Officiella XPS 1530 Skärm-tråden!

Permalänk
Avstängd

Officiella XPS 1530 Skärm-tråden!

Det är som sagt mycket tjaffs om ang Dell XPS 1530 datorerna vilken skärm man får! Det sägs att det är 3 st olika skärmar man kan få nu om man beställer en XPS 1530 och man kan INTE, notera INTE bestämma vilken av dessa 3 skärmar man kan få och det känns lite som ett lotteri...

Som många vet nu så har Dell varit jätteseg på att få många datorer ur fas 2, dvs "Förproduktion" och jag har fått svaret att skärmen är en anledning till dessa förseningar!

Jag hade velat ha eran hjälp!

Ni som har beställt en XPS 1530 EFTER den 20 Januari 2008, som var det ungefärliga datum som skärmarna tog slut, hade ni kunna, när ni får eran dator, posta i denna tråd vilken skärm ni fick? Jag är nyfiken på se om Dell lär sig något om sina misstag!

Man kanske kan använda denna tråden som "pelare bakom ryggen" då man får en kass och grynig skärm som man inte är nöjd med och vill byta eftersom du betalade 300 kr extra för att få en truelifeskärm som innebär, citat ifrån Dells hemsida:

Fördelarna med Dell TrueLife™ · Skarpare bilder · Klara färger · Skarp contrast · Vidare synvinkel

Här nedan kommer info om hur ni ser vilken skärm ni fått och vad "detta innebär"

Du hittar produkt ID genom: Dator - Systemegenskaper - Enhetshanteraren - Bildskärmar - Allmän PnP-bildskärm - Egenskaper - Information - MaskinvaruID.

WSXGA+ 1680x1050 Panels
LG Philips LPLF300 - Dell P/N: XK309 - Size: 15.4" - Experience: Not Grainy
Samsung SEC3350 - Dell P/N: RW985 - Size: 15.4" - Experience: Grainy
AU Optronics AUO2077 - Dell P/N: Unknown - Size: 15.4" - Experience: Grainy

WSXGA/WXGA+ 1440x900 Panels
LG Philips LPLDF00 - Dell P/N: XP059 - Size: 15.4" - Experience: Not Grainy
Samsung SEC3157 - Dell P/N: Unknown - Size: 15.4" - Experience: Some Grain
AU Optronics AUO2077 - Dell P/N: GU429 - Size: 15.4" - Experience: Grainy

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem

Fick en LG-skärm (1440x900) Ser väl helt ok ut.

Permalänk
Medlem

Fick en 1680x1050, Samsung SEC3350, och den var grynig, har retunerat datorn.

Levererad i slutet av Januari

Permalänk
Medlem

Dell TrueLife är ju bara ett annat ord för glossy skärm. Precis som alla andra tillverkare kallar X-black, ultra crisp etc. Same shit different name, om ni ursäktar uttrycket.

Bra att ni går på dom för det!

Permalänk
Medlem

beställde den 28 Feb, fick en 1440x900 LG, sen verkar det som om fler å fler börjat få LG

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Beställde 28 feb, fick en 1650x1050 samsung.
Den är grynig. Vill inte returnera datorn, men samtidigt vill man ju ha LG skärmen. Kan man få den utbytt istället ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baily
Beställde 28 feb, fick en 1650x1050 samsung.
Den är grynig. Vill inte returnera datorn, men samtidigt vill man ju ha LG skärmen. Kan man få den utbytt istället ?

det stor hur mycket som helst i 1530 tråden längre bak i sidorna att man får ringa in å tjöta till sig ett byte, så visst, man kan få den utbytt

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Låter superkul när man får en ny dator, och måste tjata till sig ett byte.
Men känns som det kan vara värt.

Permalänk

Jag skulle ringa och skrika på dom att skärmen är skit dålig och att det måste vara någe fel på den för att det är så kass bild.
Att dom måste komma och byta den för att den går inte att använda.
Ser ju inte vad man skriver på skärmen

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Asus F3Ka för några månader och har en 1440x900-skärm av typen: AU Optronics AUO2077 - Dell P/N: GU429 - Size: 15.4". Betraktas denna som en dålig skärm? Ni som har den i era XPS'er, är ni missnöjda? Själv tycker jag att skärmen är helt okej. Kan iofs bara jämföra mot min gamla Acer som jag hade innan med 3 år på nacken, och då blir det lite skillnad. Skulle aldrig retunera en XPS pga av att denna skärmen medföljde iaf! Då tycker jag fixeringen vid skärmarna gått lite till överdrift ärligt talat...

//R

Permalänk

230-10152 någon som känner igen detta nummer? gäller en dell 1680*1050
det är dells interna pack nummer.
men man är ju nu nyfiken på vad för skärm man får.

Permalänk
Medlem

Fick en 1440x900, AU Optronics AUO2077 skärm.

Det enda som jag anmärkt på är att den skänns så jäkla mörk. Annars verkar den okej. Är det skillnade på ljusstyrka på LG modellen?

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk

Handlar det om att ha tur när man får sin dator hemskickad?
Alltså, är det redan bestämt att man ska få en ex: 1280x800 skärm, kan man få en 1680x1050 bara sådär gratis?

Permalänk

varför i hela friden skulle du få en skärm med annan upplösning... nä, skärpning nu

Permalänk
Medlem

Ser ut som jag är den enda med "1680x1050, AU Optronics AUO2077" .
Har ganska mycket ljus läckage och bleka färger, men får den utbyt idag så få se om det blir en ny Optronics eller en LG eller en samsung.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Väcker en död tråd.....
Om man nu efter ett x antal månader tröttnat på sin Samsung skärm, är det då för sent att ringa till supporten och försöka få den utbytt ? Man har ju 1 års hemgaranti, men kan den utnyttjas till detta ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baily
Väcker en död tråd.....
Om man nu efter ett x antal månader tröttnat på sin Samsung skärm, är det då för sent att ringa till supporten och försöka få den utbytt ? Man har ju 1 års hemgaranti, men kan den utnyttjas till detta ?

ring och kolla?

Visa signatur

| Steam - Toivo |