Officiella XPS 1530 Skärm-tråden!
Det är som sagt mycket tjaffs om ang Dell XPS 1530 datorerna vilken skärm man får! Det sägs att det är 3 st olika skärmar man kan få nu om man beställer en XPS 1530 och man kan INTE, notera INTE bestämma vilken av dessa 3 skärmar man kan få och det känns lite som ett lotteri...
Som många vet nu så har Dell varit jätteseg på att få många datorer ur fas 2, dvs "Förproduktion" och jag har fått svaret att skärmen är en anledning till dessa förseningar!
Jag hade velat ha eran hjälp!
Ni som har beställt en XPS 1530 EFTER den 20 Januari 2008, som var det ungefärliga datum som skärmarna tog slut, hade ni kunna, när ni får eran dator, posta i denna tråd vilken skärm ni fick? Jag är nyfiken på se om Dell lär sig något om sina misstag!
Man kanske kan använda denna tråden som "pelare bakom ryggen" då man får en kass och grynig skärm som man inte är nöjd med och vill byta eftersom du betalade 300 kr extra för att få en truelifeskärm som innebär, citat ifrån Dells hemsida:
Fördelarna med Dell TrueLife™ · Skarpare bilder · Klara färger · Skarp contrast · Vidare synvinkel
Här nedan kommer info om hur ni ser vilken skärm ni fått och vad "detta innebär"
Du hittar produkt ID genom: Dator - Systemegenskaper - Enhetshanteraren - Bildskärmar - Allmän PnP-bildskärm - Egenskaper - Information - MaskinvaruID.
WSXGA+ 1680x1050 Panels
LG Philips LPLF300 - Dell P/N: XK309 - Size: 15.4" - Experience: Not Grainy
Samsung SEC3350 - Dell P/N: RW985 - Size: 15.4" - Experience: Grainy
AU Optronics AUO2077 - Dell P/N: Unknown - Size: 15.4" - Experience: Grainy
WSXGA/WXGA+ 1440x900 Panels
LG Philips LPLDF00 - Dell P/N: XP059 - Size: 15.4" - Experience: Not Grainy
Samsung SEC3157 - Dell P/N: Unknown - Size: 15.4" - Experience: Some Grain
AU Optronics AUO2077 - Dell P/N: GU429 - Size: 15.4" - Experience: Grainy
Tack i förhand!