Empire: Total war

Permalänk

http://img22.imageshack.us/img22/2152/empireh.jpg

Jag som spöar dansken utanför Köpenhamn!

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Underbart att kunna spöa danskar

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Ännu roligare när norrmännen gör uppror och man krossar dem (De får en norsk flagga!!)

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Någon som kört kampanj på multiplayer och kan säga om det är grymt? Låter som att det kan bli väääldigt långa matcher av det

Permalänk
Medlem

Vad är det för systemkrav, är det funkis att lira på laptopen i sign? (1440x900)

EDIT:

Ah, finns ju demo på Steam. I'll try it!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Du Homberg:
Demot säger inte så mycket. Det fungerade inte alls på min dator, men spelet går bra.
Sedan så är det väl lika lätt för dig att gå in på total wars hemsida och läsa om systemkrav som det är för oss andra.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Windows 7 fungerar det klart bäst i.

Trevligt. Fick feta grafikbuggar i demot med W7. Kör du ATI eller Nvidia? (kör själv ATI).
Har bara lite grafikbuggar i XP(64bit) som jag helt hade glömt faktiskt. Alla byggnader har transparanta fläckar över sig. Inget jag bryr mig om.

Har bara krashat en gång, mitt i en multiplayer-match, som tur var registrerades inte förlusten.

Kör kampanjen som Sverige(såklart) och är bara i början. Den där lilla staten söder om Lettland är de enda jag är i krig med. Varje gång de flyttar sina trupper kommer det upp "oppertunity to interrupt" och jag får gå i strid med 7-8 enheter mot 1 eller 2. Jag vill inte trycka auto resolve eftersom Balance of power är till fiendens fördel även om de saknar general samt är utnumrerade 7-8 till 1.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
Hur är campain på hard, har dåliga minnen av Rome då man enbart fick uppror bakom front linjerna när man körde hard....

kanske ska köra lite svårare är 1705 och nästan erövrat ryssland, polen och något litet i mellan gick lite lätt

Har spelat för kort tid för att säga igentligen, är på 1703 tror jag.
Men inget mystiskt händer direkt. Bara Finnarna som är lite missnöjda, så jag byggde nån opera, sänkte skatten och uppgraderade "regeringshuset" i Åbo, då vart de nöjda.

Sedan vare någon korrupt regieringsman också som fick kicken illa kvick.

Battles är rätt svåra på Very hard iaf, ställ två i stort sätt identiska enheter emot varandra och dina soldater kommer bli slaktade/fly. =/

I sjöslagen manövrerar dock AIn rätt bra, blev en knapp förlust på Very hard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f@boy
Du Homberg:
Demot säger inte så mycket. Det fungerade inte alls på min dator, men spelet går bra.
Sedan så är det väl lika lätt för dig att gå in på total wars hemsida och läsa om systemkrav som det är för oss andra.

Hej!

Jo, jag förstår vad du menar, men "minimum system requirements" enligt utvecklarna brukar ju inte alltid vara så användbart i verkligheten. Visst har jag kollat systemkraven där, men jag ville helt enkelt ha ett subjektivt uttalande vad gäller mitt grafikkort i kombination med detta spelet.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Jag förstår. Jag ska själv lägga in det på min lap när jag får tid i helgen.
Går väl inte att jämföra din med min, men jag skriver hur det fungerar.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Roligt men inte vidare realistiskt.

1708 är Polen-Litauen, Kurland and Danmark borta. Standard TW taktiken att få fienden att fly och sedan skicka kavalleriet in för att rensa fungerar kanon. Har inte testat på very hard än men ser väl sådär ut med battle-AIn.

Är nice att slippa skicka diplomater, men diplomati-delen fungerar inget vidare. Ottomanska riket ville inte bilda allians, trots gemensam rysk fiende. Tänkte låta Danmark behålla Island (långt att åka!) men fred var inte att tänka på tydligen. Nu 1710 när jag var på väg mot Ryssland fick Hannover nog och förklarade krig. Slugt att ge sig på den starkaste nationen, inte alls självmord.

