Permalänk

Tacka för support?

Vet inte riktigt var detta ska ligga så det fick bli under "arbetsliv".

Frågan är som följer: ska man tacka för hjälp man får via mailsupport? Eller är det bara jobbigt för dem att få in massa "nonsens"-mail?

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

Jag tycker väl att om jag svarar på någon fråga så är det alltid kul att veta om det löste problemet. Tar ju inte så lång tid att läsa ett "tack-mail".

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk

Det beror på från fall till fall.
Ställer man en enkel fråga t.ex. "var gör man denna inställning?", så tycker jag att ett tackmail tillhör "nonsens mail" mer likt spam.
Men krånglade det så att man hade en mailkonversation med en och samma person, så bör man i vanliga fall skicka ett tackmail där man även skrev att man löste problemet. Detsamma gäller såklart större problem, har någon lagt ner mycket arbete på att lösa ens problem, så förväntar den sig ett tack.

Och jag själv tycker gränserna faller in ganska så naturligt, problemet är att olika personer förväntar sig olika saker. -Vissa personer tycker t.ex. inte ens om att folk frågar dem om hjälp och varje mail är störrande, men då skall de inte heller arbeta som supporthjälp.
*edit*
Samma sak gäller lite på forum. Ställer man en fråga och någon annan kommer med lösningen som den har lagt ner mycket arbete på, så förväntar sig den som svarade ett tack.
Men inte alltför ovanligt så slutar tråden utan att trådskaparen säger något.
Däremot bör man alltid inte tacka eller kommentera varenda person som skriver i ens tråd hela tiden, det blir helknasigt speciellt i längre trådar.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Ifall det är till en kundservice så är alltid tack-mail uppskattade (sitter själv på en kundservice). Så det är bara att skriva ett tack mail.

Då får den som sitter och tar emot mail lite positiva mail också.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |