Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Inget ljud i min Zepto 6214w

Permalänk

Inget ljud i min Zepto 6214w

Hej,

Någon som har förslag på hur jag kan lösa följande problem:

Mitt ljudkort från Realtek slutade helt plötsligt att fungera när jag kollade på film. Det kommer inget ljud från datorns högtalare och det kommer heller inget ljud om jag kopplar in externa högtalare. Enligt enhetshanteraren så fungerar ljudkortet felfritt.

Jag har kollat så att alla inställningar i windows är som de ska.

Jag har installerat om den senaste drivrutinen.

Ljudet är helt dött...

Är det någon som har förslag på hur jag kan gå vidare i mitt felsökande? Jag har funderat på om det kan vara en kontakt som är lös inuti datorn, men jag vet inte om jag vågar öppna den för att kolla, och jag vet heller inte var ljudkortet sitter i en Zepto 6214w eller hur det ser ut..

Jag läste i en annan tråd att ett högtalarset hade slutat fungera när en säkring gick.. Skulle detta även kunna vara fallet för mig? Finns det säkringar på interna ljudkort på bärbara datorer och borde i så fall inte windows kunna identifiera om en säkring hade gått?

Är tacksam för tips!

//Richard

Permalänk
Medlem

Tipset som alltid gäller när det handlar om Zepto, är att ringa dem. Finfin support faktiskt.

Permalänk

jag har ringt dem och de erbjuder att komma o hämta datorn, så supporten är det inget fel på..

Jag har dock svårt att vara utan datorn förrän till sommaren, så det hade varit fint om det gick att fixa det själv..