Inte många som gillar mig nu dock, men jag vet inte om det spelar någon roll. Är dessutom van vid detta efter mycket EU3 spelande.

Hoppas mycket på multiplayer delen, riktig diplomati och hårda slag. Tills dess får jag nöja mig med att det är roligt att spöa AIn.

Edit: En trevlig sak är "intercept" som man kan välja, så man slipper jaga små fiende trupper hela tiden.

Permalänk

Har testat Medieval.2.Total.War nu. är det jätte lika dessa 2 spelen? e det förenklat på nåt sätt? tyckte det var svårt o förstå övergripande, skatter, förbättra trade,

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Trevligt. Fick feta grafikbuggar i demot med W7. Kör du ATI eller Nvidia? (kör själv ATI).
Har bara lite grafikbuggar i XP(64bit) som jag helt hade glömt faktiskt. Alla byggnader har transparanta fläckar över sig. Inget jag bryr mig om.

Har bara krashat en gång, mitt i en multiplayer-match, som tur var registrerades inte förlusten.

Hehe, jag kör ATI med Windows 7 X64 build 7000. Ett 4870X2 förövrigt. Använde Catalyst 9.2 Vista 64'bitars drivrutinerna. i XP 32-bitars går det inte att spela för man ser inte ett skit. Så det varierar kraftigt tydligen :s. I Windows7 hade jag inga grafikbuggar alls. såg precis ut som på bilderna man serr bara att jag är en värdelös kameraman

Permalänk
Medlem

Underbart spel, lirar med allt på High / Ultra i 1440*900 på min MacBook Pro och allt flyter som vattnet i bäcken.

Fantastiskt underbara strider och mycket underhållande gameplay (som vanligt i TW-serien), men AIn är betydligt smartare och möjligheterna är fler.

Ska slakta Danskjäveln på Island sen när man kommer hem sen...

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

Alltså det låter som om alla som klagar på AI'n gör det just pga att dom antingen routar eller att den är för svår så att ens egna enheter routar..
Hade dom bara tagit bort hela moral-systemet så hade allt med AI'n varit fixat lol
Dessutom hade det varit roligare, för ett spel, att slakta fienderna än att se dem springa i 3min tills de når kartkanten.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

nån som kan hjälpa mig, hur I h'elvete byter man install folder? lixom den lägger automatisk C som min install folder, har lixom inte äns 15 gig på C... och kan inte ändra det heller, konstigt att den väljer C, steam ligger ju på en annan partition så.. nån som kan hjälpa ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xanan
nån som kan hjälpa mig, hur I h'elvete byter man install folder? lixom den lägger automatisk C som min install folder, har lixom inte äns 15 gig på C... och kan inte ändra det heller, konstigt att den väljer C, steam ligger ju på en annan partition så.. nån som kan hjälpa ?

Välj advanced install / custom install... -- Borde finnas något liknande annars skulle många klaga

Permalänk
Medlem

nope finns ingen, slänger in skivan, skriver in cd key, sen ståre " not enough space on C, please make some free space" finns inge options what so ever, vad I hel'vete!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xanan
nope finns ingen, slänger in skivan, skriver in cd key, sen ståre " not enough space on C, please make some free space" finns inge options what so ever, vad I hel'vete!

Den hamnar där steam ligger, skyll dis själv. Planering är det som gäller.

Du kan flytta hela steaminstallationen dock, bara att säkerhetskopiera steamapps och sedan installera steam och lägga steam på ett annat ställe där det finns plats. Sedan flytta in steamapps mappen dit igen och starta och låta steam "reparera" installationerna.

min Steammapp tar över 100GB etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Den hamnar där steam ligger, skyll dis själv. Planering är det som gäller.

