Visa dina skärmdumpar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Grafikmotorn har inget att göra med grafiken.

Snälla utveckla det påståendet lite.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Snälla utveckla det påståendet lite.

De två bilderna jag visade använder sig av samma grafikmotor.

Edit_Språkfel

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
De två bilderna jag visade använder sig av samma grafikmotor.

Edit_Språkfel

så du vet entropia har inte lagt till crytek motorn än

här har du några med den motorn from entropia.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
så du vet entropia har inte lagt till crytek motorn än

här har du några med den motorn from entropia.
http://www.themakingofafamily.com/randomupload/a7e0fe1d9d5fcf...

http://www.themakingofafamily.com/randomupload/b9d227f2dd3c36...

Ok, my bad.

Men det ser fortfarande ut som skit I JÄMFÖRELSE MED CRYSIS

Det jag ville få fram var att det inte är motorn som gör grafiken, det är en massa andra viktiga saker, modeller, animering etc etc som apliceras på.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Avstängd

men grafikmotorn är fortfarande uppgraderad jämnförelse med första hl2 motorn.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
men grafikmotorn är fortfarande uppgraderad jämnförelse med första hl2 motorn.

Aha, vänta nu. Så på bilderna du länkade hade de inte applicerat Cryengine heller?

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
För att du och Allexz tyckte det var fulare än Half-Life 2, även om de har samma grafikmotor.

Ja? Det var det ju (på den bilden)?

---

Hur tar man screenshots i fallout 3?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Ja? Det var det ju (på den bilden)?

---

Hur tar man screenshots i fallout 3?

Fallout 3: Tryck på printscreen.
Skapas en bmp fil i installationsmappen

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Fallout 3: Tryck på printscreen.
Skapas en bmp fil i installationsmappen

Haha, så enkelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Grafiken är fulare än i Half-Life 2! Hjälp!!! Världen går under! AAAH!!!

Seriöst :S Spelet ser ju bra och, som str8forthakill säger, det är inte grafiken som avgör hur kul spelet är. Deus Ex's grafik är inte så värst snyggt, men det är fortfarande världen's bästa spel som någonsin har skapats, tätt följt av Half-Life 2. Verkar som att ni endast vill ha en brud som är skitsnygg o dåligt inre, än en brud som ser bra ut och som har väldigt bra inre. Same shit ffs!

Skärp er!

Om jag får vara ärlig så tycker jag att det är Deus Ex grafik som ger spelet charm.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Ok, my bad.

Men det ser fortfarande ut som skit I JÄMFÖRELSE MED CRYSIS

Det jag ville få fram var att det inte är motorn som gör grafiken, det är en massa andra viktiga saker, modeller, animering etc etc som apliceras på.

Animering har en hel del med motorn att göra (t.ex. måste det finnas stöd i motorn för bla. animering med skelett för att få de realistiska rörelsemönster vi ser i dagens spel). Bra modeller och texturer är visserligen en viktig del, men de är ingenting utan en bra renderare som kan måla upp dem på ett bra sätt. Som ett exempel kan vi ju ta Quake III-motorn. Du kan göra en mycket komplex 3d-modell och stoppa in den i en värld renderad av Q3-motorn men utan den rätta ljussättningen så blir det inte mycket till djup i den oavsett hur skarpa texturer du pressar in i motorn.

Grafikmotorerna idag (som du säkert märkt) använder sig mycket av det som kallas post processing (efterbehandling av bilden) vilket då "appliceras på". Shaders har gjort att vi idag kan göra saker med det visuella i spelen som vi bara kunde göra med extremt komplexa modeller och ljussättningsmetoder och dessa shaders är en fundamental del av dagens grafikmotorer.

Jag förstår hur du tänker; utan smakfull "art direction" så spelar det inte så stor hur avancerad renderaren är: det ser lik förbannat ut som skit. Men utan en bra motor med stöd för alla finesser som kan göra allt det fina materialet rättvisa så ...

You get my drift?

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bazooka91
Animering har en hel del med motorn att göra (t.ex. måste det finnas stöd i motorn för bla. animering med skelett för att få de realistiska rörelsemönster vi ser i dagens spel). Bra modeller och texturer är visserligen en viktig del, men de är ingenting utan en bra renderare som kan måla upp dem på ett bra sätt. Som ett exempel kan vi ju ta Quake III-motorn. Du kan göra en mycket komplex 3d-modell och stoppa in den i en värld renderad av Q3-motorn men utan den rätta ljussättningen så blir det inte mycket till djup i den oavsett hur skarpa texturer du pressar in i motorn.

Grafikmotorerna idag (som du säkert märkt) använder sig mycket av det som kallas post processing (efterbehandling av bilden) vilket då "appliceras på". Shaders har gjort att vi idag kan göra saker med det visuella i spelen som vi bara kunde göra med extremt komplexa modeller och ljussättningsmetoder och dessa shaders är en fundamental del av dagens grafikmotorer.

