Empire: Total war

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Ja det låter ju värt pengarna för Ryssarna, med tanke på att förmodligen deras enda riktiga fiende i det skedet då man har spelaren som protector är spelaren själv.

Precis så jag spelade, Mafia style . Att visa dem vad dem behöver skydd från fick dem att gå med på det hela också ^^, .

Permalänk
Medlem

Ey killar, bygg rocket troops. Jag blev helt förbluffad när jag kollade statsen efter en strid, mina två raketregement hade rackat upp mer kills än mina howitzrar (med sån där fancy napalm-ammo), enda nackdelen är att du inte kan flytta rocket troops efter du ställt ut dom på fältet men deras range är ju typ hela kartan ändå.

Jag gillar artilleri, då slipper man jaga folk och fienden kommer till dig istället. "Maskingevären" är ju hur bra som helst också, lite övertända på fire at will och brukar skjuta igenom mina egna led ibland men ändå, dom har grym rof.

Permalänk

man kan ju inte välja det alternativet på alla ju., Alltså att protecta dom

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Nu krashar mitt spel så fort jag tar över Dresden :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
man kan ju inte välja det alternativet på alla ju., Alltså att protecta dom

Tror att du måste vara en del starkare än dem. Men vet ej riktigt vad kraven är.

Dresten var inget problem för mig iaf.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Skit kul när det kraschar mitt i... Nu blire wow idag istället kanske ger det ett nytt försök imorn...

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Tja!

Har nyss beställt en ny dator med core i7 920. Skulle vara intressant att höra hur höga inställningar ni som har en i7 920 kan köra på. Vore härligt om det gick att maxa antalet soldater mm.

Visa signatur

Intel Core i7 920 xfx geforce 285 6 gb corsair ram p6t deluxe

Permalänk
Medlem

Spelet skall tydligen vara grymt maximerad för i7 men jag klarar också att maximera antalet soldater osv.. Grafikkortet är det som räknas mest när det gäller hur fina strider du får

För att någon skall blir protektorat till dig behöver du vara starkare och större än dem...

Rocket Troops kan slänga sig i väggen, Marathas 64lb Artillery is teh shizzle! en träff av dessa bad boys shoowsh!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Hej

Jag har en core i7 920 dock överklockad 3500mhz och ett 4870 1g kör allt på ultra och AA 4x i 1680 x 1050 funkar utmärkt

Visa signatur

CPU: i7 920 4 Ghz | Mobo: GA-X58A-UD5 | RAM : 6 GB DDR3 | GPU: Powercolor 7970 | SSD: Samsung 840 Pro Series 120GB | PSU: Corsair 750 w | Case: Antec P182 | Monitor: Asus VG278HE 144 hz | Keyboard:Corsair Vengeance K70 | Mouse : QPAD 5K | HDD: < 1tb

Permalänk
Medlem

Jag kan ju säga att jag kör allt på ultra jag med med datorn i sign

Edit: Nu var det ju iof in Q6600 du frågade efter men den är ju "starkare" än min så då får du ju etthum om att din borde klara det också

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Ny patch igen..

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

*väntar tills patchen kommer ut för alla som inte har steam* wiho!

Visa signatur

Sup?

Permalänk
Medlem

Suck spelet funka kalas för mig men efter alla patcher kraschar empire titt som tätt:/ blir ju inte kul & lira spelet..

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk

tycker de va jäkligt synd att de släppte spelet när det var så buggit. Får mig verkligen att inte vilja köpa det med alla buggar som folk skriver om.

Permalänk
Medlem

Måste ha fått ett bra exemplar, det enda som krånglade var första gången jag startade det, grafiken hoppade lite och videon var blå men satte bara i nya grafikinställningar så funkade allt prima

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga en snabbis: Har alla fortfarande oändlig ammo som i demot, även kanoner, skepp osv?

EDIT: Och ser artilleriet genom berg fortfarande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Måste bara fråga en snabbis: Har alla fortfarande oändlig ammo som i demot, även kanoner, skepp osv?

EDIT: Och ser artilleriet genom berg fortfarande?

Ammon kan ta slut. Bara till att anfalla med bajonetten!

Artilleriet är mycket sämre nu än i demot. Visst det går att få bättre. Men inte alls som i demot

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Skepp och kannoner har däremot unlimited ammo...

Patchen var enbart för steam inte för Empire.

pixn: bara att vänta för er som inte har steam? det går inte spela empire om du inte har steam... Om du inte har laddat ner det dvs. Alltså piratat det >_<

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pson13
Suck spelet funka kalas för mig men efter alla patcher kraschar empire titt som tätt:/ blir ju inte kul & lira spelet..

Samma här. =/

Lite random också är att jag kunde ingå fred med alla mina fiender på samma runda, rätt tur för mina arméer började bli lite dyra, 5700x2(reinforcement cost) och 3-4 städer konstant raid:ade är lite tungt när man får in 6k varje runda.

Permalänk
Medlem

Nejdå det kom en patch (till) till ETW idag, dock ingen info om vad som är nytt eller varför. Steam-patchen kom igår.

[edit]
"hotfix for german and polish editions of the game"

Permalänk
Medlem

Den stora patchen för Empire kom igår.. har varit typ 4-5 steam patchar senaste dagarna

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

men det funkar skit iaf! kraschar för mig nu :/

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk

Hmm, Fire by rank, ska det inte vara en knapp för det eller gör dom det automatiskt?

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Fire by rank funkar automatiskt

Permalänk
Medlem

Fire by rank gör däremot så att du inte kan gömma dig bakom stenmurar med dina gubbar längre.. då skjuter de inte alls

Roligt när man ställt hela sin arme bakom murar och inte märkt att de inte skjuter och då redan förlorat en stor del av sitt manskap och måste flytta fram dem framför muren snabbt (förlora ännu mer man genom att göra detta) innan de börjar skjuta tillbaka :/

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Hmm mina skjuter tillbaka !! :S Konstigt, Och jag Fire by rank

Permalänk
Medlem

Om du har dem bakom en mur? alltså klickat på muren.. Detta är en välkänd bugg som tydligen ska gälla alla...

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Hej !
När jag spelar empire total war så låter datorn oerhört mycket, har testat de lägsta grafik inställningarna men låter mycket fortfarande. Har ett HD 4870 så tycker det borde klara det, vet någon va det kan vara? Väldigt irriterande....

Visa signatur

P5Q- E, E8400 @ 3.0 Ghz, XFX HD5850 1GB, Corsair 550W, OCZ 2x2048MB PC2-8000.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guden2
Hej !
När jag spelar empire total war så låter datorn oerhört mycket, har testat de lägsta grafik inställningarna men låter mycket fortfarande. Har ett HD 4870 så tycker det borde klara det, vet någon va det kan vara? Väldigt irriterande....

Mitt nätagg drar igång som f-a-n vid vissa spel

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Mitt nätagg drar igång som f-a-n vid vissa spel

Kanske, men jag tror att det är grafikkortet, ganska säker

Citat:
Visa signatur

P5Q- E, E8400 @ 3.0 Ghz, XFX HD5850 1GB, Corsair 550W, OCZ 2x2048MB PC2-8000.