Du kan flytta hela steaminstallationen dock, bara att säkerhetskopiera steammappen och sedan installera steam och lägga steam på ett annat ställe där det finns plats. Sedan flytta in steamapps mappen dit igen och starta och låta steam "reparera" installationerna.

min Steammapp tar över 100GB etc.

jamen min steam mapp ligger på F, en 500 gigs hårddisk, men varför hamnar inte spelet där för då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xanan
jamen min steam mapp ligger på F, en 500 gigs hårddisk, men varför hamnar inte spelet där för då?

Men gör som så att du aktiverar nyckeln i steam istället och tankar ner det?

Permalänk
Medlem

jag sitter på 0,5 mb lina, så inte så stabilt, och har ju köpt spelet å hämtade ut d idag, ska jag behöva ladda ner d då? känns helt sämst, dagen e förstörd

Permalänk
Medlem

Min la sig på D, tack och lov. Trodde det skulle bli problem, steam ligger också på D.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk

Har spelat lite nu. Tycker det är en besvikelse. Grafiken är sådär coh spelkänslan ganska tråkig. Sjöslagen är ju hur sega som helst.

Permalänk
Medlem

men omg! jag hatar mig själv och ni kommer åxå höra d ^^ den menade tydligen inte utrymmet på C utan på F... hååå omg, ajja tack ändå för alla svar, blir lira nu

Permalänk
Inaktiv

Å nu e man arg mest ledsen dock;(
Väntar länge på spelet och nu har det anlänt till brevlådan efter flera dar,,
Men så fort jag startar campain så blir det ett fläckat skimmer som inte liknar något alls ser inget av det som borde vara där ...
Kör 4850 någon?

Permalänk

Hata Steam! Efter att idag till slut ha fått spelet ifrån sopiga Spelbutiken.se så lyckas jag inte installera det! Någon som kanske har något tips att bjussa på?
Efter att ha installerat litegrann, så kommer felmeddelandet

"The Steam servers are currently too busy to handle your request. Please try again in a few minutes"

jag skulle bli väldigt glad ifall någon har något att komma med!? Nu hållt på sen kl 12....

Har stängt ned Firewalls o dyl, ifall det skulle kunna påverka..
mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agullberg
Hata Steam! Efter att idag till slut ha fått spelet ifrån sopiga Spelbutiken.se så lyckas jag inte installera det! Någon som kanske har något tips att bjussa på?
Efter att ha installerat litegrann, så kommer felmeddelandet

"The Steam servers are currently too busy to handle your request. Please try again in a few minutes"

jag skulle bli väldigt glad ifall någon har något att komma med!? Nu hållt på sen kl 12....

Har stängt ned Firewalls o dyl, ifall det skulle kunna påverka..
mvh

Radera filen Clientregistry.blob i din steammapp. starta om steam och tanka sedan ned det. Eller ändra att den ska ladda ned från en mindre belastad server manuellt, tyskland och USA fungerar perfekt för mig.

Permalänk

Tack! Provade radera filen o starta om, same same..

Men du, jag har alltså en hardcopy av spelet, så behöver väl bara nån ynka confirmation eller nåt via steam?
Annars undrar jag även, hur man ändrar server? Jag har alltså ej laddat något ifrån steam vad jag kan se.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agullberg
Tack! Provade radera filen o starta om, same same..

Men du, jag har alltså en hardcopy av spelet, så behöver väl bara nån ynka confirmation eller nåt via steam?
Annars undrar jag även, hur man ändrar server? Jag har alltså ej laddat något ifrån steam vad jag kan se.

installera från skivorna ist från steam servern ?

Permalänk

Tack! Men det gör jag! Det verkar som att den har installerat "lite", har fått genvägar etc, (o när jag stoppar in skivan kan man bara välja reinstall, inte install.) men när den frågar efter lösenordet, så poppar ju Steam upp (där man matar i lösenordet). Kan man installera spelet utan att bland in Steam?
Själva popup fönstret är ju ett streamfönster..
När väljer starta spel, poppar steam upp, sen händer ingenting. Spelet ligger inte heller ibland de andra spelen på My games.
Så j-a seeegt alltså!