Problem med reboot
Hejsan!
Testade tidigare att posta i Windows forumet men känns som om tråden borde ligga här istället. Jag har skaffat lite nya komponenter vilka är:
Corsair 550 Watt
AMD Phenom 2,5Gz BE med orginal kylare
Gigabyte GA-MA770-DS3
Western Digital Caviar SE16 500GB
Seagate Barracude SATA 160GB
Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit
Gigabyte nvidia 9600GT 512MB
Även ett Gigabyte chassi med fläkt fram och bak.
Problem började när jag försökte installera windows för första gången. Installationsprogrammet kör igång, hårddisk partitioneras och filer läses in. Efter omstart så tar det ca 10 sekunder vid windows installationen innan datorn startar om sig själv, försöker igen med samma resultat.
Jag testade med flera olika windows skivor och även att installera på båda hårddiskaran men det hjälpte inte. Jag testade även att ta ut ett utav ram minnerna och testa dom separat men det gick inte heller. Jag hade en äldre NEC PATA Cd läsare från min gamla dator som jag testade att byta mot en ny SATA samsung läsare (behövde en ny i vilket fall.) Det fungerade faktiskt, windows XP SP2 installerades utan problem och allting fungerade fint.
Jag lirade lite spel men efter ett par minuter kom omstartar tillbaka i windows. Tänkte att datorn kanske överhettades, efter en reboot ligger ungefär CPU på 50C~ chassi runt 30C~ och GPU runt 43C. Jag testade enligt den klistrade tråden att stänga av automatiska omstartar för att se eventuella felmedelanden men den starta om i vilket fall och berättade även att en dll fil var korrupt och att den behövde ersättas vid nästa uppstart.
In med windows skivan igen, och nu händer samma sak som första gången. Kommer bara någon minut in i installationen innan den startar om efter att alla filer läses in.
Jag vet inte riktigt vad jag skall göra nu, skall försökta testa med en bekants vista skiva senare och se vad datorn tycker om den. Någon som har tips?