta skydd bakom en mur måste du hålla musen över muren medan du har selectat en av dina enheter och sedan beordra dem dit på rätt sida... Funkar fint!

Mina soldater hoppar bara över muren.

Citat:

Advisorn kan du stänga av eller sätta på "few advice" från början står den på max..

Mina står på none och dom pladdrar ändå på (och upprepar sig).

Citat:

Folk får traits? Så klart de får de lär sig la!? Mesta av det är Gentlemen som får traits och de har du väl i skolan? lär sig saker i skolan? fan va buggigt!! Eller att de kanske lär sig utav annat som att läsa böcker eller vad som helst...

Dom går väl fan inte i skolan när jag ställt dom på öde ställe i norra finland eller. Dom ska ju få traits när dom gör saker annars så är det ju noll mening med random traits. Men visst, det här kanske inte är en bugg utan idiotisk gameplay design, det erkänner jag.

Permalänk

Spelat i 2 dagar och kommit till 1756 men har bara haft en crash hittills i vista ultimate 64.

Har tagit det lungt den här rundan mest för att känna på spelet men man har ju hunnit med lite iaf.
Tagit Kurland, köpte Norge av Danmark för en teknologi och 75000 guld mynt eller va det är för nåt. kändes lite pissigt med tanke på att dom brukar erbjuda 2-3 teknologier och 500-1000 pengar för en provins.
Kompenserade detta med att starta krig mot Danmark och ta Köpenhamn och Island, har nu 250000 mynt, men kommer inte på nåt att lägga dom på, får ta och kolla om jag kanske kan köpa nån mer provins. ^^

Permalänk
Medlem

Hm, är man klar med Road to independence när man blivit fri från britternai? För jag fick upp en ruta som sa att jag van. Men endå fortsatte spelet senare?

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erdraug
J_Alxanderson, forska inom Ekonomiska trädet (Mittersta), uppgradera alla din byggnader som producerar varor och skaffa trade avtal med alla du kan för att tjäna massvis med pengar

På min kampanj går jag plus med 26k och har runt 8 fulla armeer som härjar i mellersta europa åt mig

Svårighetsgrad? Det där låter lite för lätt. Har dragit igång en på dubbel hard på kampanjen och det går bra hittills, funderar på att ta dubbel very hard.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Mina soldater hoppar bara över muren.

Tryck på muren. Dra åt det hållet du vill dina trupper ska stå. Efter det kommer de att ta skydd.

Citat:

Mina står på none och dom pladdrar ändå på (och upprepar sig).

Testat trycka på X:et?

Permalänk
Medlem

http://img13.imageshack.us/img13/952/empirew.jpg

lol min stackars armé blev totalslaktad när jag försökte ta över en simpel Inuit-by.. Sen blev de få överlevande slaktade också =(

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Svårighetsgrad? Det där låter lite för lätt. Har dragit igång en på dubbel hard på kampanjen och det går bra hittills, funderar på att ta dubbel very hard.

Hur är campain på hard, har dåliga minnen av Rome då man enbart fick uppror bakom front linjerna när man körde hard....

kanske ska köra lite svårare är 1705 och nästan erövrat ryssland, polen och något litet i mellan gick lite lätt

EDIT: någon som har dessa bugarna?
När man väljer att de ska stå bakom en mur reagerar de inte på första kommandot utan det måste upprepas.

skatt sparas inte under rundor verkar det som.

Permalänk
Medlem

Selekta en enhet och hoovra med musen över en mur så får den en speciell liten ikon då kan du placera dem där.. detta funkar inte för staket osv där kan du bara ställa dem bakom som vanligt så används de skyddet

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)