Dags att rusta upp sökfunktionen lite?

Permalänk
Medlem

Dags att rusta upp sökfunktionen lite?

Jag är inte nöjd med hur sökfunktionen fungerar.

Gillar inte att man måste söka på minst 4 tecken.
Giller inte att man måste vänta länge mellan sökningarna.

Tycker någon mer som jag?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Det där med antalet tecken stör mig också.

Permalänk
Medlem

Samma här. Om man vill t.ex. söka på rss för att hitta någon lämplig läsare så går inte det, och om man söker på andra saker som är förkortade med just tre bokstäver så går inte det heller, vilket är mycket tråkigt då många saker förkortas med just tre bokstäver.

Permalänk
Geeks
SweClockers

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=7355...

Problemet är inte tekniken längre, utan att det krävs en ordentlig nedtid för att göra om funktionen (indexera om allt innehåll). Vi snackar flera dygn.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

det finns forum och hemsidor (eller rättare sagt jag har stött på sådana även om jag inte kan ge något bra exempel) där man exempelvis kan välja om man ska söka med hemsidans egna sökmotor eller med google, skulle en sådan lösning vara allt för kostsam? annars så skulle ju i princip bägge de nämnda problemen vara ur världen....

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Vila i frid

Använd Google. Avsluta sökbegreppet med "site:sporthoj.com".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Använd Google. Avsluta sökbegreppet med "site:sporthoj.com".

Det är precis det jag brukar ta till när jag inte sökfunktionen här på Sweclockers räcker till, men då tappar man (iaf vad jag vet) möjligheten att söka i en enskild forumsdel, vilket är tråkigt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
Det är precis det jag brukar ta till när jag inte sökfunktionen här på Sweclockers räcker till, men då tappar man (iaf vad jag vet) möjligheten att söka i en enskild forumsdel, vilket är tråkigt.

Borde väl funka att använda site:http://www.sweclockers.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=... Ifall du vill söka i t.ex. Feedback forumet?

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk

Ger enbart träff på rubrikerna, inte innehållet.

//

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Giller inte att man måste vänta länge mellan sökningarna.

Håller med glemmy när det kommer till väntetiden. Använder mig av Sweclockers sök funktion väldigt ofta och det blir alltid fler sökningar efter varandra.

Google is your friend, Sweclockers is your best friend!

Permalänk

Jag hade gärna sett en funktion så man kan söka _inom_ den tråd man läser då vissa kan vara massvis av sidor lång.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidrone
Jag hade gärna sett en funktion så man kan söka _inom_ den tråd man läser då vissa kan vara massvis av sidor lång.

Om du väljer "Visa resultaten som inlägg" under avancerad sökning kan du få upp inläggen där sökresultatet finns.
Då slipper man i varje fall klicka sig fram i evigheter. Kanske inte vad du tänkt dig riktigt, men för mig funkar det hyfsat.

Visa signatur

Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Det där med antalet tecken stör mig också.

Nu är tre tecken på gång, vi ska bara experimentera lite till för att se så att allt fungerar som det ska.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Geeks
SweClockers

Sådär, tre tecken sökning fungerar!

Visa signatur

Permalänk
Legendarisk

Vi ska se hur det här presterar ett par dagar, och beroende på hur det går så provar vi antagligen att sänka tidsbegränsningen mellan sökningar också.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Tack!

Visa signatur

Det var High noon.