Jag förstår hur du tänker; utan smakfull "art direction" så spelar det inte så stor hur avancerad renderaren är: det ser lik förbannat ut som skit. Men utan en bra motor med stöd för alla finesser som kan göra allt det fina materialet rättvisa så ...

You get my drift?

Ja, det var precis så jag menade och förstår också vad du ville få fram

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Sötast

Lite fler bilder var det ja!

Känner du dig sliten?
Är skolan tung?
Har du arbetat för mycket?
Skriker barnen i öronen på dig?

Åk till staden "Megaton" på veckas lugnande semester!

Permalänk
Medlem

OMG YOU KILLED THEM AAAAAAAAAAAALL!!!!!!!! EEEEEEK!

(ska jag säga som nukeade dem levande, MOHAHAHAH XD)

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Sötast

Nu ska jag nuka

Tänkte bara samla cash+XP innan jag spränger bort skitet, annars är det ju slöseri

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Kul med grafikbuggar ibland...

En stridsvagn...

http://pici.se/pictures/DNfndoOJo.jpg

Gick fram en bit och hamnade inuti stridsvagnen

http://pici.se/pictures/rjvDVeSiK.jpg

Das Reichstag

http://pici.se/pictures/BiGyxRIsx.jpg

Din lilla pirat ;P

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Nu ska jag nuka

Tänkte bara samla cash+XP innan jag spränger bort skitet, annars är det ju slöseri

kan man släppa atom bomber o.0

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Kul med grafikbuggar ibland...

En stridsvagn...

http://pici.se/pictures/DNfndoOJo.jpg

Gick fram en bit och hamnade inuti stridsvagnen

http://pici.se/pictures/rjvDVeSiK.jpg

Das Reichstag

http://pici.se/pictures/BiGyxRIsx.jpg

Nej, usch! Spelet var ju inte ens bra :S Tacka vetja Call of Duty 4!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Ok, här är lite Fallout 3 bilder.. gillar spelet!

Pwnd

Får se upp så ingen kommer.

Gömmer mig för läskiga saker. xD

Dessa "Super-mutanter" är inte så svåra.. inte dom jag har mött hittils iaf.... :S

Tänkte putta ner honom ett tag.. men tyckte synd om han.

Att sitta och vänta på tandläkaren suger. (A)

Die MuThaF---A!!11!

Watch out for the mighty BB gun!

Såhär ser jag ut nu, har inte letat efter så mkt saker ännu.

Ingen vill leka med mig. =(

Allt för nu.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Call of Duty World at War

Har han somnat eller är det en fälla?

Segrarnas väg.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

tur att man hade backup

snubbe rusar mot mig...

snubbe tappar huvet

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Pervers dvärg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Nu ska jag nuka

Tänkte bara samla cash+XP innan jag spränger bort skitet, annars är det ju slöseri

Jag var ju smart att spränga bort stället innan jag avslutat några questar, dock verkar dem anpassa sig efter detta, genomtänkt spel måste jag säga!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
kan man släppa atom bomber o.0

Megaton är en stad som är baserad på atombomben som staden är uppbyggd runt. Den är fortfarande aktiv och med lite övertygande så smäller den, och small gjorde den!
Det är en quest man får i staden, att få den att explodera. Beror på om man vill vara snäll eller inte, finns även en quest för att "disarm:a" den.

sen finns det iofs mininukes man kan skjuta iväg, har inte testat dem än.

Måste säga att det är ett rätt fängslande spel, satt igår från 12 -> 22.30 och spelade utan att käka... glömde bort tiden <,<
Gillar det spelet med än Oblivion, och de kör ju samma grafikmotor... Saknar dock multiplayer i dessa spel, tror det hade varit grymt kul i coop!

-

Edit: lite bilder också!

1. Hett ställe jag hittade... Vault (1)82 tror jag det var.

2. Welcome to my crib!

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk

jag och min slav ute på fågel jakt

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Medlem

Left 4 Dead är helt klart en GOTY-kandidat i min bok.

Permalänk
Medlem

Mycel: ser att du råkade ut för en horde av zombies... älskar det där spelet!

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

crow2: Ja, de är så efterhängsna de där typerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mycel
crow2: Ja, de är så efterhängsna de där typerna.

så förbannat snygga rörelser i det där spelet.. ganska schysst. såg det inte först på din bild men hennes skugga drar ut över hela väggen bakom också..

Jag skulle gärna vilja se ännu fler L4D printscreens här.. kul att titta på .. speciellt om det är något speciellt som händer på bilderna

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Men! Skulle inte Left 4 Dead-demot komma ut för alla andra som inte har förhandsbokat spelet idag? Jag kan inte ladda hem det!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Mycel. är det du? bdb: Mycel?
(Muller här isf )

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |